סקר שיטות קריאה

nourit22

New member
סקר שיטות קריאה

לפי איזה שיטות קריאה לומדים הילדים לקרוא? והאם לנו ההורים ברור מה המורה עושה על מנת ללמד קריאה
 

הילהל

New member
צלילים מספרים

לפי ההסברים של המורה באסיפה - זו השיטה הותיקה והידועה שנלמד גם ב"חדר". אני עוברת על החוברת של יונתן, אני עכשיו גם עובדת איתו לקראת ההכתבה, שומעת ממנו את המושגים. פחות או יותר אני מבינה מה עושים ונראה לי שזה לא רע והילד קולט ומיישם.
 

brum

New member
גם אצלי צלילים ומספרים

הילד לומד בכיף אחותו למדה בשיטת ליטף שנראית קצת יותר מסובכת אבל עבדה מצוין (סוף כיתה א' שלטה בכתיב ובכתב עם מעט שגיאות)
 

פלגיה

New member
לא מאוד רלוונטי לי

כי הבת שלי למדה לקרוא בשבוע שלפני תחילת הלימודים (בשיטת "אני שואלת את האחות הגדולה איך קוראים את זה והיא מסבירה לי") ועכשיו קוראת כבר ספרים שלמים, ועורכת דיונים על יתרונות השורוק על הקובוץ. בכל אופן ספר הקריאה שלהם נקרא "לקרוא בנועם" . הוא מלמד את האותיות בזו אחר זו (לא לפי סדר הא"ב) ואת הצלילים שלהן עם ובלי קמץ ופתח. תוך כדי מגיעים כבר להכרת כמה מילים (בינתיים: אבא, אח) ולקריאת משפטים עם מילים קצרות וציורים במקום מילים שעדין לא למדו איך לקרוא. "מה המורה עושה" - מלמדת לקרוא. למה צריך יותר?
 

nourit22

New member
במקרה שלך, אשרייך!

אבל במקרים בהם הילד לא מגיע קורא לכתה, וצריך להמשיך ולתרגל את הנלמד מבלי לבלבל את הילד עם שיטות שונות זה כן רלוונטי, לדוגמה: בשיטת "ליטף" צריך לדעת שהשיטה עובדת על פירוק מילים להברות, לאו דווקא לפתח קמץ, אלא שילוב של כל התנועות יחד, חשוב לדעת את הדברים.
 

פלגיה

New member
למה זה "לבלבל את הילד"?

אם יש בבית שיטה אחת ובכיתה שיטה אחרת זה לא נראה לי בעייתי בכלל.
 
מעורב משלוש שיטות ביחד

לא בשיטת ליטף . הגיעו כבר לאות ל בכל אות כותבים מילים שיש בהן את האות (במחברת ,אין חוברת עבודה ועדיין לא היו שיעורי בית )
 

גילור

New member
לשמחתי, תודה לאל, לא ליטף. הם לומדים בשיטה

שהבנתי שהיא חדשה יחסית (ועושה רושם טוב) שנקראת "לקרוא ולהבין בכיף". השיטה עובדת מיד מהחוברת הראשונה גם על הבנת הנקרא ולא רק על קריאה.
 

רחל5

New member
גם בובי לומד מהחוברות האלה.

רק היום השגתי לו... המורה כתבה לנו שיש לו פטור מארבע החוברות הראשונות, אז קנינו רק מחוברת חמש ומעלה...
 

האליפסה

New member
אין לי מושג איזו שיטה... ../images/Emo12.gif

לספר קוראים "כיף לקרוא ולכתוב" מאת צפורה הן. הם לומדים במקביל אותיות בדפוס ובכתב אבל רק תנועה אחת בינתיים (קמץ ופתח). יש מילים ומיקרו-סיפורים עם ציורים במקום מילים שהם עוד לא יודעים לקרוא. לא יודעת מה המורה עושה אבל זה עובד
 

האליפסה

New member
../images/Emo207.gif חשבון

אתמול הילדה קיבלה את ספר החשבון שלה בשיטת סינגפור "מתמטיקה יסודית" - מאוד התרשמתי מהאסתטיות של הספר וגם המטלות נראו לי מאוד כייפיות. הגיע הזמן להתקדם מעבר לעמוד 50 בספר של רון אהרוני לפני שאדרש לסייע בסוגיות מתמטיות הגדולות עליי...
 

פלגיה

New member
בהצלחה ../images/Emo13.gif

ספר מקסים (של רון אהרוני, לא כל כך מכירה את "מתמטיקה יסודית" )
 
למעלה