saluton

israelberger

New member
saluton

מישהו פה יודע איפה אני יכול לקנות ספר ללימוד אספרנטו? שמעתי על Teach Yourself Esperanto והבנתי שהוא טוב, אבל אני פתוח להצעות.
 

Eldad S

New member
אני יודע שבעבר ניתן היה להשיג את

Teach Yourself Esperanto בסטימצקי. אבל אולי גם לנו, האגודה לאספרנטו בישראל, הספר עדיין קיים במלאי (אני לא מעודכן מן הבחינה הזאת). האם אתה מעוניין בספר כלשהו (עפ"י המלצותינו), שאפשר לקנות בארץ, או שתוכל להסתפק גם באתרים השונים הנמצאים ברשת (כמו !lernu, למשל)?
 

DoronModan

New member
קניית ספרים באספרנטו - הדרכה

בהגדרה 'ספרים' נכללים גם מילונים, תקליטורים, קלטות וידאו, מנויים לעיתונים מהעולם, וכו'. אני חוזר על דברים שנאמרו בעבר, בהרחבה. כמעט לכל אגודה לאספרנטו בעולם, יש "שרות ספרים" (LIBROSERVO), חנות ספרים וירטואלית ובמקרים רבים ממשית. שירות ספרים יש גם לאגודה לאספרנטו בישראל (אל"י). אפשר לרכוש ספרים דרך כל שרות ספרים בעולם, אבל יש שתי דרכים עיקריות: 1) האגודה לאספרנטו בישראל , [email protected]. אפשר לפנות באספרנטו או בעברית, לשלם בדואר בהמחאה בשקלים, או למסור מזומן אישית ליוסי שמר, שהוא גזבר האגודה, בנוסף להיותו היו"ר שלה. כמובן שניתן להתייעץ איתו. למשל, הוא עשוי להמליץ במקום על Teach Yourself Esperanto על שלישיית ספרים במחיר כולל דומה לספר Teach Yourself שחוברה בארץ ומבוססת על שיטה ישירה וציורים פשוטים במקום להשתמש בשפה מתווכת. גם אספרנטיסטים מחו"ל מזמינים לעיתים ספרים מישראל. יש פריטים אותם שירות הספרים של אל"י מחזיק אצלו, ואז זמן האספקה קצר. פריטים אחרים שירות הספרים מזמין משירות הספרים הגדול ביותר, הממוקם במשרד הראשי של UEA, הארגון הבין-לאומי לאספרנטו הנמצא ברוטרדם, הולנד. במקרה זה זמן האספקה יכול להתארך לכמה שבועות. 2) ניתן לרכוש פריטים ישר משירות הספרים של UEA. הפנייה באספרנטו בלבד (תיאורטית ניתן לפנות בשפות נוספות, אך אין זה מקובל). הכתובת היא [email protected]. אפשר גם להזמין באינטרנט http://katalogo.uea.org/ התשלום באירו, ניתן בכרטיס אשראי (בתוספת 5%). אפשר אחרת: לחברים ב-UEA יש אוטומטית חשבון בנק פנימי, בו ניתן להפקיד דרך אל"י כסף בשקלים, ואז בקניית ספרים ישירות אצל UEA ניתן להזמין ספר בדוא"ל ולבקש לחייב את חשבונו האישי. זה מאוד נוח. השירות של UEA מקצועי, יעיל ומהיר. אפשר אפילו להזמין אצלם בטלפון ולהתייעץ (רק באספרנטו):
+31 10 436 1044​
אמנם פעם (לפני כ-12 שנה) אפשר היה למצוא בחנויות סטימצקי את Teach Yourself Esperanto ואפילו בכמה עותקים. היום לא, אבל לא מזיק לבקש, אולי בעקבות הביקוש יחדשו את המלאי.
 

Eldad S

New member
../images/Emo45.gif דורון, כל הכבוד - טוגלן! ../images/Emo47.gif

למצטרפים החדשים: טוגלן משמעו: העליתי את הודעתך לטאגליינס של הפורום. נוסף לטאגליינס קישור להודעתך הנוכחית, תחת הכותרת: כיצד קונים ספרים באספרנטו - הדרכה / דורון.
 

