עוד זמן קצר - מפגש זום באספרנטו

DoronModan

New member
עוד זמן קצר - מפגש זום באספרנטו

במפגש האספרנטו שלנו היום, לאחר הכרות עם האורחים מחו"ל (מ-18:15) נצפה בסרט התעודי עטור הפרסים אגף הויפאסנה (1997, דובר עברית, כתוביות באספרנטו) על טרנספורמציה שחלה בבית כלא בהודו, אחד מהגדולים והקשים בעולם, בעקבות שימוש במדיטציה העתיקה ויפאסנה, כטכניקה לשיקום אסירים. אחרי הסרט תהיה הזדמנות לשאלות ותשובות (איתי, ואולי גם עם מיכל במידה ותרצה. אם לא, אז עם ה-Waschfrau שלה). נא ללחוץ על התמונה ב-http://esperanto.org.il/, או לגלוש ל- https://huji.zoom.us/s/7508982919.
 

מיכי 10

Member
הא, חמוד! עם ה-Waschfrau שלי.


בדיוק התכוונתי לכתוב לך שאני נורא מתנצלת, אבל אעפ"י שהתכוונתי ואפילו רציתי מאד להשתתף בזום היום, כדי לראות שוב (אחרי כמה פעמים שצפיתי בו - גם בעברית וגם באספרנטו) את הסרט המצוין והמרגש ומפעים הזה. אך לא אוכל, כי רוני מתוקוני כבר יזם, והזמין את כל המשפחה לכבודי למפגש זום הערב. הוא מכין תוכניות ומתכונן לזה כבר כמה ימים. אז לא אוכל לוותר, כמובן. סיפרתי לו שאני מוותרת לכבוד הזום שלו על הסרט שלנו בא-ו, ולא הזכרתי אותך. אבל הוא הציע מיד: אז תבקשי מדורון שישלח לך את הסרט! רעיון טוב. אפשר? בכל אופן, אנסה להציץ בהתחלה, כי הזום שלנו, מתחיל ב-19:15. אז אוכל לצפות לפחות ב-(mingling (miksado באספרנטו, ובתחילת הסרט. ולמרות ההזמנה שקיבלתי מאחותי לסיור הווירטואלי המעניין דרך זום "בין החצרות של נחלאות, לקראת יום ירושלים" עם ג'קי לוי הערב ב-20:30 - אם ייגמר הזום המשפחתי בזמן, אעדיף את אספרנטו על ג'קי לוי, שאותו אני דווקא מחבבת באמת.
 

DoronModan

New member
רק עכשיו ראיתי

כן, בוודאי שאני יכול לשלוח לך. הוא אגב נמצא באינטרנט, אבל נדמה לי בגרסתו האנגלית. אני כוונה הראיתי את הגרסה העברית, כי זה סרט ישראלי לכל דבר, אפילו שצולם כולו בהודו. יהושע רשם אגב רשם לבקשתי (כלומר רשם לעצמו, אבל שיתף אותי לבקשתי) כ-4 תיקונים, שאת רובם קיבלתי, וכבר תיקנתי. בנוסף, הוספתי אתמול זמן לחלק מהכתוביות, אחרי שהדובר סיים לדבר, הכתובית עדיין לשבריר שנייה נשארת. לא תמיד זה אפשרי, כשכתובית רודפת כתובית. עכשיו אני הולך להכין לי ארוחות בוקר (הייתי בסידור) והולך להכין את סלט הביצים המעלף לי (טבעוני).
 

מיכי 10

Member
ואני, רק עכשיו ראיתי, שלא זו בלבד שיש כבר חידה חדשה, אלא

שהיא אפילו כבר נפתרה ע"י כמחצית מהמשתתפים! הבחנתי בה רק כרגע, כנראה מכיוון שהשרשור שלה ירד, בגלל השרשור המתמשך עדיין של חידה רצ"ו. אז כן, אני מבקשת שתשלח לי את הסרט באספרנטו (כמו שהקרנת שלשום בזום). בתודה מראש! וגם אני עדיין לא הכנתי לעצמי ארוחת בוקר. רעבה אך קצת מתעצלת, אבל אין ברירה. כי "אם אין אני לי - מי לי?", יעני: Meine Waschfrau ist jetzt im Ferien ohne Zahlung... (=חל"ת)
 

Eldad S

New member


אהבתי "נפתרה על ידי מחצית מהמשתתפים"
אנחנו פורום פורה מאוד, ורבים מהמשתתפים פותרים את החידות של החדאי. לפחות מחצית מבאי הפורום!
 

