הערב במועדון ובקורס.

מיכי 10

Member
הערב במועדון ובקורס.

היינו הערב חמישה חברים במועדון. עוד שלושה שהתכוונו לבוא, בסופו של דבר לא הצליחו להגיע, bedaŭrinde.
לעומת זאת, הגיעו גם כמה מהתלמידים, אשר רצו לשמוע את השפה. אז לא עשינו תוכנית, אלא סידרנו את הכיתה כבר לקראת הקורס, ואז ישבנו ושוחחנו באספרנטו, והם שאלו שאלות.

אל הקורס הגיעו הערב 28 תלמידים, אז הם ואנחנו (אנשי הצוות), היינו 32, והסתדרנו יפה מאד.

רוב התלמידים הביאו את שיעורי הבית שלהם לבדיקה, ודורון לקח אותם. קיבלנו עוד דפי לימוד, והשיעור החל בשאלות ותשובות, ולימוד של מילות שאלה נוספות, תוך תרגול שו"תים, שמות תואר (תואר השם), ותרגול קריאת משפטים ודיאלוגים.

השיעור היה מעניין מאד, ודורון הכין גם שתי הפתעות:

א. הוא חילק לנו, לשמחתנו, דף עם כל בתי השיר "אחד מי יודע" באספרנטו!!
הוא הסביר מילים, ושרנו ביחד.
נורא שמחתי, ואקח איתי את הדף לליל הסדר, ואם יסכימו במשפחתי, נוכל לנסות לשיר הפעם גם באספרנטו. עד עתה ניסינו את כוחנו במשפחה בעברית, בערבית ובאנגלית. הגיע הזמן להוסיף עוד שפה! Ĉu ne

(הקריצה, כי למדנו היום ?ĉu, ומאוחר יותר - גם ?ĉu ne).

ב. דורון הביא כמה מטבעות שוקולד בעטיפות זהב. הוא הזמין את שני הצעירים ביותר, לצאת מהכיתה, החביא את המטבעות, והם היו צריכים למצוא אותם בעזרת שאלות באספרנטו, ולקבל תשובות מלאות וגם תשובות של "varma/malvarma". הם עשו זאת בצורה ממש ממש חמודה, וכשמצאו את המטבעות, דורון נתן לכל אחד מהם חצי מה"אוצר", והם שמחו מאד, וכולנו שמחנו ביחד איתם ומחאנו להם כפיים.

גם בחול המועד יתקיים שיעור, כי רוב האנשים אמרו שיוכלו להגיע.

להשתמע בדיווח הבא, ופסח שמח (וכשר) לכולם,
מיכל.
 

DoronModan

New member
תודה רבה על הדיווח המפורט

סוף השיעור היה חמוד מאוד בזכות שני המתנדבים הצעירים. לימדתי אולי קצת יותר מדי, וזה לקח בשבילי להתרכז בעיקר ולא ללמד מעבר למה שנחוץ לאותו שלב. יש אתגר גדול מאוד בקבוצה כ"כ גדולה והטרוגנית.
שוב תודה מיכל, גם על העזרה.
 

DoronModan

New member
הרעיון במשחק היה

1. להטמיע את chu
2. להטמיע את מילות היחס: sur, sub, en antau, malantau, ekster.
זה הלך כך: chu la chokolado estas en la shranko? ne, la chokolado ne estas en la shranko
 
יפה! ד"ש מרומא

אתמול סוף סוף הסתדר לי להגיע למפגש האספרנטו במועדון של רומא. גם הם שמחו מאוד לשמוע על הקורס הגדול שלנו. הזמינו אותי לבוא לקונגרס האיטלקי (שיתקיים באוגוסט בסן מרינו) אבל אז כבר נהיה בארץ...
הנה תמונה מהמפגש: https://photos.app.goo.gl/Ssnh5v7sJsIKXu853
 

