קריאה

קריאה


אלפניק קורא היטב
ככה המורה שלו טוענת
בבית לא מוכן לקרוא
מישהי יכולה להמליץ על ספרים קלילים
שאולי יגרמו לו לקרוא?..
משהו מעניין...
 

שירהד1

Member
מנהל
את יכולה לפרט?-

מה זה קורא היטב? האם כבר למדו את כל הניקוד?!
מאילו חוברות לימוד הם לומדים את הקריאה, ולאיזה שלב הגיעו?


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
כן

לומדים עכשיו את חולם
את הניקוד שלמד קורא שוטף
את השאר קורא בסדר
קניתי לו מאגד סיפורים לפי ניקוד
וגם אותו הוא לא מוכן לקרוא
 

שירהד1

Member
מנהל
נשמע שהם עוד בתהליך רכישת הקריאה,

ובצדק- אנחנו במחצית כיתה א' בכך הכל.
אני ממליצה על תחילת קריאת ספרים רק כאשר הילד שולט במאה אחוז בניקוד, בכולו, ושולט נפלא. וזה עדיין לא המצב.
מומלץ כמובן להמשיך ולהקריא לו ספרים.
לגבי הקריאה ותרגול הקריאה- מאגד הסיפורים זה רעיון נפלא. הוא לא מוכן לקרוא, ולכן כדאי שתנהיגי מנהג חדש בבית- כל יום- 10 דקות קריאה יחד איתך או עם אבא. הקריאה חייבת להיות רק מניקוד שהילדים כבר רכשו בכיתה, ולא עם ניקוד שזר להם או שהם לא למדו.

בהצלחה!


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
האלפניק שלי קרא את כל קפטן תחתונים
ואת "אוג וגלוק" של אותו סופר, עבר לקומיקסים בלי ניקוד (פיניאס ופרב, שאזאם, בון). ספרים ממש עדיין קצת מרתיעים אותו אבל אני מקווה שיעבור לספרים כמו ג'ינג'י למשל בעתיד הקרוב.
 

שירהד1

Member
מנהל
ג'ינגי' באמצע כיתה א?!-

אלו ספרים שמתאימים לכיתה ג'...
אולי הבן שלך מאוד מאוד מתקדם בקריאה, אבל זו לא דוגמא טובה למרבית הילדים בכיתה א'.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
מבחינת הכל-

הכתב קטן, המון מלל, שורות ארוכות ומלאות, משפטים ארוכים ומורכבים מבחינה תחבירית (יש לי את ג'ינג'י 5- סתם דוגמא- משפט אחד בן 3 שורות, עם המון פסיקים באמצע, מורכב מבחינה תחבירית, והוא ממש לא היחיד...).
מעבר לזה, ספר ארוך, ואני מעדיפה בתחילה לתת סיפורים קצרים.
מבחינתי- הספרים בסגנון הזה מתאימים לכיתה ג'. לא לפני.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
לא כל כך מסכימה אתך. אישית אני קראתי ספרים הרבה יותר
מורכבים וארוכים מג'ינג'י או קופיקו כשהייתי בכיתה ב' (הספרים של אריך קסטנר בתרגום הישן, שהיום לא הייתי מעלה בדעתי אפילו להקריא להם!).
אם נשים שנייה את ג'ינג'י בצד (סתם הבאתי אותו כדוגמה), ספרים כמו למשל מנהרת הזמן וסיירת המדע הם עם כתב גדול ושפה מאוד פשוטה לטעמי. אני מקריאה לו ספרים ברמה הרבה יותר גבוהה מבחינה לשונית, כך ששפתית הוא יוכל תוך חודש-חודשיים גג להתמודד בקריאה עצמאית עם ספרים ברמה הזו. אבל שוב - זה עניין אינדיבידואלי. אי אפשר להכליל את זה על כל ילדי סוף א' כמובן.
 
אין לי מושג. בספרייה העירונית שלנו יש את כל הספרים בסדרה
ואת מנהרת הזמן וכו'. אין סוף ספרים של גלילה רון פדר, שחלקם הגדול מתאים לעניות דעתי לכיתות היסוד הנמוכות, בגלל השפה ובגלל התכנים.
 
המלצות קריאה כיתה א'

אצלנו כל הספרים הקצרים עם הסיפורים הקצרים הקלילים פשוט לא עניינו.
הילד הרגיש שהוא בגן זה עצבן אותו.
ירדנו מלקרוא ספר שלם. כן לקחנו את ג'ינג'י ודומיו או דוד אריה ודומיו והקראנו לו לפני השינה.
היה סיכום עמוד ראשון אתה קורא ואננחו ממשיכים וככה קראנו בהמשכים.
ספרים קלילים ומעולים היו הסדרה של צפרדי וקרפד. גם הבאתי מהספריה ספרים מצולימם כאלה של קטנים של בוב ספוג וצבי הנינג'ה והם תפסו טוב.
תחילת כיתה ב' התחילה קריאה לפני השינה- השביעיה הסודית, קפתן תחתונים וכל אלה. אנחנו עדין מקריאים לפני כל ערב אבל קלסיקות- אריך קסטנר, רונלד דאל וכו' (כל ספרית מרגנית הוא ממש אוהב אותם).
 
קריאת ספרים אחהצ

אני ממליצה לשים ערימת ספרים [אפשר גם מגזינים מעניינים] בבית למיגוון גילאים וההורים צריכים לשמש דוגמא. בזמן משפחה, כשכולם ביחד לשבת לקחת ספר ולקרוא. הילדים מחקים את ההתנהגות של הבוגרים. וכמו כן חשובה גם עקביות.תהנו.
 
למעלה