הנה המקרון שלי
המתכון

יוכי68

New member
תובנות מהכנת המקרון../images/Emo132.gif../images/Emo11.gif

א. ממש לא קשה כמו שחשבתי...
ב. משקל - חייב בהכנת המקרונים, כל שינוי בכמומויות משנה את המרקם. ג. חייב להשאיר את המקרונים לפחות חצי שעה ואפילו יותר בתבנית לפני האפייה לקבלת קרום מבריק ויפה. ד.המלית צריכה להיות מספיק סמיכה שלא תישפך החוצה - ולא צריך כמות גדולה (הכנתי המון) ה. לדעתי המתכון של נטלי מעולה ושווה ניסיון - הכמויות קטנות ואם רוצים אפשר להכין תוך שניות עוד ועוד... קלי קלות. ו.אם לא תנסו לא תדעו על מה אני מדברת...חחח ז. הטעם נהדר, אבל לא להתעלף...לפי המתכון כתוב שמחר אחרי שהייה במקרר זה יהיה יותר טעים - שווה לחכות ושווה לנסות! ח. לא טחנתי במעבד מזון - פשוט סיננתי לתוך קערה את כל החומרים היבשים. תהנו - זו חוויה מענגת....יוכי
 

מאיוש י

New member
../images/Emo221.gifיוכי, הנה תיקנתי

את התמונה שלך. תראי למה אני מתכוונת. אל תעשי תיקון אוטומטי. יש לך אפשרות לעשות תיקון שאת בוחרת את רמת החדות ,הצבע והתאורה.
 

מאיוש י

New member
את יכולה לבחור את כמות התאורה

אם את לא עושה תיקון אוטומטי. כדאי לך לנסות כי המון תמונות יוצאות "מוארות" מדי וחבל לפספס את היופי הטבעי שלהן ללא כל האור. ניסיתי לתקן עד כמה שאפשר ,וזה די מוגבל כי כבר שיחקת עם התמונה. מקווה שהבנת. התובנות שלי מהמקרון..................שאלה אחלה עוגיות מרשימות לארועים. אם מכינים אותן פרווה ובצבעים שונים,הן "גונבות" את ההצגה.
 

מאיוש י

New member
הם טעימים מאוד מאוד מאוד

עוגיות רגילות הן לא. השאלה היא מה את מתכוונת "עוגיות רגילות",הן לא כמו עוגיות חמאה ולא עוגיות שוקולדצ'יפס הן עוגיות בטעם של שקדים. לי הן הזכירו במרקם את עוגיות הבוטנים של פסח,רק בטעם של שקדים. הן מאוד טעימות ,אבל לא הייתי מכינה אותן ליום יום ,אלא לארוע מיוחד או לחג.
 

יוכי68

New member
דיתה, הן טעימות ולא ממש רגילות - לדעתי

שהייה במקרר תעשה להן ממש טוב - משהו שמזכיר מרציפן במלית של שוקולדים למיניהם - טעים!
 

מאיוש י

New member
אפשר להחליף ללוז.ואצלי הן במקרר מאתמול

וחלק שמתי במקפיא.ואכן הן טעימות יותר למחרת.
 
לדעתי אפשר גם מפיסטוק וגם מאגוזים

ואפילו גרעיני חמניות או דלעת לצבע ירוק.זה צריך להיות מעניין
 

מאיוש י

New member
לא גרעיני חמניות ודלעת../images/Emo5.gifממש לא

אלו לא סוגי "אגוזים" לעוגיות בכלל. את יכולה להכין עם פיסטוק אבל לא עם גרעינים.זה לא מתאים בכלל
 

1winnie

New member
לא. לא כל סוגי האגוזים יתאימו

שימו לב שאחוזי השומן באגוזים שונים הן לא אותו הדבר רק לדוגמא - אגוזי קשיו מכילים הרבה יותר שומן משקדים. כך שאם את מדברת על שינוי במרקם, המרקם בהחלט לא יהיה אותו הדבר, הוא יהיה יותר שומני.
 

יוכי68

New member
ויני, מה שבטוח שעוגיה תצא מזה אולי יותר שטוחה

אבל טעימה
שווה לנסות עם סוגים שונים ולראות מה יקרה. המתכון שהבאתי לא מצריך המון מצרכים - הכמויות קטנות ושם לא נורא אם לא ממש "יצליח" לנו. לגבי אחוזי השומן, את צודקת אם אני לא טועה לשקדים יש הכי פחות אחוזי שומן.
 

1winnie

New member
לפי מה שהבנתי, זה משנה גם את..

איחוד החומרים לא כל כך מבינה בזה, אבל כנראה בגלל אחוזי השומן הנמוכים בשקדים - הוא דומה יותר לקמח בניגוד למשל לאגוזי הקשיו. כך שכל הבלילה תהיה שונה ושומנית יותר ירשתי מאמא שלי איזו אינציקלופדיה לבישול ואפיה, ושם זה היה כתוב באיזשהו מקום מאד מסכימה עם "היצליח" אבל זה בכלל בגלל שאני לא מבינה מה הסיפור הגדול מהמקרון. ולמה הוא חייב להיות במרקם מסויים ומדוייק. עוגיית שקדים יכולה להיות שונה קצת במרקם מעוגיה לעוגיה. גם מבלי שיקראו לה מקרון... ובהחלט כדאי לשנות סוגי אגוזים ולראות מה הכי טעים.
 

1winnie

New member
יצאו לך מאד יפים!

והקישוטים עם המכחול מאד מצאו כן בעיני הטא. האישי עשה את הכל
בכלל המילויים השונים הם נהדרים בעיני בלי קשר לעוגיות שאת הכנת, אני רוצה להבין את ההכנות הגדולות והחשש שהיה לפני כן בסך הכל (וזה לא נאמר מתוך זלזול חו"ח) אלו עוגיות שקדים כאשר מכל שתי עוגיות מכינים סנדוויץ עם מילויים שונים - שזה כמובן נותן עוגיות שונות בטעמים שונים. ממה שאת כותבת, החששות קודם היו ללא סיבה, וגם ככה לא הבנתי למה חששת קודם..... אז מה הסיפור הגדול בהכנות מקרונים, ועוד שנאמר פה שכל שף נמדד לפי הכנות המקרונים שלו.... את גם בטח יודעת שאני מאד בעד משקל...
אבל בהנחה שהיית משנה טיפה את הכמויות, את כותבת שהמרקם היה יוצא שונה. זה נכון, אבל זה נכון לגבי כל בלילת עוגה וכל בלילה לעוגיות....
 
למעלה