הערב כתבה על אספרנטו בערוץ 11

DoronModan

New member
הערב כתבה על אספרנטו בערוץ 11

ביומן השבוע שלאחר החדשות
 

ינאי ב

New member
דיווח מכאן 11

שווה לכתוב דיווח על אודות הכתבה. למה לא, בעצם?


היום, מעט אחרי השעה 21:00 שודרה כתבה בת 11 דקות על השפה הבינלאומית אספרנטו. מי הופיעו בכתבה? עמרי, טלי, דורון, אנריקה, רועי, אמא שלי ואני. אני די התרגשתי לצפות בה. זה כל מה שיש לי לומר...
 

רמיאב

New member
כתבה נחמדה אבל חבל...

...שלא נאמרה מילה על יתרונות הקלות של הלמידה, מבנה השפה המיוחד בפשטותו וכיו"ב.
בכתבה שהבאתי, כאן למטה לפני 5 ימים, על הקונגרס בת"א בשנת 2000, לא הושמטו העובדות החשובות האלה...
 

mucxjo

New member
דווקא הזכירו את זה - אבל..

המטרה לא הייתה לקדם את השפה ונראה לי שהמיקוד היה באנשים. סה"כ כתבה מקסימה ומושקעת. בנוסף לקלובו ממנו ראינו חלק קטן מהצילומים הכתב ביקר גם אצל דורון , עמרי , ישראלה וינאי אבל המיקום ( שלא להשתמש חו"ח במונח האנגלי לוקשיין ) המוביל היה דווקא בי"ס שבו לומד חברינו רועי עם חבורה צעירה של לומדי אספרנטו ( כמעט הרגשתי ב IJK פעם נוספת ...) . אפשר היה חוץ מהקלות של השפה גם לספר על הקשרים הבינלאומיים ( בסוף חיה והדודה שלה לא נכנסו ממש אל הכתבה ) אבל הי זה רק 12 דקות וגם אם זה הרבה , כדאי להתמקד במשהו . ולפרטים טכניים : את הקישור לאתר "חדשות השבוע" שיתפנו כבר בקבוצות השונות - כשתועלה המהדורה הנוכחית נעלה אותו פה עם ציון זמן ( סה"כ כתבת צבע אחרונה במהדורת יומן עם נושאים "כבדים" - מעברות , השואה ביוון ועוד )
 

mucxjo

New member
והנה
הקישור


[URL]https://youtu.be/APj8EOp_ksc[/URL]

הכתבה כאמור בסוף המהדורה ( ושוב פולין בראש המהדורה) שעה ועשר דקות אחרי ההתחלה - 1:10:07, הכתבה מוצגת על רקע תמונה של רועי ודג הזהב ( מחווה לדגלס אדמס או סתם דג משאלות ???)
 

amri

New member
תאור הכתבה בעברית

שהעליתי לפיסבוק ובמייל לחברים:

אתמול ביומן ערוץ 11, חדשות השבוע, שודרה כתבה מפרגנת על אספרנטו בישראל. אמרו שיש לה כשני מליון דוברים במאה ארצות, ריאיינו צעירים לומדים ומלמדים את השפה, סלנג, בדיחות... דורון, ישראלה ואנריקה עם השירים "זמנהוף" ו"השמלה הסגולה", הדור הצעיר עם רועי מוסיוף וחבורתו, ינאי בן ה-14, משפחה דוברת אספרנטו - טלי ועמרי, עם ספר הילדים "ויהי ערב", ואפילו גבאי וגנץ... הכל בשפת התיקווה.
אגב, בכתבה מופיע כמובן רק חלק קטן משעות של הקלטות שביצע הצוות המסור. לכנס באילת ובמועדון ננסה להביא חלקים נוספים שלא שודרו.

 

amri

New member
ובאספרנטו, לטובת העולם (קצת שונה)

Hierau, kadre de plej spektata novajhbulteno, post Putin kaj Netanjahu, la unua kanalo de la israela televido elsenids 12-minutan mojosan programon pri Esperanto. Tre pozitiva bildo de la lingvo: du milionoj da parolantoj en cent landoj, intervujo kun Zamenhof. Aperis pluraj viglaj israelaj gejunuloj (Roi Musajof kaj geamikoj), denaska E-familio (Tali kaj Amri), kantado de la himno kaj de tradukita kaj originala kantoj (Doron kaj Israela) kaj la nova stelulo, la 14-jara Janaj. Estis montritaj E-leciono en la klubo kaj fine aperis la 20-a Israela Kongreso en Eilat. Kvankam ghenerale en la hebrea, abundas parolado kaj kantado en Esperanto. Alitipa raportajho!​
 
למעלה