אלו מאכלים לשבת אפשר להכין כבר מיום רביעי

מחל

New member
אלו מאכלים לשבת אפשר להכין כבר מיום רביעי

ושיחזיקו במקרר?
 
אם יש לך מקרר סביר,

אז אין סיבה שאוכל יתקלקל.. קציצות,לדוגמא. גם שניצלים. תפוחי אדמה אפויים... אורז, פסטה, ועוד דברים רבים. אני בדרך כלל מתחילה לבשל לשבת כבר מיום רביעי(אני איטית מאוד...אין לי ברירה אלא להתחיל כבר יומיים מראש) אגב-יש מאכלים שתוכלי להקפיא. למשל- אני כשאני מבשלת או אופה פרוסות בשר ברוטב,אני הרבה פעמים מקפיאה,ומפשירה בבוקר אותו יום שאני צריכה לארוחת הערב- או יום לפני שאני צריכה לסעודת צהריים.
 
אני גם מתחילה מוקדם להכין את השבת

אבל לא למקרר אלא למקפיא. כל הקינוחים, עוגות, פשטידות, חלות - מוכנים בתחילת השבוע ומוחזקים במקפיא עד שבת. סלטים שניתן להקפיא: טחינה, סלק (רק מבושל ומרוסק לא מתובל),
 

מחל

New member
כל פשטידה אפשר להקפיא? איך לארוז ואיך להפשיר

בצןרה הטובה ביותר? תודה.
 
הקפאת פשטידות והפשרתן:

אז ככה, לשאלתך. רוב הפשטידות ניתנות להקפאה, חוץ מכאלה עם תפוחי אדמה. לי יש מתכנים ל: פשטידת תירס פשטידת פטריות פשטידת גזר וקישואים פאי פטריות פאי קרנברי/דובדבנים קיש בצל על כל אלו אני יכולה לומר בוודאות שיוצאים מעולה מהקפאה. אני אופה אותם לרוב בתבנית חד פעמית ומכסה בנייר כסף. לא טורחת לעטוף בעטיפה נוספת. לגבי ההפשרה - בדרך כלל משתמשת בהן בשבת, ואז הן פשוט מונחות אחר כבוד על הפלטה של שבת. בהצלחה!
 
האמת ? אני לא מתלהב לאכול פשטידות שהקפיאו

אחרי שמפשירים אותם הם נהיות רטובות יותר וחלק מהטעם הולך לאיבוד .. עניין של טעם ...
 
תלוי איך מפשירים

אם ההפשרה והחימום נעשים בצורה הנכונה לא אמור להיות הבדל בטעם.(אומרת האחת שלא מקפיאה כלום
)
 

yossie26

New member
אוכל מוקפא

יש לי פטנט טוב לשניצלים ולקציצות עוף. לפעמים אין זמן לבשל ארוחה, אבל מתחשק באוכל בשרי טעים ומזין לכן אני עושה כך: עם השניצלים: ביום שיש לי זמן אני מפשירה את השניצלים, דופקת אותם, מצפה אותם בביצה ובפירורי לחם מתובלים ומכניסה לכלי חד פעמי מרובע כשבין כל שניצל יש שקית ניילון למניעת הדבקות, כך אני מקפיאה את הקופסא. וביום שאני ממהרת אני פשוט מוציאה את כמות השניצלים בהם אני מעונינת ישר למחבת ואחרי דקות ספורות יש לי שניצלים מוכנים, פריכים וטריים. עם הקציצות אני עושה את אותו הדבר, ביום שיש לי זמן אני מכינה את העיסה של הקציצות, מקפיאה אותה, וביום שאני ממהרת אני רק מכדררת קציצות ומטגנת אותם.
 
למעלה