עוד משהו...וגם-איך מארגנים קלמר.
אגב, אפשר לתרגל איתו מיומנויות, שנדרשת בהם התארגנות מהירה יותר בתוך בית הספר. הזמנים בהם קשה לרבים מילדי א' להתארגן מספיק מהר, הינם זמני תחילת וסיום השיעור, הוצאת דברים מהתיק וארגון התיק בחזרה, כתיבה ביומן. מיומנויות אלו, ניתנות לתרגול ולימוד, בדיוק כמו שאנחנו עושים בקבוצות מוכנות, גם במסגרת הביתית. לדוגמא, אפשר לקנות לו קלמר ולארגנו, ביחד איתו, כמו בבית הספר (בהערה למטה). כמו כן, לארגן תיק עם חוברות עבודה, קלסר/תיקיה לדפים/מחברת/כל דבר שהוא רוצה לעסוק בו בתחום היצירה, למידה. ולאפשר לו מידי פעם, לעסוק בפעילויות יצירה/למידה, תוך שימוש בתיק המיוחד שלו. אז הוא צריך להצליח להוציא כל פעם את הציוד שהוא זקוק לו ולהחזירו בהתאם. ללמד אותו להכניס דפי עבודה לתיקיה בסיום. (אם יש לכם תיק בי"ס, אפשר גם ללמד איך לארגן נכון את התאים בתיק.) כל הפעילות הזו, כדאי שתתרחש מתוך הנאה ומשחקיות ולא כפעילות שנכפית עליו. פעילות כזו תיצור הרגל שיקל עליו אחר-כך. אפשר אפילו לשחק משחקי "מורה ותלמידים" ומשחקי בית ספר עם חברים שלו או עם אחיו. ארגון קלמר: ארגון שתומך בתפקוד העצמאי של הילד: קלמר בן 3 תאים, בתא אחד כל הנדרש לכתיבה בעיפרון: עפרונות רגילים, מחדד, מחק. בתא שני, צבעי עיפרון או טושים, בתא שלישי, סרגל, מספריים ודבק. חשוב לא להעמיס על הקלמר כי זה מפחית את יכולת ההתארגנות של הילד. עדיף לקנות שני קלמרים כאלו ובשני לארגן את צבעי הפנדה בתא, טושים/עפרונות צבעוניים בתא שני, כל זאת בכדי להקל על הוצאת-הכנסת ציוד מהירה בכיתה. חגית