דיקור לכוויות -שאלה

fairy26

New member
דיקור לכוויות -שאלה../images/Emo53.gif

שלום לכולם, שמי ענת ןאני מטפלת טריה ברפואה סינית, יש לי שאלה בקשר לטיפול בצלקות של כוויות, ידיד שלי נכווה לפני חצי שנה בשתי כפות רגליו בצד הדורסאלי כוויות דרגה ב', ז"א נזק עד שיכבת הדרמיס, אין נזק לעצבים. עכשיו חצי שנה אחרי, קצב ההחלמה יפה אך עדיין הוא עם תחבושות לחץ על שתי הרגליים ואסור לא לחשוף אותם לשמש או למקור חום חזק כלשהו מחשש ל 'כוויה שניניות'. הוא מעוניין בדיקור כדי לזרז את קצב ההחלמה וכדי שיהיו צלקות כמה שיותר קטנות. מה אתם מציעים בתור שיטת טיפול ? עשיתי לו surround the dragon בשתי הרגלים מסביב לצלקות , ורציתי לעשות גם מוקסה סטיק אבל אני חוששת מהחום של המוקסה אם זה לא רק יזיק לצלקת, אני יודעת שמוקסה בד"כ מאד טובה לצלקות אך במקרה הזה אני חוששת. מה אתם אומרים האם מנסיונכם מוקסה על צלקת חדשה של כוויה יכולה להיות יעילה או עדיף לא לנסות? ואיזה עוד רעיונות לטיפול אני יכולה לעשות לו על מנת לזרז את ההחלמה? צירפתי תמונה של מצב הצלקת כיום, תודה רבה לכם ענת (-:
 
היי ענת

היי ענת, הזמן הכי טוב לטפל בצלקת הוא בחודשים הראשונים- צלקת טריה, כך שאת בשלב מצויין שבו את יכולה לעזור מאוד. בעבר טיפלתי בצלקת אצל מטופלת ושמתי לב שמריחת משחת טראומיל- הומאופתית ומריחת שמן נבט החיטה עזרו מאוד להקטין את הצלקת. surround the dragon היא טכניקה שעובדת, אבל לוקח קצת זמן וכדאי לעשות טיפול כמה פעמים בשבוע, כמו שראיתי בסין ולא פעם בשבוע. לא הייתי ממליץ כרגע על מוקסה סיגר. כמה טיפולים עשית כבר?
 
דיקור צלקת..

שלום ענת. בנוסף לטכניקת Surround the Dragon תוכלי לנסות טיפול דיסטלי. טכניקה מעולה לטיפול בצלקות, אשר פותחה ע"י המטפל היפני ה Master Nagano ומכונה " טיפול מתכת מים". בטיפול דוקרים את נקודות המתכת והמים של המרידיאנים שאותם חוצה הצלקת. קודם לתחילת הטיפול, יש לבצע בדיקת רגישות בנקודת האש במרידיאן שאותו תרצי לדקור, זאת לצורך קבלת אינדיקציה ליעילות הטיפול. ברוב המקרים, נקודות האש על גבי מרידיאנים החוצים צלקות, תהיינה רגישות. אם אינן רגישות, הטיפול לא יהיה אפקטיבי במיוחד לטעמי. ניקח לדוגמא את מרידיאן הכבד, שעפ"י מה שנראה בתמונה, חוצה את הצלקת. בדקי בלחיצה עם האצבע את נקודת האש של הכבד- Liv2 , אם היא תימצא רגישה, דקרי את נקודת המתכת והמים של המרידיאן- Liv4, Liv8 בדיקור שיטחי ובמחטים דקות 0.16/0.18 . במקור מתבצעת הטכניקה, עם דיקור בקליניקה ושליחת המטופל הביתה עם מגנטים על הנקודות., בדרך זו התוצאות הן הטובות והמהירות ביותר. בהצלחה ונשמח אם תעדכני במצבו של הבחור. שירי.
 
ענת שלום

מוקסה לא מתאים. את יכולה לטפל בו בדיקור: אם המרידיאנים הפגועים הם לפי התמונה: liv' st gb תדקרי ביד הנגדית- 987 PC ו 987 HT עם תחושת דה צ'י- זה אמור להוריד רגישות מהכף רגל תוך כמה שניות. אם זה בשתי הרגלים אותם מרידיאנים תדקרי בי לטראלית. אם מרידיאן BL מעורב תדקרי LU 11 10 9 או SI 123 . אם יש עוד מרידיאנים מעורבים אז תגידי.. ברגלים את יכולה כמו ששירי הציעה לדקור מתכת מים במרידיאנים הפגועים או לדמם נקודות קצה - במידה והכוויה לא נמצאת שם. אל תדקרי היכן שיש כוויה מחשש לזיהום. טרואמיל יכולה להיות טובה. רייקי על הכוויה תמיד טוב ועוזר לחידוש רקמות, וגם מומלץלתת צמחי מרפא, תעשי לו אבחנה, כאשר הרעיון הוא להזין יין ודם אם יש צורך, ולהניע דם. בהצלחה. אלעד שלו.
 

fairy26

New member
תודה רבה לכם חברים..עזרתם לי מאד..../images/Emo39.gif

אני אעדכן בקשר אליו בהמשך ענת (-:
 
למעלה