Ill Fame

New member
תודה על המידע,

אך אינני יכול שלא לתהות, האם תועלת רבה בדבר? שהרי למידה מקוונת (לאלו אשר ידם משגת להחזיק אינטרנט), יעילה למדי- קורסים ברשת מכילים גם קבצי שמע, וחומר עיוני רב ורחב יריעה. כך יוכלו תלמידים ברשת לסגל כישורי כתיבה והבנה, וגם יכולת התבטאות באספרנטו (במידה רבה מזו התתאפשר ע"י למידה עיונית תחת סיועם של ספרי למידה, לפחות). אילו יתרונות יש ללמידה בעזרת ספרים, על למידה מקוונת?
 

כנף

New member
מסיבות שונות, לדוגמה:

למי שקשה ללמוד מול מחשב למי שרגיל/נוח לו יותר ללמוד מספר למי שאין אפשרות להתחבר לאינטרנט למשך פרקי זמן ארוכים ועוד. כישורי כתיבה והבנה אפשר לסגל גם מלימוד באמצעות ספרים, וכן דיבור והבנה באמצעות קלטות שמע/תקליטורים וכדו'.
 

Ill Fame

New member
אבל קלטות שמע\תקליטורים כרוכים

בתשלום נוסף. אוקיי, To each his own, אני מניח.
 

Eldad S

New member
דורון, שמתי לב שהכנסת תיקונים

בהמשך. אם תרצה, תוכל לפרסם מחדש את הודעתך (כולל כל התיקונים) בהמשך השרשור - ואז אשנה את המצביע בטאגליינס כך שיפנה לההודעה החדשה, המתוקנת.
 

DoronModan

New member
קניית ספרים באספרנטו - הדרכה

בהגדרה 'ספרים' נכללים גם מילונים, תקליטורים, קלטות וידאו, קלטות שמע, מנויים לעיתונים מהעולם, וכו'. כמעט לכל אגודה לאספרנטו בעולם, יש "שרות ספרים" (LIBROSERVO), חנות ספרים וירטואלית ובמקרים רבים ממשית. שירות ספרים יש גם לאגודה לאספרנטו בישראל (אל"י). אפשר לרכוש ספרים דרך כל שרות ספרים בעולם, אבל יש שתי דרכים עיקריות: 1) האגודה לאספרנטו בישראל , [email protected]. אפשר לפנות באספרנטו או בעברית, לשלם בדואר בהמחאה בשקלים, או למסור מזומן אישית ליוסי שמר, שהוא גזבר האגודה, בנוסף להיותו היו"ר שלה. כמובן שניתן להתייעץ איתו. למשל, הוא עשוי להמליץ במקום על Teach Yourself Esperanto על שלישיית ספרים במחיר כולל דומה לספר Teach Yourself שחוברה בארץ ומבוססת על שיטה ישירה וציורים פשוטים במקום להשתמש בשפה מתווכת. גם אספרנטיסטים מחו"ל מזמינים לעיתים ספרים מישראל. יש פריטים אותם שירות הספרים של אל"י מחזיק אצלו, ואז זמן האספקה קצר. פריטים אחרים שירות הספרים מזמין משירות הספרים הגדול ביותר, הממוקם במשרד הראשי של UEA, הארגון הבין-לאומי לאספרנטו הנמצא ברוטרדם, הולנד. במקרה זה זמן האספקה יכול להתארך לכמה שבועות. 2) ניתן לרכוש פריטים ישר משירות הספרים של UEA. הפנייה באספרנטו בלבד (תיאורטית ניתן לפנות בשפות נוספות, אך אין זה מקובל). הכתובת היא [email protected]. אפשר גם להזמין באינטרנט http://katalogo.uea.org/ התשלום באירו, ניתן בכרטיס אשראי (בתוספת 5%). אפשר אחרת: לחברים ב-UEA יש אוטומטית חשבון בנק פנימי, בו ניתן להפקיד דרך אל"י כסף בשקלים, ואז בקניית ספרים ישירות אצל UEA ניתן להזמין ספר בדוא"ל ולבקש לחייב את חשבונו האישי. זה מאוד נוח. השירות של UEA מקצועי, יעיל ומהיר. אפשר אפילו להזמין אצלם בטלפון ולקבל יעוץ מקצועי ומנוסה ביותר (רק באספרנטו): +31 10 436 1044 אמנם פעם (לפני כ-12 שנה) אפשר היה למצוא בחנויות סטימצקי את Teach Yourself Esperanto ואפילו בכמה עותקים. היום לא, אבל לא מזיק לבקש, אולי בעקבות הביקוש יחדשו את המלאי.
 

Eldad S

New member
העליתי את הקישור המתוקן.

 
למעלה