סדנא להכנת חלות - גם אני הכנתי

יוכי68

New member
סדנא להכנת חלות - גם אני הכנתי../images/Emo8.gif

גולדה היקרה בזכותך גם אני הכנתי סדנא - מייגע אך שווה. אני מכינה לחם מידי שישי מ 3 ק"ג של קמח .... ההמחשה מתאימה לקערה ענקית שמכילה 3 ק"ג. כמובן שמומלץ להכין לפחות 1.700 ק"ג לצורך קיום מצוות הפרשת חלה. הנה המתכון שלי...ב ה צ ל ח ה !
חלות מתקתקות וטעימות/יוכי
כוס מידה 240 מ"ל 1 ק"ג קמח מנופה 2 כפות שמרים יבשים.............לערבב 3 כפות "יד" *של סוכר 1 כף רגילה של מלח כרבע כוס שמן 2 וחצי כוסות מים פושרים לערבב היטב היטב את כל המצרכים - הלישה המרובה מועילה לקבלת בצק רך ונעים. להתפיח פעמיים. לחלק את הבצק לרצועות (ממליצה לפתוח את הבצק ורק אז לגלגל לרצועה וממנה להכין חלות) ולהכין לחמניות או חלות. לפתיחת הבצק ניתן להשתמש בקמח/שמן. להתפיח היטב לפני האפייה ולמרוח מעל ביצה טרופה עם שמן, לפזר שומשום. לאפות בתנור חם בחום גבוה טורבו 200 מעלות עד להזהבה יפה..תהנו, יוכי. * "יד" - כף היד שלנו
 

יוכי68

New member
נתחיל בניפוי הקמח - מומלץ בשקית כדי

שלא יתפזר הקמח - טיפ!
 

יוכי68

New member
הוספת המלח

לא משנה אם מקדימים את הסוכר למלח או להיפך.
 

יוכי68

New member
הוספת הסוכר לקמח

אני משתמשת ביד שלי כמידה - הטעם של החלה מתקתק וטעיםםםםםםםםםםםם. זכרו מדובר בכף יד, אך אם תבחרו להוסיף כף רגילה גם יצא מוצלח - אך פחות מתוק.
 

יוכי68

New member
הכנת החלות

כמובן להפריש חלה לפני! חלה משלוש רצועות כאשר אני חוזרת על ההמלצה לרדד את הבצק ואז לגלגל כל רצועה - מתקבלת חלה אוורירית יותר. לא חייב לרדד במערוך - מספיק לפתוח ביד. אפשר להיעזר בשמן או בקמח.
 

יוכי68

New member
החלות אפויות מתקתקות ורכות../images/Emo3.gif

מיד לאחר ההוצאה מהתנור - להפוך או להניח על רשת!
 
למעלה