דיקור סיני

deoz

New member
../images/Emo189.gif דיקור סיני

שלום שמי אורן, התחלתי שנה א ברפואה סינית וכרגע אני עובר טיפולי דיקור במכללה שבה אני לומד, הטיפול הוא לדלקות גרון חוזרות ועכשיו עומד בפתח החורף בו אני נוטה יותר לסבול, הטיפול הוא גם לעודף רצון לישון, אני לא סובל כל כך מעייפות, פשוט אוהב לישון ויושן בערך 10 שעות ביום ולפעמים יותר(אם יש זמן), יש לי נטיה להתנמנם במהירות וגם בלימודים אני תמיד מעדיף לישון בהפסקות. יש עוד כמה דברים שעלו בתשאול ונטפל בהם. יש לי מדקר נחמד מאוד סטודנט שנה ג, עשינו כבר 3 טיפולים אך עדיין אין כל שינוי בעייפות, כאב גרון התחיל לפני שלושה שבועות שבעיקבותיו התחלתי את הטיפולים, עדיין קיים גם הכאב גרון. האבחנה שלי היא חום ולחות בראות, חוסר בצ'י של הטחול והכליות וחום בכבד ובדם. בטיפול האחרון המטפל שלי דקר אותי בגב- בשישה פרחים(?) ובנקודה 7 של הראות ובמרידיאן הלב-לא זוכר מה הנקודה. מה דעתכם על הכיוון ומתי כבר נראה שיפור בגרון? ותודה למי שעונה.
 
שלום אורן.

כאשר מחליטים ללכת לקבל טיפולים אצל סטודנטים לרפואה סינית בקליניקות המיכללות, העלות נמוכה אבל צריך לקחת בחשבון כמה דברים: אחד- המטפלים שם עדיין לא צברו ניסיון קליני ועדיין לא לגמרי שולטים בחומר, אם כי תמיד יש באזור מנחה שהוא על פי רוב מטפל מנוסה, אבל לא תמיד הוא מחליט על הכיוון הטיפולי אלא רק "שם עין" שהסטודנטים לא יעשו טעויות קריטיות, ככה שלא תמיד הטיפול הוא מהיר ומוצלח כמו אצל מטפל שסיים ללמוד וכבר ראה וטיפל במקרים בקליניקה. שתיים- לפעמים באמת רואים שיפור בכאבי גרון אחרי שלושה טיפולים, אך לפעמים השיפור הוא מזערי ולא מורגש בשלב המוקדם ופעמים אחירות זה פשוט לוקח יותר זמן. שלוש- קצת קשה לי לומר לך אם הבחירות של המטפל נכונות או מספיק טובות, מפני שלא ידוע לי עליך כמעט כלום, אני תוהה בקשר לששת הפרחים, אישית הייתי דוקר אותם יותר כשיש חולשת דם, אבל לא ציינת זאת באבחנה, לעומת זאת הטחול חלש ולכן יתכן שהמטפל גם איבחן חולשת דם והוא מנסה לטפל בה?????!!!! ארבע- אותו כנ"ל לגבי דיקור נקודות HT אין מספיק פרטים ואפילו לא ציון הנקודה. אני ממליץ לך להתאזר בסבלנות ולא לשכוח שאתה מטופל אצל מישהו ללא ניסיון. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
 
/tapuzforum/images/emo4.gif

לדעתי כשרופא סיני מתנהג כמו רופא מערבי ככה זה נשמע, חבל, ואולי הדלקת מקורה בקושי לבטא משהו, בתקיעות בכל אזור הצ`אקרה ..כל הפירוט הזה נשמע לי מיותר.
 

deoz

New member
תודה לכם, שאלה לדפנה

הי דפנה, למה התכוונת- כשרופא סיני מתנהג כמו רופא מערבי ככה זה נשמע, למי ולאיזה דברים זה מתיחס? תודה
 
רופא מערבי

התחושה שהתקבלה מתאור האבחון שלך הייתה פרטנית נקודתית ולא הצליחה להתעלות לכדי אמירה הוליסטית על הדיאלוג בין איברי גופך והנפש שלך
 

Assaf Feldman

New member
לדפנה : אבחנת סינדרומים

האבחנה ש deoz תיאר היא אבחנת סינדרומים המקובלת ברפואה הסינית המסורתית (TCM) , צ'אקרות ואבחנות הוליסטיות שונות הם לא חלק מהטרמינולוגיה הסינית.
 

tomerit

New member
טיפולי דיקור בקליניקת סטודנטים

זה יהיה מאד לא מקצועי לקבוע האם האבחנה של הסטודנט נכונה או לא רק באמצעות הפרטים שנתת לנו. אם אתה מרגיש שאין שינוי עליך לדבר עם אותו הסטודנט, לערב גם את צוות ההוראה בקליניקה בתחושות שלך ואני מאמינה שהם יתאמצו אפילו יותר (רוב הסטודנטים מאד מתאמצים לאבחן ולטפל נכון). בהצלחה
 
למעלה