איזה פודקאסט מעלףףףףףףףףףףףףףףףףףףף!!!!!!!!!

Gרר

New member
איזה פודקאסט מעלףףףףףףףףףףףףףףףףףףף!!!!!!!!!


הרבה זמן חיפשתי משהו כזה ו... ואו. עולה על כל הציפיות. אתר גרמני, kern.punkto.info, ובו פודקאסט ענק, מה זה ענק? כבר 139 פרקים, שכל אחד מהם כולל שעה פלוס מינוס של שיחה על נושא כלשהו, בדרך כלל עם מישהו שמתמחה באותו נושא. הפרק האחרון, לדוגמא, עוסק בפרויד, והשיחה היא עם פסיכולוגית שמתמצאת בעניין. הכל כמובן - באספרנטו.

המגישים של הפודקאסט הם אווה ויוהנ'ס. על יוהנ'ס שומעים את המבטא הגרמני. דווקא אווה יותר ניטראלית, והיא יורה את האספרנטו בקצב אש גבוה כשבין לבין היא גם צוחקת הרבה, בקיצור טמפרמנט גבוה יש לה.

זה הפודקאסט הראשון באספרנטו שאני נתקל בו שנשמע ממש מקצועי מבחינה טכנית. אפילו facila vento שהמלצתי עליו, שומעים שההקלטה שם נעשה עם ציוד חובבני ומן הסתם הקריינות שם סובלת מזה. כאן זה נשמע ממש ממש מקצועי (trust me on that - אני מהתחום) וזה כל כך כיף לשמוע גם שיחה קולחת וגם רמת הקלטה ושידור מקצועיים.

גם האתר עצמו מתוקתק (בכל זאת גרמנים) ובכל פרק יש ממש חלוקה לחלקים ואפשר לקפוץ מאחד לשני וללכת קדימה ואחורה, ואפילו אפשר להאיט את קצב הדיבור. כך שגם מבחינה זו - הכל מקצועי לחלוטין.

לצערי אין שם טקסט כתוב של הפרקים, וכיוון שגם ככה הקצב מהיר יחסית והשפה די גבוהה, עם הרבה מילים מקצועיות, די קשה לי לעקוב אחרי זה. אני מצליח פה ושם להבין אבל לא עד כדי כך. אבל לאנשים שיותר שולטים בשפה ואולי גם בשבילי בהמשך הדרך - זה ה-מקום לתרגל את האוזן באספרנטו קולחת עם מתובלת בצחקוקים החינניים של אווה.

שאפו שאפו שאפו ומקווה שיתמידו וימשיכו לעשות עוד הרבה פרקים... זה הלינק --> כאן
 

DoronModan

New member
ההתלהבות שלך ממש מדבקת


זה אכן מאוד מקצועי. ואפשר רק להשתאות איך הזוג הזה מבין בכל כך הרבה תחומים שונים.
 

Gרר

New member
בהחלט

כדי ממש לנהל שיחה ולא סתם לרשום שאלות על דף צריך להתמצא באופן בסיסי בנושא וגם להכין קצת שיעורי בית, ואין מה להגיד - קרוב ל-150 פרקים על נושאים שונים בלי עשרה חברי מערכת של התכנית אלא self made הכל בעצמם - באמת כל הכבוד

הזכיר לי את הפרלמנט שירון לונדון היה עושה לפני הרבה שנים ברדיו, בימי שישי בצהרים, כשכל שבוע היה פאנל שעסק בנושא אחר ותמיד הפליא אותי עד כמה הוא מסוגל להתדיין בחופשיות על כל כך הרבה נושאים.

הלואי שיגיע היום שהאוזן שלי תוכל לעקוב בכזאת קלות על שיחות שדורשות מגוון כל כך רחב של אוצר מילים...
 

מיכי 10

Member
תודה, עופר. ניסיתי להאזין זמן מה בשני נושאים שונים.

בראשון (על דְּבורים) היה לי קשה להבין, בגלל מהירות הדיבור.
בנושא השני (על האלפים) כבר מצאתי את האפשרות להאט, וזה היה קל יותר להבנה, כולל את דברי האורח שלהם בהקלטה.

שמרתי לעצמי על שולחן העבודה במחשב.
 

Gרר

New member
כל הכבוד!!

אינדיקציה טובה שהאוזן שלך מתורגלת היטב בהבנת השפה.
 

Namiro

New member
באמת פודקסט מעולה

אני מכיר אותו הרבה זמן - הוא פעיל כבר יותר משנתיים.
הייחוד שלו הוא שהוא עוסק בהרבה נושאים - ורק על נושא אחד לא מדברים - על אספרנטו... מדברים על נושאים טכנלוגיים וחברתיים ומה לא, באספרנטו שוטפת. ומה שמדהים זה שגם האורחים - פעמים רבות הם מזמינים אורחים מומחים לתחומם - מדברים אספרנטו מעולה.
הם משתתפים בקונגרסים ומפגשים של אספרנטו ומקליטים שם. כך גם יעשו בקונגרס הקרוב בליסבון. יש להם פודקסט נפרד, שמוקדש לתנועה ולשפת האספרנטו - בכתובת הזו.
 
למעלה