מה אתם יודעים להכין עם אורז

../images/Emo238.gifמה אתם יודעים להכין עם אורז ../images/Emo35.gif

מתכונים עם אורז שרשור לכאן תמונות יתקבלו בברכה
 

linar1

New member
אני ממליצה על פילאף

מרכיבים: 12 שוקיים עוף מנוקים או בשר כבש/טלה/עגל 4 כוסות אורז ארוך בסמטי / כ 800 גר'- להשרות כחצי שעה במים חמימים, לשטוף ולסנן 3-4 בצלים קצוצים לקוביות 3-4 כפות שמן קונולה 5-6 יחי גזר מגורר או חתוך לגפרורים דקים ארוכים חופן צימוקים כ 12 מישמשים שטופים חופן ברבריס – לא חובה כמה חוטי תבלין זעפרן – מומלץ , לא חובה קימל, מלח ופלפל לפי הטעם אופן הכנה: 1. לחמם את השמן בסיר כבד ולהכניס את השוקיים או בשר כבש ולהשכים מכל צד, להוציא את הבשר על מגש. 2. להוסיף את הבצל ולאדות. 3. להוסיף שכבה נוספת של גזר ושוב לאדות ללא ערבוב בין השכבות! 4. להחזיר את הבשר לסיר ולהוסיף מים מורתחים כך שיכסו ב3-4 ס"מ מעל הבשר והירקות, להביא לרתיחה, לתבל עם התיבול, לתקן את הטעם. 5. להוסיף את הפירות היבשים ללא ערבוב! 6. להוסיף את האורז השטוף היטב והמסונן, לערבב בעדינות ולישר את האורז בסיר ללא ערבוב עם השכבות התחתונות, להנמיך מייד את האש. 7. לבשל את הפילאף על אש מאוד קטנה עד לאידוי הסופי של המים. הסיר סגור לאורך הבישול במכסה. 8. הבישול נמשך כשעה ויש להזהר מבישול יתר של האורז, כל גרגיר חייב להיות מופרד ולא דביק. התבשיל מוגש מייד עם סיום הבישול. על מגש ענק הופכים את הסיר ונוצר סוג של"הר", ומקשטים עם פטרוזליה ושמיר קצוצים. בתאבון!
 
אורז עם אפונה וגזר

חומרים 2 כוסות אורז שוטף וסונן 4 כוסות מים רותחים כוס אפונה וגזר (סנפרוסט) מלח פלפל לפי טעם כפית גדושה אבקת מרק מעט שמן אופן ההכנה: מחממים מעט שמן שמים את האורז האפונה והגזר מוספים את התבלינים ומערבבים. יוצקים את המים מביאים לרתיחה מקטנים את האש עד שהמים נגמרים מכבים את האש, מערבבים וסוגרים את הסיר למשך 5 דקות ומגישים.....
 
מגדרה של בתיה דורון

הוכן וצולם ע"י אושרת מלמד מצרכים: 2 כוסות אורז שטוף ומסונן 1 כוס עדשים חומות - אני משרה את העדשים כחצי שעה 3 בצלים בינוניים פרוסים לעיגולים 2 שיני שום 3 כפות כמון 1 כף מלח להכניס לסיר בינוני את העדשים, לכסות במים ועד חצי כוס להרתיח במשך 20 דקות עד חצי שעה. להוסיף מלח וכמון. אפשר לטעום אם זה מוכן להוסיף את האורז, לערבב, לתת לזה רתיחה אחת, להנמיך את האש ולבשל על אשר קטנה כ-20 דקות עד שכל המים מתאדים. לטגן את הבצלים במחבת בנפרד, להוסיף שום עד לקבלת גוון זהוב ב-5 דקות אחרונות של הבישול של המג'דרה, לסנן את הבצל מהשמן ולשפוך את הבצל מעל המג'דרה, לכסות את הסיר ולהמשיך לבשל עוד 5 דקות
 

