מה אתם יודעים להכין עם אורז

יוכי68

New member
../images/Emo41.gifאורז עם תפו"א בסגנון פרסי

את המתכון הזה למדתי מאחותי המרוקאית שנשואה לפרסי אורז בסגנון פרסי עם תפוחי אדמה/יוכי בסיר (סיר רחב ושטוח) : 7 כוסות מים 2 כוסות אורז לבשל יחד על להבה בינונית כ- 10 דקות בערך....חצי בישול. לסנן היטבבבבבבבבבבב - חשוב. באותו סיר: 6 כפות שמן - לחמם להוסיף תפו"א אחד גדול פרוס לפרוסות דקות ולסדר בתחתית, לטגן קלות. להוסיף את האורז שסונן היטב ליישר. בכוס: כחצי כף א. מרק, כורכום, פלפל שחור/לבן, חצי כפית מלח + חצי כוס מים לערבב ולצקת על האורז בעזרת כף.....אין צורך לערבב...... ליצור חור במרכז האורז ליציאת האדים.....לסגור במכסה אטום ולבשל על להבה קטנה ונמוכה כ 30-40 דקות (אין צורך לפתוח את המכסה). לאחר כ 30 דקות לפחות לכבות את האש ולהמתין כמה דקות........למזוג לצלחת כשתפוח האדמה מעל...קריספי וטעיםםםםםםם.
 
אנ עשיתי את נמאכל הזה ממתכון שך אהרוני

ופעם גם הכנסתי שוקי עוף (גם מאהרוני) שמים על תפוחי האדמה חצי מכמות האורז אחר כך מניחים את שוקי העוף (במעגל) ועליהם מניחים את שארית האורז.
 
יוכי את ../images/Emo47.gifבעלי מת על האורז הזה

וכל פעם שניסיתי זה לא היה זה אבל אצלך אני בטוחה שאני לא יפול (מנסיון) השבת אני הולכת על זה בטוח
 

רותי410

New member
יוכי, את המנה הזאת הכנתי ממתכון שלך. זה היה

בעידן שעדיין לא הייתה לי מצלמה - הכנתי כמה פעמים אבל לא יצא לי לצלם. אני זוכרת שבפעם הראשונה נבהלתי שצד אחד של תפוחי האדמה לא יצא קריספי - ומאיוש הסבירה לי שכך זה אמור להיות, הרי הוא בא במגע עם האורז ולא עם השמן שבתחתית הסיר. יאמי של תבשיל.
 

יוכי68

New member
../images/Emo41.gifאורז עם ירקות

אורז עם ירקות/יוכי 2 כוסות אורז 4 כוסות מים רבע כרוב בינוני קצוץ 2 גזרים מגוררים 1 גמבה קצוצה לקוביות 1 שן של שום 1 בצל קצוץ 5 -4 כפות שמן מלח, פלפל, מעט כורכום ואבקת מרק. תוספות אפשריות: מעט אפונה, תירס, קישוא מגורר גס, פטריות קצוצות... ההכנה: * מטגנים בצל במעט שמן עד להזהבה ומוסיפים שן שום קצוצה. * מוסיפים גזר וגמבה ומטגנים קלות, מוסיפים את האורז ומטגנים מעט ולבסוף מוסיפים את הכרוב או שאר הירקות שברצונכם להוסיף. מוסיפים תבלינים: מלח, פלפל, מעט כורכום, א. מרק ולבסוף המים (על כל כוס אורז כמות כפולה של מים). * מביאים לרתיחה ומנמיכים תוך כיסוי הסיר במכסה שאוטם היטב. * מבשלים כ 20 דקות. תהנו, קל וטעים...יוכי
 

אילנית12

New member
../images/Emo238.gif אורז עם פירות יבשים

http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1575099&passok=yes אורז עם פירות יבשים/אילנית12 חומרים: שקדים ללא הקליפה לא קלויים שזיפים יבשים מישמש יבש צימוקים קורט הל טחון(לא חובה) קורט קינמון הכנה: מכינים אורז צהוב (עם כורכום).כמו שאתם רגילים להכין בינתיים מטגנים עם מעט שמן קנולה את כול החומרים,להזהר שהשקדים לא ישרפו. לאחר שהאורז מוכן,מוסיפים את הפירות והשקדים. פה בתמונה :השתמשתי בתבנית סליקון.שימנתי אותה מעט ו"דחסתי" את האורז. הפכתי בעדינות על צלחת הגשה. בתיאבון.
 

רותי410

New member
דליה, מהמם!!! אב מה ההבדל בין המנה הזאת

לבין הטנזיה שהעלית כאן לא מזמן?
 

רותי410

New member
../images/Emo41.gifאורז עם שקדים וצימוקים

המצרכים 1 כוס אורז 1 בצל בינוני חופן שקדים מולבנים פרוסים או חצויים חופן צימוקים תבלינים: מעט פלפל שחור, מעט כמון, חצי כפית כורכום, כפים שטוחה קינמון, מעט מלח, כף שטוחה אבקת מרק. ההכנה משרים את הצימוקים במעט מים או יין - לריכוך. מטגנים את הבצל במעט שמן עד הזהבה/השחמה. מוסיפים את השקדים והצימוקים ואת האורז מטגנים עוד דקה-שתיים. מוסיפים את התבלינים ומטגנים עוד כדקה. ממלאים את הסיר במים מעורבים באבקת מרק בגובה של כסנטימטר מעל האורז. לאחר שרתח מנמיכים את האש ומכסים טוב-טוב את הסיר. מבשלים כעשרים דקות - לא לתת לאורז להישרף. אפשר לפתוח ולבדוק - לא קורה כלום לאורז. יוצא יאמיי. (אפשר, כמובן, להוסיף עוד פירות יבשים. טעמתי עם שזיפים מיובשים והיה נהדר. ופעם הכנתי עם תמרים - מתכון מהספר "מטעמי המזרח" של קלודיה רודן - אבל היה מתוק מדי לטעמי)
 
רותי'לה איזה שיחוק הבאת בשרשור הזה כל הכבוד

את כולם אהבתי והעברתי למחברת המתכונים שלי .
 
למעלה