קצת על dualingo

  • פותח הנושא Gרר
  • פורסם בתאריך

Gרר

New member
קצת על dualingo

דואלינגו היא אחת מהאפליקציות הפופולאריות ללימוד שפות. שני הסנט שלי על הקורס שלהם, אחרי שכמעט סיימתי אותו, לטובת מי שמתעניינים באופציה הזו ללימוד אספרנטו

היתרונות

  • לימוד של הקורס מקנה אוצר מילים מאד גדול ושימושי במגוון תחומים. החל מהבסיסי ביותר ועד מונחים חדשים יחסית מהעולם המודרני של תקשורת ואינטרנט, כך שמי שעובר על הקורס - סופג בסיס מכובד מאד של אוצר מילים.
  • הקורס לא רק כתוב אלא גם מדובר, כלומר בחלק לא קטן של התרגילים לא רק קוראים את הטקסט אלא גם שומעים אותו, וזו התנסות חשובה.

החסרונות

  • לא יודע אם הם התכוונו לכך או שיש להם איזה אי דיוק באלגוריתם, אבל ברוב התרגילים יוצא לתרגם מאספרנטו לאנגלית (או עברית, תלוי מה אתה בוחר). כלומר הטקסט המקורי כתוב (ונשמע) באספרנטו, ואתה צריך לתרגם אותו לשפה שלך. זה טוב בשביל להתרגל לקרוא ולשמוע את השפה, אבל הרבה פחות טוב בשביל ללמוד לדבר. בשביל לדעת לדבר צריך לתרגל את הדיבור, על ידי תרגום משפת האם שלך לאספרנטו. יש כאלה תרגילים, אבל לפחות אצלי באפליקציה, הם יוצאים במינון הרבה יותר נמוך.
  • הלימוד הוא על ידי דוגמאות בלבד. אין שם הסבר תיאורטי כלשהו ואז מתרגילים אותו. כבר מהשניה הראשונה אתה ישר קופץ לדוגמאות. בהרבה שפות ולהרבה אנשים זו אולי השיטה שבה הם לומדים, אבל דווקא באספרנטו חלק מהיופי והכיף של לימוד השפה זה להכיר את הכללים, ולראות כמה הם פשוטים לשימוש וכמה שבעזרת הכללים הכל כל כך פשוט ומובן. בתרגול נטו ללא הסבר תיאורטי כל החלק הזה מפוספס, ולא ממחיש מספיק טוב את ההבדל בין אספרנטו לשפות האחרות.
  • בגלל מגבלות האפליקציה יש הרבה בעיות של אי דיוקים. למשל בתרגום של מילים בודדות פתאום מופיעה לך המילה בצורה של אקוזטיב ולא בצורת היסוד, וכמילה בודדת זה מאד מוזר וגם מבלבל אנשים שחדשים יחסית בשפה ולא מבינים שזה סתם בגלל שככה האפליקציה "גזרה" את המילה ממשפט שלם.

לסיכום, מאד לא הייתי ממליץ על דואלינגו למפגש הראשוני של מישהו ממש חדש עם השפה. את זה צריך לעשות באמצעות שיעור תיאורטי או אולי באמצעות הקורס של לרנו, שהוא הרבה פחות נוח לשימוש בתור אפליקציה, אבל לפחות נותן גם חומר תיאורטי.

מנגד, אני מאד ממליץ על דואלינגו למי שכבר "עבר" על השפה, מבין את החוקים ואת הבסיס שלה, ורוצה להרחיב את אוצר המילים ולתרגל. כתירגול נטו, אחרי שכבר קצת מבינים את הדיקדוק ואת עקרונות השפה, דואלינגו הוא מתרגל מעולה ומקפצה טובה להרחבת אוצר המילים.

למפגש ראשוני עם השפה - מאד לא מומלץ. זו אולי הדרך ללמוד צרפתית, ששם ממילא החלק התיאורטי מבלבל רצח ואין מנוס מלימוד על ידי אלף דוגמאות (זה כמובן למי שדרך הלימוד על ידי דוגמאות נטו מתאימה לו. לי זה ממש לא מתאים, אבל זה כבר סיפור אחר). זו ממש לא הדרך הנכונה ללמוד את אספרנטו מאפס.
 

DoronModan

New member
סקירה מאוד יפה ונרחבת

היית כותב להם? כל מה שצריך זה רק לתרגם את הסקירה לאנגלית. מעניין אם ומה יצא מזה. אם תעשה זאת, אשמח לעדכון.
 

מיכי 10

Member
רק תיקונון פצפונון. נדמה לי ששם האתר Duolingo ב-o ולא ב-a.

 

mucxjo

New member
לדעתי כדאי להביא זאת לידיעת צ'אק סמית

( מיוזמי הקורס באספרנטו בדואולינגו וגם מיוצרי האפליקציה amikumu)
 

Gרר

New member
עד כמה שהבנתי...it is what it is

זו האפליקציה, לטוב ולרע. למעט חוסר איזון מסויים בין אנגלית-אספרנטו לאספרנטו-אנגלית - ככה האפליקציה בנויה, וזה האופן שבו הם מלמדים. על ידי דוגמאות. זה מתרגל מעולה. ואם מגיעים לשם עם הבסיס התיאורטי של השפה - אפשר להסתדר איתה יופי.
 
למעלה