מה אתם יודעים להכין עם אורז

הוא שונה מאורז מטוגן סיני או תאילנדי

כל אחד מהם שונה בעצם. באורז הסיני יש גם סויה ובשר כלשהו קצוץ קטן. ותבלינים סיניים. בתאילנדי יש ירקות חתוכים יותר גס וכמעט טריים, והפיליפיני - קוראים לו בעצם אורז שום, אבל הפיליפיני שלי הוסיף לו גם גזר קצוץ קטן קטן, ואז אני החלטתי להוסיף גם את האפונה והתירס. ובעצם אין בו שום תיבול אקזוטי כמו ב2 האחרים.
 

cial 1

New member
איזה כיף להבין ולהכין טוב-יוכי'לה../images/Emo24.gif

אלף' אשאל לשלומך הכי חשוב.. וכך? כמה חשוב לדעת על הירק והטעמים שלו ,לפני כול הכנה? לרוב הירקות יש מרירות-ואנ יגיליתי=שרק התנור והתיגון מסיר את כוח המרירות , וכך מקבלים טעמים מועשרים הרבה יותר. גם לדוגמה תיגון קל ואז לשדרג בבישול. כמעת כול דבר ניתן להכין כך. וזה על האורז הותרומה של הפלפל חזקה פה? אם רוצים כמובן להכין בצורה והשיטה הזו? גם על התבלין כמובן ידוע כוח והשפעתו. אפשרי יוכי'לה לתת שרשור קטן על הדברים האלה-שהם חשובים לכול מתכון. החלום שלי משנים הוא להסביר על התבילינים והשפעתם. מזה שנים אני רואה שפים איך זורקים סתם תבלין למתכון לא מתאים... שפים ולא פחות? קצת ממני כמו תמיד? לילה טוב לך לכול הצוות החמים החברות היקרות, כולם בלב שלי. חני באהבה ...
 

רותי410

New member
../images/Emo41.gifאורז ועדשים כתומות

(אורז בסגנון עדני) המצרכים 1 כוס אורז 1/2 כוס עדשים כתומות 1 בצל 1 כפית כורכום 1 כפית גדושה מאוד כמון 1/2 כפית פלפל שחור 1 כפית שטוחה כוסברה יבשה טחונה 1 כפית שטוחה הל טחון מעט מלח - לפי הטעם 1 כף אבקת מרק (מי שלא אוהב - שיוסיף מלח) מי שאוהב חריף - כמה גרגרי פלפל שלמים לא טחונים (אני אוהבת, אבל הפסקתי להכין אחרי ששאלו אותי אם אני רוצה להרעיל אותם) בוררים את האורז ואת העדשים שוטפים טוב טוב עד שהמים צלולים. מטגנים בצל עד להזהבה/השחמה. מוסיפים את האורז ואת התבלינים חוץ מאבקת המרק. מטגנים עוד מעט. מוסיפים מים מעורבים עם אבקת המרק (אני מוסיפה מים עד שהם עוברים את האורז בכ-1 סנטימטר), מביאים לרתיחה חזקה ומנמיכים את האש. טיפה לפני שהאורז מוכן, אני מכבה את האש ומשאירה את הסיר על הכיריים - כדי שהאורז לא יישרף. הוא ממשיך להתבשל מהאדים.
 
גם אני אהבתי ואנסה אותו

אבל יש לי גרגרי כוסברה - לזה התכוונת? או לעלים יבשים?
 

יוכי68

New member
רותי, המנה נראית טעימה, רציתי לשאול על

על הכוסברה היבשה - האם טעמה מורגש. קורה לי הרבה פעמים שאני לא מוצאת כוסברה טרייה ונתקעת בלי הירק הזה שאני מאוד אוהבת. תמיד עמדתי מול מדף התבלינים ושאלתי את עצמי - כוסברה יבשה - מה הטעם? האם דומה למקור או סתם תוספת לא הכרחית ולא משמעותית? אשמח לתובנותייך.
 

רותי410

New member
לכוסברה היבשה יש טעם - זה לא משהו ניטרלי, אבל

זה טעם שונה קצת (לחכי הלא אנין, אני לא כל כך ספיצית בלהבדיל בניואנסים של טעמים וריחות) מטעמה של כוסברה טרייה. אבל אני מתכוונת לגרגרי כוסברה טחונים, לא לעלי כוסברה יבשים וקצוצים - אלה באמת לא מוסיפים כלום חוץ מצבע.
 