Eldad S

New member
וזה מתכתב

עם השפה שהזכרנו כל הזמן מקודם. היית אומרת את זה בשפתם Na ja, klar ?ĉu ne
 

מיכי 10

Member
בגרמנית, סביר שכן! אבל בשוויצרית - לא חושבת. נדמה לי שיש

מילה אחרת, אבל לא זוכרת אותה כרגע. בכלל, יש בשוויצרית הרבה מילים שאינן קיימות ב-Hochdeutsch. משעשע ללמוד אותן, וכשהייתי שם כארבעה חודשים בגיל ¼17, שמעתי שיחות בשוויצרית, אז קלטתי יותר ממה שנדמה היה לי, וקצת השתמשתי בשפה זו, לשמחת בני משפחתי השוויצרים המקסימים.
 

Eldad S

New member
כל הכבוד.

זה בוודאי בריא מאוד, ואתה מרגיש מצוין עם זה.
 

מיכי 10

Member
plaĉas, plaĉas! וצורת ההגשה משתפרת והולכת!

סלט הביצים נראה אמיתי לגמרי! ואני רואה שאפילו טרחת להנביט מש!! זה טעים כך באמת? מישהו שאל אותי אמש, אם כבר הנבטתי את המש, העדשים הכתומות והעדשים השחורות, מדוע הכנתי מהן מרק, ולא סלט. כתבתי לו שלא חשבתי על כך. (והאמת, שלא התכוונתי מלכתחילה להנביט) ושבקורס הוויפסנה בו השתתפתי לפני חמש שנים (הסברתי מה אוכלים שם), אכלנו גם קטניות מונבטות לא מבושלות. אבל אני לא בטוחה שאני אוהבת את הטעם הזה, אלא אם זה מגיע כתוספת לבטטות אפויות, למשל או לתבשילים אחרים. אכלתי את זה כי זה בריא.
 

DoronModan

New member
אכלו שם את המש גם מבושל

ויש לזה, בעיני, מרקם או טעם שמזכיר טיפונת רק, לא ממש, בשרי. ואני לא יודע למה. כמו ששמרי בירה מזכירים לי גבינת פרמג'ן. אגב, הסלט ביצים שלי, גם בטעם לא מנחשים כלל שזה לא ביצים. אבל הטעם אמיתי ועוד איך.
 

מיכי 10

Member
Kaj jen mia tagmanĝo:

מרק קיטניות מונבטות וירקות + תפזורת קלה של פטרוזיליה ושמיר קצוצים. אגב, גם הצלחת וגם הכף היו של ההורים שלי.
*~*~*~*~* וסוף סוף קראתי, רשמתי ותרגמתי לעצמי את החידה.
 

DoronModan

New member
ממש יפה, ברכות

ולהווי ידוע לך שאני שולח תמונות של מנות לפייס 'בישול טבעוני'. אילו היית טבעונית גם את יכולת לשלוח את זה, כי זו מנה טבעונית למהדרין. בואי נגיד שהיא פרווה. אבל לא פּרוָה
 

מיכי 10

Member
כן, ידוע לי שאתה שולח.

אבל אני לא טבעונית. ואין לי כוונה לשלוח תמונות מתכונים לשום "פייס", שגם בכלל אין לי, ולא רוצה שיהיה לי. :) הרבה מהתבשילים שאני מכינה הם טבעונים, או לפחות פרווה צמחוניים. בדרך כלל, אם אני שולחת, זה לקבוצה שלי עם הילדים שלי ובני הזוג שלהם. וזה הדדי, כמובן. אבל אני לא מרבה לשלוח. אם כבר, שולחת יותר תמונת של פרחים ועצים.
 
למעלה