ady18

Well-known member
אורז עם טונה\פירגה

אורז עם שעועית צ'ילי וטונה מלהיב, עושה תיאבון ונפלא לארוחה קלה מצרכים: קופסה שעועית אדומה ברוטב צ'ילי חריף כולל הרוטב אם אין,אז קופסה שעועית אדומה ברוטב אדום ולהוסיף כף רוטב צ'ילי 2 כוסות אורז י ב ש 4 כוסות מים ר ו ת ח י ם בצל חצוי פרוס דק 6 כפות שמן כפית מרק עוף כף פפריקה מתוקה 1/2 כפית כמון 1/2 כפית פפריקה חריפה כפית סוכר חום מלח ופלפל רצוי אחרי טעימה 2 כפות עגבניות מגוררות בלי קליפה קופסה קטנה רסק עגבניות לציפוי לפני ההגשה גושי טונה בשמן-סחוטה אופן ההכנה: 1. לחמם את השמן 2. לטגן את הבצל בשמן בערך 2 דקות ולערבב מדי פעם 3. להוסיף את האורז ולהזהיב . לערבב מדי פעם. 4. להוסיף את השעועית, המים ,יתר המצרכים ,התבלינים ולערבב.לטעום ולשבח טעמים. 5. לסגור מכסה ולבשל 20 דקות על להבה קטנה. מגישים חם עם טונה מעל. תהנו
 

ady18

Well-known member
אורז מוקפץ \ ביג'אק

אורז "סיני" עם ירקות מצרכים: 2 כוסות אורז מבושלות לפי המתכון למעלה 1 בצל חתוך לרצועות 1 גזר חתוך ל"גפרורים" חופן פרחי ברוקולי קטנים חצי כוס גרגרי תירס מקופסא או קפוא חצי כוס אפונה עדינה קפואה 2 בצל ירוק קצוץ דק 2 ביצים שמן צמחי 5-6 כפות סויה איכותית חצי כפית שמן שומשום מעט פלפל שחור טחון ההכנה: מעבירים את האורז המבושל לקערה, מחממים שמן בוואק או במחבת טפלון עמוקה, מוסיפים את הירקות חוץ מהבצל ירוק ומערבבים, מקפיצים כ-4-5 דקות את הירקות, מוסיפים רוטב סויה, שמן שומשום ופלפל שחור, מערבבים טוב ושופכים את הירקות עם הרוטב על האורז, מוסיפים מעט שמן לוואק ומטגנים את הביצים תוך כדי ערבוב, שהביצים מוכנות כמו חביתה מקושקשת מוסיפים אותן לקערה, מוסיפים לקערה בצל ירוק ומערבבים טוב.
 

ady18

Well-known member
עוף עם אורז\ניקי ב

ף עם אורז בתנור - התבשיל המושלם - ניקי ב זה כל כך טעים... מצרכים: 2 בטטות חתוכות לעיגולים 2 בצלים חתוכים לפרוסות חבילת פטריות פרוסות חלקי עוף 3/4 כוס מים מצרכים לאורז: כוס אורז 1.5 כוס מים 2 גזרים מגוררים חציל קלוף וחתוך לקוביות בצל בינוני קצוץ קופסת רסק עגבניות כפית פפריקה מתוקה סוכר א. מרק מל"פ (מלח, פלפל) תבלינים לעוף: שמן זית 2 כפיות פפריקה שום כתוש כמון א. מרק מל"פ (מלח, פלפל) הכנה: להשרות את העוף כחצי שעה בתבלינים. לטגן את הבצל, להוסיף את החציל, לטגן כ 5 - 10 דקות להוסיף גזר, לטגן כ 2 דקות, להוסיף את האורז, מים , רסק, תבלינים. להביא לרתיחה, להנמיך את האש, לכסות. אחרי 10 דקות להוריד מהאש. לטגן את הבצל והפטריות. בתבנית מרופדת בנייר אפיה, לסדר את פרוסות הבטטה. את תערובת האורז לפזר מעל הבטטה. את הבצל והפטריות לפזר מעל. לסדר מעל את חלקי העוף. להוסיף לתבנית 3/4 כוס מים , לכסות. להכניס לתנור שחומם בחום בינוני, בסביבות שעה. אח"כ להוריד את הכיסוי להמשיך לאפות עד שהעוף מקבל צבע יפה.
 