1winnie

New member
"אהבתי את זעקת הפלפל שבקעה ממך..."

"... כל זקעה כזאת היא כמו לידה" אייל שני אמר את זה על פטרוזיליה, אבל אני שיניתי כדי שזה יתאים. מקווה שהוא לא כועס
רותי - את פשוט חייבת לראות, ורק כדי שזה יעשה לך חשק אז תסתכלי פה על אוסף נבחר שלו http://www.mako.co.il/food-masterch...b21006.htm&sCh=3354af03d9bea210&pId=331940827
 

רותי410

New member
חחח. באמת התפלאתי על רוח השירה שאחזה בך.

עכשיו אני מבינה. עדיין לא צפיתי - אני מקווה שיש כיתובים כי המחשב שלי אילם. (ודרך אגב, זו זעקת הפלפל שבקעה מהאוכלים. חחח אצלי זה היה צקצוקי שפתיים של הנאה)
 

1winnie

New member
נחמד לא? חחחחח

את לא חייבת לצפות - יש את האימרות לו כתובות, ואחת יודעת מצחיקה/מוזרה מהשניה אני דווקא אוהבת פיקנטי אבל החצי השני רגיש בצורה מוגזמת (אפילו ביסלי פלאפל הוא לא יכול לאכול הרבה, כי זה נעשה לו חריף)
 

רותי410

New member
טוב, לפחות אני יכולה להגיד עכשיו שאני יודעת

איך הוא נראה. הייתה לי בדמיון דמות אחרת. בינתיים הוא הצליח לעצבן אותי. נראה כאילו מהאמירות שלו נודף ריח של יוהרה. אבל אני אומרת "נראה" כי לא ממש ראיתי ובטח לא שמעתי. אז נחכה ליום חמישי. (ראיתי את הפנים של האישה כשהוא אמר לה משהו על היעדר נוזלים - לא יכולה להתנסח כמוהו. האמירות שלו הן בדיוק מסוג האמירות שאומרים עליהן "למה התכוון המשורר". לוקח זמן להבין מה הוא רוצה - ומסכנה כל כך ריחמתי עליה, הייתה לה ממש הבעה טרגית.) ומסכן גם חיים כהן, נראה לי שהוא מנגן שם כינור שני. ולא נשאר לו אלא לאכול בכל פה. בעניין " פניני הלשון שלו", בינתיים הייתי הולכת על "מוזרות" יותר משעל "מצחיקות". אבל שוב, זו קביעת דעה חפוזה. רשמים מלאים - ביום חמישי.
 

1winnie

New member
לכן צריך לראות אותו

מאד נכון מה שכתבת על אמירות מהנוסח הזה והאמת שיש לו גם מראה קצת יהיר, אבל..... כשהוא מדבר ורואים אותו במהלך התוכנית מגלים צד לגמרי אחר. הוא חביב ומאד סימפטי, ואפילו רך.... אין ספק - הוא יחיד ומיוחד
 

יוכי68

New member
../images/Emo41.gifאורז עם פולים, אפונה וחזה עוף

אורז עם פולים, אפונה וחזה עוף/יוכי 1/3 כוס שמן בצל קצוץ חזה עוף חתוך לקוביות - הכמות לפי העדפה כוס פולים קפואים כוס אפונה קפואה 2 כוסות אורז 1/4 כפית כורכום, חצי כף גדושה מלח, פלפל לבן/שחור, ומי שרוצה יוסיף חצי כף א. מרק. 4 וחצי כוסות מים מהברז או רותחים אופן ההכנה: לחמם שמן בסיר רחב ולטגן קלות בצל קצוץ. להוסיף את חזה העוף הקצוץ ולטגן עד לשינוי הצבע ללבנבן. להוסיף את האורז המבורר ולהמשיך בטיגון קל, כך שכל האורז יעטף בשמן. להוסיף את הפולים והאפונה, כולל התבלינים ולערבב. להוסיף 4 וחצי כוסות מים מהברז או רותחים (מקצר את הזמן). מביאים לרתיחה ומנמיכים. מבשלים כ 20 דקות בסיר מכוסה היטב על להבה קטנה. קל והכי טעים כשזה חם
 
למעלה