הנה המקרון שלי
המתכון

יוכי68

New member
../images/Emo124.gifהנה המקרון שלי../images/Emo99.gif המתכון

אני בחרתי במתכון של נטלי מהבלוג עוגיו.נט - הכמויות יותר קטנות מהמתכון של מיקי שמו . הכנתי מהמתכון הזה 3 פעמים - כל פעם טעם אחר - לבן ללא תוספת, קפה ושוקו. אז הנה מתחילים: המתכון המקורי (לא התייחסתי למלית ולא הוספתי צבע מאכל) -יוכי>>>> מקרון פטל ורדים/נטלי עוגיו.נט חומרים: 100 גר' אבקת סוכר 65 גר' שקדים טחונים 50 גר' חלבון 20 גר' סוכר צבע מאכל אדום rose חומרים למלית: ביצה גדולה 75 גר' סוכר 30 מ"ל מים 100 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות (חשוב שתהיה רכה) כף מי ורדים 3 כפות מחית פטל (ניתן להכין לבד ולסנן או לקנות מוכן) ההכנה: טוחנים יחד במעבד מזון אבקת סוכר ושקדים טחונים לאבקה דקה מאוד. מנפים את האבקה דרך מסננת דקה. מקציפים חלבון וסוכר לקצף יציב, ומקפלים פנימה את תערובת השקדים. מוסיפים צבע מאכל, עד שמגיעים לצבע הרצוי (כדאי שיהיה ורוד די כהה, כי באפייה הצבע מעט דוהה). מחממים תנור ל150 מעלות, ובינתיים משאירים את התבניות בחוץ למשך כחצי שעה על מנת שיקבלו קרום. אופים כ10-12 דק' (לי לוקח 10 דק' בדיוק, אבל זה תלוי כמובן בגודל הזילוף). מניחים לקירור ורק אז משחררים את העוגיות. הכנת המלית: מביאים סוכר ומים לרתיחה של 120 מעלות. כדאי להוריד מהאש כשהמדחום מראה 116-117 מעלות, כי הסירופ ממשיך להתחמם לאחר כיבוי האש. בזמן שהסירופ על האש, מקציפים את הביצה במהירות מקסימלית במיקסר. שופכים לתוך הביצה תוך כדי הקצפה מהירה את הסירופ הרותח (תהליך שמפסטר אותה בסופו של דבר). ממשיכים בערבול מהיר עוד מספר דקות עד שהתערובת מגיעה לטמפ' הגוף. בשלב זה מתחילים להוסיף את החמאה וממשיכים להקציף לקצף יציב, מבריק וגמיש. מוסיפים את מחית הפטל ומי הורדים וממשיכים עד שהקרם אחיד. מקררים את הקרם במקרר למשך כחצי שעה לפני השימוש. מסדרים זוגות – זוגות של מקרונים ומזלפים את הקרם. סוגרים ומאחסנים במקרר. המקרונים טובים מאוד לאכילה לאחר יממה במקרר, על מנת שיספחו לחות. באותו יום הם מעט קשים והרבה פחות נימוחים.
 

יוכי68

New member
מקרון - החומרים שקולים ומדודים

ויני - זה היה ממש תענוג לשקול על הגרמים
העברתי לכוסות חד פעמיות.
 

יוכי68

New member
התערובת מוכנה...

התערובת הראשונה לללא כל תוספת...תערובת רכה וניתנת לזילוף בקלות.
 

יוכי68

New member
והנה מקרון אפוי על משטח הסיליקון

צריך לחכות שהעוגיה תתקרר היטב ואז לשחרר. גם בנייר אפייה זה יוצא מצוין.
 

יוכי68

New member
מקרון קפה בתבנית לפני האפייה

הוספתי כפית נס קפה - הייתי צריכה להוריד קצת מכמות היבשים ולא עשיתי זאת - המקרונים האלו לא כל כך השתטחו...אבל יצאו מעולה גם כן!
 

יוכי68

New member
מקרון שוקו לפני האפייה../images/Emo3.gif

צבע יפהפה, להוסיף כפית שוקולית ולהוריד כפית אבקת סוכר.
 

יוכי68

New member
מקרון עם מילוי - הכנתי 3 מילויים - מקרון קפה

מילוי אחד משמנת מתוקה ושוקולד חלב בכמות זהה. מילוי שני משמנת מתוקה ושוקולד לבן - הוספתי גם פודינג וניל לעיבוי. מילוי שלישי פרווה - כ 100 גר' שוקולד מריר, חצי מיכל קצפת צמחית וכף אבקת נוגט
 

pilpeletbm

New member
וואי יוכי נראה מעולה !!!

מצטערת שכבר לא בצוות ביה"ס ככה לפחות הייתי טועמת מהעוגיות חחח..
 

יוכי68

New member
../images/Emo8.gifמקרון לבן מקושט

סתם קשקשתי עם מכחול ונס קפה מהול בטיפת מים
 

מאיוש י

New member
נראה מעולה../images/Emo3.gif../images/Emo3.gif

נכון שלא קשה להכין? לגבי התמונות שלך,את "מאירה"אותן יותר מדי במנג'ר ואז קשה לראות טוב. תחשיכי אותן מעט.
כל הכבוד. את מצטרפת לפרוייקט הבא........................פרלינים
 

יוכי68

New member
מאיוש תודה יקירה, לא קשה בכלל../images/Emo24.gif

ולגבי התאורה, אני עושה תיקון אוטומטי וזה מה שמתקבל - פשוט העוגיה מחזירה אור מהברק שבה
 
למעלה