1winnie

New member
אורז מלא אפוי עם ירקות - מתכון של פירגה

לאורז יש מיליון ואחד מתכונים, ואגב - אני מקווה שהשרשור יעלה למאמרים יש מתכון שאני מאד אוהבת להכין - גם נחמד לאירוח, כי זה מיוחד וצבעוני בדרך כלל אנחנו אוהבים אורז מלא - יש סוגים וצבעים שונים אורז מלא אפוי עם ירקות - פירגה שימו בתבנית פיירקס גדולה: תפוח אדמה מקולף מ ג ו ר ר במיגררת גסה בטטה בינונית מקולפת מ ג ו ר ר ת במיגררת גסה גזר גדול מגורר מקולף מ ג ו ר ר במיגררת גסה בצל אחד בינוני קצוץ כוס אורז מלא כוס אטריות דקיקות וקצרות 5 כפות גדושות שמן קנולה כף פפריקה מתוקה כפית כורכום 1/2 כפית כמון מלח ופלפל לטעם 3 כוסות מים רותחים. ל ע ר ב ב . לסגור עם ניר כסף ולאטום. להשאיר שעה על השיש. לאפות בחום 180 מעלות כשעה וחצי. עדיין מכוסה היטב בניר הכסף. במידה והאורז לא מוכן יש להוסיף מהצד עוד מים רותחים ולבדוק שוב אחרי 20 דקות.
 

רותי410

New member
איזה יופי!!! יישר כוח לפירגה ויישר כוח לך.

אני מאוד אוהבת אורז מלא אבל אני די במיעוט!! אבל נראה לי שאכין - אחרי שאקנה איטריות. ואת הבצל נראה לי שאגרר או אטגן קודם. לא אוהבת להרגיש את הבצל בפה. אומץ בהתלהבות. נראה איך יתקבל.
 

1winnie

New member
תודה רותי

זה כמו עם קינואה - אצלנו כבר התרגלו ומאד אוהבים ככה גם עם אורז מלא, במיוחד שיש היום הרבה סוגים שלכל אחד יש קצת טעם שונה וצבע שונה
מסכימה מאד בקשר לבצל - אני מקצצת דק ואז הוא מספיק להתבשל/להאפות בתנור זה הרבה זמן בתנור...
 

1winnie

New member
כן, זה אפשרי

אם תסתכלי בקישור שנתתי (זה מתכון שלקוח מהאתר של פירגה), אז תוכלי לראות שאחת הגולשות הכינה עם אורז רגיל. היא כותבת שזמן האפיה מתקצר ל 50 דקות אגב - ראיתי שם תגובה ראשונה שלי, וזה באמת הזכיר לי שפעם הראשונה שהכנתי את זה שמתי חצי אורז אדום וחצי אורז שחור מעורב כי אלה היו לי פתוחים. וזה היה מאד צבעוני ויפה.
 

רותי410

New member
../images/Emo41.gifאורז מלא וירקות

המצרכים 1 כוס גדושה אורז 1 פלפל אדום קטן 1 פלפל צהוב/כתום קטן 1 בטטה קטנה 1 תפוח אדמה קטן 1 גזר 1 בצל 1/2 כפית שום גבישי 1 כף שטוחה פפריקה מתוקה 1/2 כפית פלפל שחור 1 כפית כמון (אני שמה יותר) 1 כפית שטוחה כורכום מעט מלח 1 כף שטוחה אבקת מרק (מי שנחרד משימוש באבקות למיניהן - יכול להוסיף מלח - לפי טעמו) ההכנה שוטפים את האורז המבורר עד שהמים צלולים משרים את האורז במים חמים להסרת טעם הלוואי שלו כשעתיים. מטגנים את הבצל עד להזהבה, מוסיפים את הירקות ומטגנים. מוסיפים את האורז והתבלינים (חוץ מאבקת המרק) ומטגנים עוד דקה- שתיים. מוסיפים שתיים וחצי כוסות מים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים עד שהנוזלים נספגים והאורז מבושל.
 
אורז פיליפיני עם שום מטוגן

ואנחנו הוספנו לווארסיה גם גזר אפונה ותירס, נראה יפה וצבעוני וגם טעים ביותר.
 
למעלה