הערב במועדון יוסי שמר

ינאי ב

New member
הערב במועדון יוסי שמר

הפעם אני כותב את הדיווח הן בעברית והן באספרנטו. אני עושה זאת על מנת להיות "רשמי" יותר, כמו במיילים, אשר נשלחים לרשימת התפוצה של אל"י. אנא אמרו לי בתגבות מה דעתכם על כך, והאם ראוי שאמשיך לדווח באופן זה.


****

הערב התכנסו עשרה משתתפים במועדון יוסי שמר לשיעור, אשר אירגן מיכּאלו. הוא החליף את דורון, אשר נסע לטיול בפולין. בשיעור המשכנו ללמוד על אודות הסופיות anta ,-inta- ו-onta-.

מיכּאלו הדגים לנו את הנושא באמצעות סיפור: כשהוא שב אמש הביתה הוא היה manĝonta (עומד לאכול). כשהוא אכל את הארוחה הוא היה כבר manĝanta (אחד שאוכל), ובסיום הארוחה הוא היה manĝinta (אחד שאכל). לכן מכן הסיפור הודגם בזמני הווה ועתיד.

לאחר מכן, הוא סיפר לנו על חייו באוקראינה, לרגל שנת היובל להיותו אספרנטיסט. מאוחר יותר, שיחקנו במשחק קלפים, שבו היינו צריכים להתאים שמות של חיות לציורים המייצגים אותם. חלק מהחיות תוארו באמצעות הסופיות anta, -inta- וגם onta-, כמובן. זו הייתה דרך מהנה ביותר ללמידת נושא זה. Dankon, amiko!


בסוף התחיל השיעור של אלדד. כיוון שלא הייתי בו, אודה מקרב לב למי שיכתוב עליו כמה מילים.


אני מצרף למטה תמונה של כרטיסי המשחק, אשר השתמשנו בהם, כמזכרת מן השיעור. אני מודה למיכּאלו, אשר הרשה לי לשאול אותם ממנו לזמן מה. אנא תקנו אותי אם שגיתי בפרט מסוים על השיעור או בדקדוק האספרנטו.


עד כאן הדיווח שלי, חברים. מקווה שנהניתם לקרוא אותו!


****

Ĉi-vespere partoprenis dek lernantoj en leciono en la Tel-Aviva Josi-Ŝemer klubo. Nia instruisto estis Mikaelo; Doron bedaŭrinde ne povis veni al la klubo pro vojaĝo al Pollando. En la leciono ni daŭrigis lerni pri la sufiksoj -inta, -anta kaj -onta.

Mikaelo instruis al ni la aferon per rakonto: kiam li revenis hodiaŭ hejmen, li estis manĝonta (iu kiu intencas manĝi, kiu manĝos). Poste, kiam li jam manĝis, li estis manĝanta (iu kiu manĝas). Finfine li finis manĝi, kaj li fariĝis manĝinta (iu kiu manĝis). Li rakontis ĝin al ni ankaŭ en la aliaj tempoj: estanteco kaj futuro.

Mikaelo rakontis al ni iomete pri lia vivo en Ukrainio, ĉar ekzakte antaŭ kvindek jaroj li esperantiĝis tie. Ni ludis kartludon; tie ni bezonis kunligi kartojn, sur kiuj nomoj de bestoj estis skribataj, al kartoj, sur kiuj iliaj bildoj estis pentrataj. En kelkaj kartoj estis skribataj la famaj kaj gravaj sufiksoj -inta, -anta kaj -onta. Ĝi estis mirinda vojo, per kiu ni povis lerni la aferon. Dankon, Amiko!


Post la Mikaela leciono por daŭrigantoj (aŭ komencintoj
), komencis la Eldada leciono por komencantoj (aŭ daŭrigontoj
). Ĉar mi ne partoprenis tie, mi dankegos kiun estis tie kaj povos skribi kelkajn vortojn pri tiu leciono.


Sube estas bildo de kelkaj kartoj, kiujn ni uzis dum la ludo, por ke vi rigardos ilin. Mi dankas Mikaelon, kiu rajtigis min havi ilin dum la venonta tempo. Bonvolu korekti min se mi faris eraron en la raporto aŭ en gramatiko.


Jen finiĝis la raporto! Mi esperas, ke vi feliĉe legis ĝin!


 

מיכי 10

Member
יופי של דיווח, ינאי
קראתי בעניין רב,

והתפעלתי במיוחד מהתרגום שלך את הכל לאספרנטו שוטפת
 

ינאי ב

New member
תודה!


האם מוטב שאמשיך לתרגם לאספרנטו גם בדיווחים הבאים, לפי דעתך?
 

Eldad S

New member
כל הכבוד, ינאי


נהניתי מאוד לקרוא את הדיווח.
גם האספרנטו הייתה לעילא ולעילא.

הנה בכל זאת משפט מסוים שצריך לבצע בו שינוי, על פי הדקדוק האספרנטי:

Ĉar mi ne partoprenis tie, mi dankegos kiun estis tie kaj povos skribi kelkajn vortojn pri tiu leciono

הנה, לאחר התיקון:
Ĉar mi ne partoprenis tie, mi dankegos tiun, kiu estis tie kaj povos skribi kelkajn vortojn pri tiu leciono
 

יואפ 76

New member
Saluton Janaj

Mi ŝatis la resumon, kiun vi skribis pri lundo. Kaj en la hebrea kaj en .Esperanto. Belece
 

ינאי ב

New member
Dankon al ĉiuj!

אלדד, אם כבר ראית את הבקשה שלי, אולי תכתוב כמה מילים על השיעור שלך?
 
למעלה