דיווח על הערב המפוצל במועדון אספרנטו.

מיכי 10

Member
דיווח על הערב המפוצל במועדון אספרנטו.


בשיעור למתקדמים היינו היום 14.
לבקשתי, הצלחנו לקבל חדר נוסף בוויצ"ו, באופן חד פעמי, כי בחדר שלנו הקבוע, רשמו בינתיים יואלה ואמיר את התלמידים החדשים של הקורס למתחילים 2019, ועזרו לאלדד.

1. הקורס למתחילים: אלדד הוא מורה הקורס החדש. אינני יודעת אם הוא יִרצה ו/או יהיה לו זמן לדווח כאן. אז אספר רק בקצרה את מה שנודע לי ממנו:
היו כ-26 תלמידים, ואמורים להגיע בהמשך כנראה עוד שלושה.
יואלה אמרה לאלדד בסוף, שהוא נתן שיעור מצוין וזורם, ושכולם נהנו מאד. אלדד סיפר שכולם השתתפו וגם עבדו יפה בזוגות, והודו בחום על השיעור.
תודה על הבשורות הטובות, אלדד.


2. דורון חשב שיאחר הפעם, בגלל עיסוק קודם, וביקש ממני להעביר חלק מהשיעור עד שיגיע. התכוננתי היטב לכך, אבל לבסוף הוא הגיע בזמן, אז העדפתי שהוא כבר ילמֵד הכל, לטובת התלמידים, וכדי שלי לא יהיו פדיחות, ללמד בנוכחות המאסטרו בכבודו ובעצמו.


ובכן, דורון לימד היום את השימוש במילית da לצורך תיאור כמויות.
את הסופית -ec- את -ebl ואת -ig-. עם או בלי pli.

הוא חילק דף שבתחילתו קטע קצר וקל, המספר על מזרקת Mannenken Pis ("הילד המשתין") הנמצאת בבריסל, בלגיה. הוא נתן לתמידים אחדים לקרוא כל אחד כמה משפטים ולתרגם אותם לעברית.

לאחר מכן, חילק דורון את הקבוצה לזוגות, ונתן לכל זוג לעבוד ביחד על 13 שאלות המתייחסות לאותו קטע, ומתן תשובות מלאות לשאלות. זאת, כדי לתרגל אותם בדיבור. הוא מבקש, כמו שאלדד מגדיר זאת, "להדביר" את כולנו באספרנטו.

ולכן, אחרי השו"תים, נתן לזוגות משחק תפקידים, בו שוב היה עליהם לשוחח זה עם זה, כאשר בכל זוג, אחד מספר למה הוא מאד רוצה להגיע לבריסל ולראות את המזרקה עם "הילד ה - - - - ן" {למה לי לכתוב מילה כזאת פעמיים?
}. והשני, מסביר למה הוא בשום אופן לא רוצה להגיע לשם ולראות אותו. ועליהם לשוחח ולריב על כך.
{אני באמת לא רוצה בכלל בכלל לנסוע לראות את זה, כבר בתמונה לא מצא חן בעיניי הפסל המכוער. מעדיפה, אם כבר בכלל לראות פסל עירום, אז את "דוד" המדויק של מיכלאנג'לו. אבל אותו כבר ראיתי בפירנצה, ודי לי בכך}.

השיעור זרם יפה, כרגיל, והיה נחמד להיות עם דורון ועם חברי הקורס.
תודה דורון.


3. בלובי של הבניין, בפינה שקטה, התקיימה הישיבה החודשית של ההנהלה. ידוע לי על שניים שלא השתתפו הערב, וראיתי חמישה שהגיעו. לגבי השאר, מקווה שהשתתפו.

*** הודעה: החל מהשבוע הבא, יתקיימו כל הפעילויות בחדר המועדון הקבוע שלנו.
המפגש/שיעור בהדרכת דורון - מ-18:30 עד 19:40.
השיעור למתחילים בהדרכת אלדד - מ-19:45 עד 21:00.

שבוע טוב לכולם, ובלימודי אספרנטו ננוחם.
 

DoronModan

New member
מי שרוצה מוזמן להעלות פה דוגמה לסופיות -ec-, -ig- ו-ebl-

בשביל התרגול ובשביל קוראים שלא יודעים במה מדובר.
מיכל תודה על הדיווח היפה, כתמיד. טוב שלא פצחת בדוגמאות של סופיות באמצע הלילה, אבל עכשיו יהיה נחמד אם ייכתבו כאן דוגמות בשביל התרגול, כאמור , וגם כגי להחיות מעט את הפורום
אתמול ממש היינו מפעל בתפוקה מלאה-3 התרחשויות מקבילות.
 
למעלה