אמש במועדון יוסי שמר

ינאי ב

New member
אמש במועדון יוסי שמר

אתמול הגיעו 29 איש למועדון יוסי שמר. מאחר שרק לפני ימים ספורים שודרה הכתבה על שפת האספרנטו ביומן השבוע, המועדון התקיים באווירת הכתבה.


כשהגעתי למועדון, באיחור קל, נתן עמרי הרצאה לזכר הסופר עמוס עוז והסיפור שכתב עוז, "אספרנטו". עמרי הקריא מעט ממה שנכתב על עוז בביטאון "Israela Esperantisto", והציג בפנינו תמונה שלו מצולם עם עוז. הוא הוסיף ודיבר על היחס המיוחד, שהעניקו האספרנטיסים לעוז, הודות לסיפורו זה, אף שעוז עצמו לא היה אספרנטיסט.


בחלק השני של המועדון, העביר אדגר, אורח ואספרנטיסט מליטא, קונצרט ערב לאוזן. במסגרת הקונצרט ניגן אדגר מנגינות מלודיות ושר שירים מרנינים - בשפת האספרנטו, כמובן. המנגינה, שנצרבה הכי טוב בזכרוני, נקראת, כמדומני, "Printempa Neĝo"; דהיינו, "שלג של האביב". תודה רבה לך, חבר יקר! Dankegon, kara amiko!


לאחר סיום הקונצרט, התפנה מבנה המועדון לשיעור האספרנטו למתחילים בהנחייתו של אלדד. בקורס השתתפו 14 איש; מרבית התלמידים בשיעור לקחו חלק גם במועדון. תירגלנו את החומר מהשיעורים האחרונים, ובכלל זה סיומת המושא הישיר, "Akuzativo". הרחבנו את אוצר המילים שלנו, הכרנו מילות יחס חדשות (כדוגמת "Post" ו-"Antaŭ"), וקראנו טקסט באספרנטו, שבסיומו שוחחנו זה עם זה על אודותיו.


מקווה שנהניתם לקרוא את הדיווח! אני מצרף להלן שתי תמונות, שצילם עמרי, מהקונצרט של אדגר. אם ברשותכם קטע קול זמין כלשהו מהקונצרט, אשמח אם תעלו אותו!




 

מיכי 10

Member
תודה, ינאי, על הדיווח המלבב


רואים שנהניתם, ואדגר נראה בחור נחמד.




(זו הפעם הרביעית שכתבתי, מקווה שהפעם לא אקבל "הודעת שגיאה").
 

מיכי 10

Member
תודה
, עד כמה שזה יהיה תלוי בי,

אני בהחלט מתכוונת להגיע לפגישה הבאה ולפגישות הבאות במועדון.
 
למעלה