חידת היגיון חצ"ר

Eldad S

New member
הפעם החידה קשה.

היא אומנם נראית קלה, אבל לא הצלחתי לפתור אותה ממבט ראשון, וגם לא ממבט שני. הבנתי שכנראה יש כאן "תינוק", שמבלבלים את אותיותיו ומקבלים "חבר". שתי המילים שעולות בדעתי הן כמובן bebo וכן ano. המילה ano לא מתאימה, כי יש בה רק שלוש אותיות, ומעבר לכך היא לא מזכירה בכלל bebo. המילה bebo גם היא לא מתאימה, כי אם משכלים בה את האותיות - לא מגיעים ל"חבר". אז כרגע זה no go. אנסה לחשוב על החידה בשעות הערב, אולי יהיה לי רעיון חדש.
 

DoronModan

New member
יהיה בסדר. בטוח תפתור

כי קרוב אליך הדבר מאוד. אתה די קרוב לפתרון.
 

Eldad S

New member
רציתי להגיד שאין סיכוי, כי

כבר פירטתי לפניך כל מיני דרכים לפתרון בספוילר שלי, ולא נראה שאני קרוב. אבל אם אתה אומר שאני קרוב. אז אולי בעוד יום או יומיים בכל זאת ייפול האסימון. מקווה.
 

מיכי 10

Member
כן, גם לי היא קשה, ĉar nur 4 literoj, estas

honto וחרפה.
איך אפשר למצוא פתרון של כל כך קצת אותיות, לחידה שכוללת כבר מלכתחילה שתי מילים בנות 8 ו-7 אותיות? ניסיתי כמה מילים עם אותה סיומת בת שלוש אותיות, אבל על אף אחת לא יכולתי לומר לעצמי שזה זה. אז כנראה שהסיומת הזאת אינה מתאימה, ככלות הכל. ואצטרך לחשוב אחרת. מאוחר יותר. ועכשיו, עוברת היְשר לארוחה קלה, ואז אל הבעיות שלי, שהזמן גְּרָמַן.
 

DoronModan

New member
ברצוני לציין שאין כאן רמיזא למספר החידה

או לגימטריא ולמשמעות או לבני משפחותיהם.
 

מיכי 10

Member
אוף, כבר חשבתי שהתשובה היא Nave.


סתאאאאאם. תיכף תכתוב לי מה זה navo, וכבר מצאתי במילון.
 

DoronModan

New member
אולי תשתפי את כל הכיתה?

אני מכיר nave באיטלקית שזה ספינה. כמו Nave, רק בהטעמה אחרת. אז מה זה navo?
 

מיכי 10

Member
מעניין מאד. ותשמע משהו מגוחך:

התעצלתי קצת לבדוק במילון, אז כתבתי בגוגל טרנסלייט באספרנטו nave, והוא מיד תרגם לי לעברית: ספינה. התפלאתי כי אני מכירה מילים אחרות לספינה ולסירה באספרנטו. אז בדקתי בכל זאת במילון מורז'אן, ואומנם לא מצאתי nave, אלא רק navo, שזה אולם התווך (בכנסייה). *~*~*~*~*~* אוי, אני רואה שחלק גדול מהגולשים כאן כבר פתרו את החידה, ולי אין אפילו כיוון מחשבה. בזמן האחרון החידות שלך הן ממש חידה לי...
ובמילים אחרות, Bis jetzt, habe Ich gar keine ahnung.
 

DoronModan

New member
בקשר ל-navo

למדתי מילה חדשה, תודה. ובקשר לספינה זה כמובן לא נכון באספרנטו. גוגל טרנסלייט, כשהוא לא מוצא מילה, לפעמים מתרגם משפה אחרת כשהמילה הזו קיימת בה, וזה מטעה.
 

מיכי 10

Member
בבקשה. כן, אני לא סומכת על גוגל טרנסלייט, הוא פשוט

עושה מה שבא לו, ומטעה הרבה מאד.
 

Eldad S

New member
אני חושב

שאין לי ברירה אלא להציע את הפתרון nano, שמכיל הן את ano והן את ה-etulo. אבל אני מצטער, אני לא מבין איך oni konfuzis מתקשר ל-n שבתחילת המילה ומסביר אותה. אז ניסוח החידה נראה לי בעייתי. אבל... עפעס, אני מניח שדווקא בנית את הניסוח על טריק מקובל בחידות היגיון, שאולי לא מוכר לי, אז אשמח אם תסביר לי.
 

DoronModan

New member
אז קודם כל מזל טוב


פתרת. ומופיע membron אז גם הפתרון מסתמך על הצורה באקוזטיבו: anon ומכאן זה ברור, צ'ו נה?
 

מיכי 10

Member
עדיין לא, אבל בא לי רעיון.

חיפשתי ברבע השעה האחרונה, לפי רעיון שבא לי בינתיים. אבל עדיין לא מצאתי. רק רוצה לשאול - במקום רמז - אם הדרך שלי נכונה: חשבתי שאם אבלבל אותיות מתוך המילים membron, etulo, אקבל צירוף כלשהו של ארבע אותיות, שהן הפתרון. וזהו. נכון או לא נכון, אני הולכת לישון.
 

DoronModan

New member
די לחכימתא ברמיזא

אכן יש לבלבל אותיות. אבל של מילה נרדפת לאחת המילים האלה.
 

Eldad S

New member
כשאת כותבת "בזמני החופשי,

כשיהיה לי", אני מזדהה איתך. בכל אופן, הפתרון קשור למילים נרדפות, וצריך לבלבל אותן, כפי שכתב דורון. אני תוהה מתי אוכל להגיד שיש לי "זמן פנוי". בכל אופן, תכף חג, אז מן הסתם עוד יום-יומיים כבר יהיה זמן פנוי באופן רשמי :)
 
למעלה