מה אתם יודעים להכין עם אורז

אורז אושפלאו עם צימוקים .............

אורז עם צימוקים פטרוזיליה שמיר כוסברה בצל בגזר מגורד יוצא אלוף אפשר להחליף את הצימוקים בחמוציות גם יוצא טוב אורז בקארי עם ירקות מעט שום כף קארי מרק עוף גזר קוביות בצל קוביות פלפלים קוביות צבעוני טעים ומרשים
 

רותי410

New member
מה זה בדיוק אושפלאו? זה לא עם בשר?

ואני מבינה שכמויות האורז לא משנות - להוסיף את היתר לפי כמות האורז?
 
כמות האורז לא משתנה ואושפלאו יש כמה סגננות

יש פרסי שזה עם תפוחי אדמה יש ביכארי שזה עם בשר ויש את שלי :)
 
אורז ברוטב אדום עם גרגירי חומוס

2 כוסות אורז 4 כוסות מים 1/2 קופסא חומוס ( אני משתמשת מקופסאת שימורים) 1 קופסא קטנה רסק עגבניות (2 כפות גדושות רסק) 2 עגבניות בינוניות מרוסקות 1 בצל קטן 1 כף מרק עוף 1 כפית מלח 1/2 כפית פפריקה מעט פלפל שחור לוקחים את הבצל מטגנים במעט שמן לאחר שהבצל מצהיב מוסיפים אורז מטגנים קלות ומוסיפים 2 עגבניות לאחר מכן את חומוס רסק עגבניות מים תבלינים מערבבים הכול ביחד לאחר שמראה סימני רתיחה להנמיך את הלהבה ולבשל כרגיל עד שכול המים מתאדים .
 
בנות מתכונים מדהימים!

מעריצה את היכולת הקולינרית שלכן, אצלי מקבלים מקסימום אורז עם תיבול קנוי....
 

רותי410

New member
ולמה לא? בשביל זה יש תיבול קנוי. כדי לעשות

את החיים קלים. וזה גם טעים, אז מה יותר טוב מקל וטעים יחד?
 

רותי410

New member
ברוך הבא../images/Emo140.gif נשמח מאוד אם תצטרף, העניין הוא

שהבנים המעטים שהיו התאדו, וזה חבל. אז יאללה, תביא גם את החברים.
 

1winnie

New member
../images/Emo41.gif מעדן אורז בחלב

אלי סומך שף פרטי הזכיר לי את המאכל הנהדר הזה. זה מעדן שגדלתי עליו, אמא שלי היתה מכינה את זה במיוחד בחורף היינו אוכלים את זה עם חלב חם וקינמון מסתבר שזה מאכל שמוכר כמעט בכל מקום, וכל עדה מכינה אותו קצת אחרת לפירגה יש מתכון דומה מאד (פשוט במקום מי ורדים, אצלנו היו שמים קינמון ו/או וניל) כיום אני מכינה את זה עם אורז מלא ולכן מוסיפה קצת יותר חלב, וכמובן משתמשת בחלב וניל. מעדן אורז בחלב - פירגה 3/4 כוס אורז סיר עם הרבה מים רותחים לבישול האורז (האורז מתבשל כמו אטריות) ליטר חלב ק ר כוס סוכר כפית תמצית מי ורדים או לפי הטעם. 2 כפות קורנפלור 4 כפות מים לקישוט פיסטוק חלבי קצוץ גס או שקדים קלופים קצוצים אופן הכנה: מבשלים את האורז בישול ח ל ק י על להבה קטנה בהרבה מים רותחים במשך 7 דקות ומסננים. ל א מכסים את הסיר. מעבירים את האורז המבושל חלקית לסיר עם החלב ה ק ר ומבשלים על להבה נמוכה 30 דקות. בוחשים מדי פעם כדי למנוע הדבקות האורז לתחתית הסיר. מוסיפים את הסוכר ומי הורדים וממשיכים לבשל כ-5 דקות נוספות. מערבבים 2 כפות קורנפלור עם 4 כפות מים לעיסה חלקה וללא גושים ומוסיפים לאורז תוך בבחישה עד שיתעבה. מיד סוגרים להבה. מעבירים כשחם לכלים אישיים או לתבנית מתאימה. מקשטים. בחורף טעים ח ם בקיץ רצוי ק ר.
 

רותי410

New member
כל אחד והסנטימנטליות שלו. אצלי זה מעביר

צמרמורת. בגן היו מכינים את זה לפעמים - וזה היה הדבר שה כ י שנאתי!!! ואצלנו לא קראו לזה בשם כזה מעודן. אז זה לא היה מעדן אלא זו הייתה דייסת אורז וחלב. והיו מושיבים אותי מול הצלחת ומכריחים אותי לאכול, ואני הייתי מסרבת. ואז היו אומרים לי שאני לא אצא להפסקה עד שלא אוכל. מובן שלא אכלתי, וכך ההפסקות שלי היו מתבזבזות במלחמה נגד צלחת הדייסה שלטעמי הייתה מגעילה. אני יושבת ומסתכלת על הצלחת, הצלחת מונחת על השולחן כמות שהיא, והשומרת מביטה בי במבטים מזרי אימה. עד שיום אחד סיפרתי לאמא שלי - והיא אמרה להם שיפסיקו להכריח אותי - ומאז אין מלחמות עם מבשלות, שומרות ודייסות אורז. אבל זו אחת הטראומות שאני סוחבת אתי מהגן. אני יודעת שהמון מתים על זה. אני לא.
 
למעלה