חידת היגיון חצ"ר

מיכי 10

Member
כשכתבתי "בזמני החופשי", חשבתי על

מה שאמרו לנו בצבא: "בזמנכם החופשי, אל המטרות, אש!" ומצד שני, הוספתי "כשיהיה לי", כי אף פעם אני לא אומרת שיש לי זמן.
אז כתבתי "כשיהיה לי", בתקווה שאפנה לעצמי זמן בין דברים. ho ve, לא נעים לקטר, אבל לא יודעת בדיוק מה זה זמן פנוי, כי תמיד יש לי בראש מחשבות מעיקות על מה שחייבת לסדר, אבל דוחה ומדחיקה.
**************** מה, מדובר על כמה מילים נרדפות למילה אחת? ולבלבל את הכמה נרדפות האלה ביחד? נשמע לי שאין לי סיכוי הפעם. כי כבר מההתחלה חיפשתי נרדפות, וכולן היו ארוכות מדי, או בנות 4 אותיות, אבל ללא משמעות כפתרון מתאים. אז תודה, אבל אני מפסיקה לנסות. יש לי עוד חג ושבת "על הראש".
אלדד, אני מאחלת לך ליהנות באמת מהזמן שיתפנה לך בחג/שבת
 

Eldad S

New member
תודה. מיכל.

אבל, באמת, את החידה הזאת אני חושב שאת מסוגלת לפתור. לא חשוב, אם את מעדיפה לעסוק בעניינים אחרים, גם טוב. אני מאמין שלפחות מילה אחת כאן את בהחלט מכירה, ויש סבירות מסוימת שגם את השנייה. בקרוב - חג, והיום הגשתי את העבודה האחרונה החודש, אז יש סיכוי סביר שבימים הקרובים אוכל לנוח מעט, ולא לעבוד. אבל יש עדיין כל מיני דברים לסיים. נראה איך נספיק :)
 

מיכי 10

Member
ניסיון אחרון, רק כדי שהחידה הזאת כבר תהיה מאחורַי.

יש מילה שחשבתי עליה כבר שלשום בערב, אבל לדעתי היא ממש לא ממלאת את התנאים של לבלבל את האותיות של שתי המילים, ולכן לא נראתה לי מתאימה. אבל אולי אני לא מבינה את החידה עצמה, ואת הרמזים, אז מנסה בכל זאת: nano. nano = ננס, יכול להחליף את המילה שבחידה - etulo (מישהו קטן). ano = חבר. מילה נרדפת ל-membro. אבל אין כאן שום בלבול אותיות של שתיהן ביחד. אז אם זה הפתרון, זה תמוה מאד בעינַי...
 

DoronModan

New member
בסדר גמור, יופי, רק שימי לב

שה-membro הוא באקוזטיבו, אז גם הנרדפת שלו באקוזטיבו. ומכאן נפתח הפתח לשיכולונצ'יק.
 

DoronModan

New member
אפשר להגיד שכמעט פתרת

רשמתי לפניי פתרון לפני החג. אבל את מוזמנת להשלם מתי שתרצי. חג שמח
אני הולך לנסות להכין לארוחה של 15 איש פסטה פרפרים ברוטב אלפרדו, שהוא כידוע משמנת מתוקה + פטריות. אעשה אותו טבעוני עם קרם קוקוס וחלב סויה, עם מרכיב סודי: שמרי בירה. המתכון לא שלי, ואין לי עדיין מוצרים. שקלתי להכין מקשיו. אם לא יצליח לי - אקנה פרחים... אבל יש לי הרגשה שזה יצליח ואנשים יחמיאו לי וישאלו אם אני כבר לא טבעוני...
 

מיכי 10

Member
כידוע? אני לא ידעתי בכלל. אולי שמעתי מתישהו את השם רוטב

אלפרדו (מזכיר לי את השם של חברך האיטלקי), אבל לא ידעתי מה הוא הרוטב הזה ולא מכירה כלל. אציע את המתכון לרונית, שאפשר לומר שהיא "משוגעת" על פיטריות כמעט בכל מתכון. האמת שרוב בני משפחתי מתלהבים מפיטריות שונות במתכונים שונים. אני יכולה לאכול את זה, אך לא מתלהבת. מעדיפה מעט פיטריות שמפיניון לבנות וטריות, ועדיף שיהיו פרוסות יפה. (ולא כאלה
, חלילה, שנחשבות לפיטריות רעל).
אם אתה עדיין בהכנות, אל תשכח להכין כך, שיספיק למספר כזה של אנשים...
 

DoronModan

New member
הנה התוצאה (אלדד סתכל)

בקשר לפטריות אז קראתי תגובה של מישהי ששואלת אם אפשר בלי פטריות, כי כל המשפחה שוטמת פטריות. אז אלי זה משהו משפחתי, שטימה (?) או חיבוב של פטריות. אבל באמת זה הרוטב, עם פטריות ושמנת, ובדרך כלל עושים אותו כ"פטוצ'יני אלפרדו", Fetuccini אלה אטריות רחבות ודקות. אבל הנחתי שגם פרפרים יהיו בסדר קיבלתי מחמאות ובעלת הבית ביקשה מנה לעצמה ליום המחרת, ועדיין נשאר לי, אכלתי לארוחת בוקר והתענגתי, כי הכנתי כמות מכובדת ומכבדת. אבל היו אמש המון מנות שונות, אז נשאר מהכל, לא רק משלי. ולרונית יש לומר שהשמרי בירה, למרות שאפשר בלעדיהם, מאוד חשובים לטעם הגבינתי, אז שתשים לפחות קצת.
 

מיכי 10

Member
תודה, אשלח לה את המתכון הלא חלבי הזה,

שהיא תוכל להכין עבור בת אחת שלה, שאלרגית ללקטוז.
 

מיכי 10

Member
תודה! דווקא לאקוזטיבו כן שמתי לב מההתחלה.

אבל בינתיים בכל זאת זנחתי אותו. אז עכשיו זה כבר ברור כשמש, אך לא הייתי חושבת על זה מלכתחילה, כי זה בכל זאת מפותל מדי בעיני. כנראה בגלל זה, די התייאשתי כבר לפני כמה שנים מלפתור תשבצי היגיון בעברית. כי אני לא חושבת באותו ראש כמו של החידונאים. מכסימום, פותרת הגדרות אחדות בתשבצים כאלה. אני לא חושבת שפתרתי אי פעם תשבץ היגיון שלם בעצמי. אגב, יש עיתונים, שבהם תשבצי ההיגיון נראים לי מאד לא-היגיוניים, שלא לומר טפשיים... ואיך אני יודעת? כי ניסיתי כמה פעמים להכניס את התשובות (כפי שמופיעות בדף אחר באותו עיתון), וחשבתי שאולי זה ילמֵד אותי להכיר את דרך החשיבה של החידונאי. אבל התאכזבתי מאד מהרמה הנמוכה, והפסקתי. דווקא בעיתון כמו "הארץ" (שאותו אני כמובן מחרימה:)), תשבצי ההיגיון ברמה גבוהה מאד. טוב, נו, זה "העיתון לאנשים החושבים".
ובכן, התשובה היא:
nano
, כפי שכתבתי אמש, בלי להבין בדיוק למה. ועכשיו ברור לי הכל, ואין צורך לחזור על ההסברים. חג שמח ושבת שלום
 
למעלה