שאלה למומחים הנכבדים

tati33

New member
שאלה למומחים הנכבדים../images/Emo141.gif../images/Emo203.gif

האם זה מקובל שמטפל יטפל בזמן שיש לו צינון (קל) או שהוא צריך לבטל את הטיפולים באותו יום? ומה קורה אם זה כרוני והוא כל הזמן מנוזל האם זה לא יפגע בטיפול?
 
לא מומלץ, כי פוגם ביעילות הטיפול..

ואף יכול להזיק למטופל. אם המטפל מקורר ומצונן, א. הוא יכול להדביק את המטופל שלו וב. גם אם זהו מצב כרוני, הוא יתקשה לטפל, בגלל חולשה שהמחלה גורמת ומחוסר יכולת להיות מרוכז רק בבעייתו של המטופל בזמן הטיפול. לפי הרפואה הסינית, בעת מחלה, הצ'י בגוף לא זורם בצורה תקינה והרמונית ולכן הגוף יוצא מאיזון ואם גופו של המטפל אינו מאוזן, איך יוכל לסייע באיזון גופו המטופל שלו? שירי.
 

tomerit

New member
מאד תלוי

אם מדובר בצינון קל זו לא נשמעת לי בעיה. אם זה משהו כרוני הייתי מתחילה להיות מודאגת כי מטפל שלא דואג לבריאות של עצמו מעיד לדעתי על חוסר כנות בינו לבינו ובינו לבין מטופליו. יצא לי להיות מטופלת על ידי מטפלים מאד מצוננים (ברמה שאני עצמי לא הייתי מטפלת בה) ומתוך המקום של המטופלת זה ממש לא הפריע לי. זה הכל קשור לתחושות שהמטפל חש לדעתי.
 

tati33

New member
אבל צינון זה סוג של מחלה!../images/Emo4.gif

והרי המטפל משתמש גם בצ'י שלו בטיפול לא? אם הצ'י של המטפל במחלה זה לא ישפיע???!!!!!((((...
 

tomerit

New member
האם צינון זה סוג של מחלה?

העלת שאלה מאד טובה. בעיקרון לפי הרפואה הסינית צינון זה מן מצב חיצוני עד ביניים כלומר- זה עוד לא נכנס לגוף ממש אבל מתחיל להשפיע עליו (בהתאם לדרגה, לזמן הצינון וכדומה) עוד שאלה מעניינת היא האם המטפל משתמש בצ'י שלו ועד כמה. מאד חשוב שמטפל יהיה מאוזן מבחינת האנרגיה בכדי שיהיה צינור נקי אבל הצינור הנקי הזה עוזר למטפל לכוון את האנרגיה למקומות הנכונות- את האנרגיה של המטופל. אני כמטפלת לא מרגישה שאני לוקחת מתוך הצ'י שלי ונותנת למישהו אחר, אני מרגישה שאני עוזרת לגוף לאזן את עצמו עם האנרגיה שיש לו עצמו. לכן צינון קל לא מהווה בעיה לדעתי. (ושוב מדגישה- קל)
 
הי תומר

מה שלומך? אם הייתם שואלים אותי את השאלה הזאת לפני 8 ימים הייתי עונה בדיוק כמוך, אבל... בדיוק לפני שבוע, יצא לי לטפל במקביל להצטננות בלתי מוסברת! בשעות הערב המוקדמות, כשנותרו לי רק עוד שני טיפולים לסוף היום, פתאום הופיע הצינון. נכון שזה היה ממש ההתחלה ונכון שלא ממש סבלתי אבל, עצם ההתעסקות עם הטישו והריצה הבלתי פוסקת לרחוץ ידיים אחרי כל קינוח (סליחה על כל התיאורים) הסיחו את דעתי. (מה גם, שזה קצת מוזר לטפל באנשים חולים או כאובים כשאתה בעצמך לא ממש בקו הבריאות) לו רק יכולתי לצפות את העניין מראש... סביר להניח שהייתי מבטלת את הטיפולים ונשארת בבית. לסיכום, מסכימה איתך שזהו שלב ראשוני והמחלה עדיין לא חדרה פנימה, אבל (לדעתי) ההרגשה הכללית, ההתעסקות מסביב וכל הסחת הדעת הזו, לא ממש טובה לשני הצדדים... בכל אופן, העיקר שנהיה בריאים! מיכל אמיתי
 

tati33

New member
לתומר ומיכל תודה,

תומר לדעתי כשזה בטיפול, צינון לפעמים יכול להוות בעיה יותר גדולה ממחלה אמיתית יותר כרונית כמו אולכוס למשל, שבו הכאבים יתקפו את המטפל רק לפני האוכל ולא כל הזמן כמו שיש אף מנוזל. כמו שקרה למיכל, ההתעסקות עם הטישו והריצה הבלתי פוסקת לשטוף ידיים וכל הסחת הדעת, ובכלל קינוח האף בטיפול זה לא נותן תחושה טובה למטופל המפוחד מזה שהוא עלול להידבק בוירוס, אפילו שזה לא.
 
למעלה