בעקבות הכתבה שאלה מסתורית למבינים

DoronModan

New member
בעקבות הכתבה שאלה מסתורית למבינים

לא מעט אנשים שצפו בכתבה שאלו: "מה עם הדג הזה?"
לכאורה אפשר לענות שבמקרה רועי החזיק שקית עם דג, אבל אז רואים שאחרים גם מחזיקים, והמצלמה כאילו מתמקדת בזה.
לתאורית חוסר המקריות חוברת העובדה שבפתיח לכתבה רואים, מכל הדברים האפשריים, לא תמונה של זמנהוף, דגל, או כינוס אספרנטי, אלא את רועי ואת חברו הדג.
נשאלת השאלה - אם זה לא במקרה - מדוע, לדעתכם?
 

mucxjo

New member
צריך לשאול את זיו רייף....

לי בכל אופן הדג מתקשר מיד עם דאגלס אדמס והמדריך לטרמפיסט בגלקסיה. שם השתמשו בדג ( בבל אלא מה ... ) באוזן שתרגם סימולטנית את כל תושבי החלל החוצנים ( ואצלו יש הרבה ) - מה שמפריע זה שחסרה מגבת ...
 

DoronModan

New member
טוב, הוא חזר אלי בנושא

מסתבר שהם הביאו את הדג, וכיוון שבתחום הכתבות לפעמים משתמשים במוטיב, זה עזר לחבר אותם, והם התלהבו מהעניין. לא היתה מחשבה מיוחדת מעבר לזה.
אני החמאתי לזיו על הכתבה שרואים שנעשתה בהשקעה ואפילו באהבה. צפיתי בה כמה פעמים והבחנתי בדקויות. הוא סיפר לי שאכן קיבל הרבה מחמאות על הכתבה הספציפית הזו.
 

DoronModan

New member
ועדיין אפשר לדון ולנתח את עניין הדג

בעצם זה לא משנה אם היתה לכתב כוונה או לא. ברגע שהדג משמש מוטיב מרכזי, אפשר לדון בשאלה 'מה הוא מבטא?'.
והאסוציאציה (הפרטית?) שלי לגבי דג זהב היתה שהוא דג של משאלות. כמו באגדה המפורסמת. אם חושבים על הכותרת של הכתבה 'חלומות באספרנטו', ושמופיע בצד הכותרת התמונה של רועי והשקית עם הדג בידו, אז יש חלומות שבשביל להגשים צריך לבקש מהדג.
מה דעתכם על הפרשנות?
 

מיכי 10

Member
לי לא נראית שום פרשנות מכל מה שניתן כאן..

העברת תשומת הלב אל דג הזהב המסכן, סתם מעוררת שאלות של "מה הקשר, בכלל?". האם הייתם רוצים שבמקום ללמוד לדבר אספרנטו, אנשים ישתקו כמו דגים?


לי מזכיר השימוש בדג בכתבה על אספרנטו, רק את שיטת המכירות של מכוניות יוקרה, כאשר מעמידים ליד מכונית, או מושיבים על מכסה המנוע שלה, בחורה יפה בביקיני
.
כי שוב: "מה הקשר?".
 
למעלה