DoronModan

New member
תודה רבה על הדיווח+הבעיות הטובות אך האמיתיות שלנו

חמוד הסלפי שלכם. איך היה לך המפגש?
קיבלתי כל כך הרבה ביטחון עצמי שעכשיו בא לי לקפוץ לרומא לעשות להם amasa kurso כמו שלנו.
יש לנו עכשיו בעיות טובות, tamen: איך לגרום לכך שהמועדון הקטן יטמיע לתוכו את חברי הקורס הגדול? נוסיף לכך את העובדה שהמועדון התקצר ל-50 דקות, וחלק מחברי המועדון אולי חושבים שאין להם מה לצאת מהבית בשביל זמן כל כך קצר, מה גם שבזמן המועדון אנשים נכנסים כדי לתפוס מקום ni devas allogi ilin tiel aŭ aliel. נוסף על כך, ביטלנו פעמיים את המועדון כדי לאפשר את הרישום המסודר של אנשים (והוא אכן היה מסודר וראוי, תודות ליואלה.) אתמול חנכנו את המועדון מחדש, אבל באו רק ארבעה אנשים (מתוכם אמיר, מיכל ואני, שממילא באים לשיעור). כל פעילות שנעשה תופרע תוך זמן קצר על ידי אנשים
היינו מתחילים מוקדם יותר את המועדון, כדי שיהיה זמן רב יותר למועדון, אבל לפנינו יש פעילות עד 18:30. וכנראה שאיננו יכולים לאחר את הקורס אחרי 21:00 בגלל המחסום הפסיכולוגי של השעה המאוחרת.
לסיכום: החשש הוא גם שהמועדון יקרוס (לכאורה באופן זמני, אבל זו עלולה להיות מכה קשה), ולמרות הציפייה שהקורס ייטמע במועדון ויעשיר אותו, זה עלול לא לקרות, כי לא יהיה מועדון.
 

מיכי 10

Member
דורון, אני לא רוצה להתקטנן, אבל חשוב לי לדייק


היינו אמש חמישה חברים במועדון, ולא רק ארבעה. כי ראשונה הגיעה איטה, שבאה במיוחד, אעפ"י שהיתה חייבת עוד לעשות קניות לחג. וחוץ מארבעתנו, הגיע גם עמוס, באיחור, שעליו הודיע לי מראש, ואפילו פעמיים!

ובקשר למועדון, אני שותפה לדאגותיך, ומצטערת שאתמול לא הגיעו יותר חברים, כי רציתי שאמיר ואני נדון איתם בנושאי המועדון והקורס.
אך כמו שחושב אסף, וחושבת אני, הקירבה לפסח היא זו שמנעה מהרוב להגיע. חבל רק שרבים מהם לא נענו לבקשתי, להודיע לי על כך מראש.
 

DoronModan

New member
גם אני סבור שהקירבה לפסח שיחקה תפקיד

ויחד עם זאת, זו אינה הסיבה היחידה. גם סד הזמנים שנכנסנו אליו שלא בטובתנו.
 

מיכי 10

Member
נכון מאד, גם זה וגם זה.

ולכן אני אפילו עוד יותר מעריכה את איטה, שבאה במיוחד, אעפ"י שהיה עליה לצאת מוקדם יותר הפעם, לקניות ולסידורים שלה.
 

amri

New member
ברכות, תודות ותמונה

תודה למיכל על הדיווחים ולדורון על שהוא מגשים את כל התקוות שתלינו בו.
כיף לראות שהקורס מתקדם וכבר צלח את סערות ההתחלה. מתברר שהפחד מפני צפיפות יתר לא התממש, והפעם אפילו לא הזדקקנו להביא כסאות משלנו, כיון שביום ראשון יהושע דיבר עם הנהלת ויצ"ו וביקש שבחדר יהיו באופן קבוע כסאות נוספים וזה התקבל בהבנה.
מצורפת תמונה שממחישה את המצב בשעור (אמנם היא משבוע שעבר, אך אני מניח שהיה אותו סידור ובפרט נעשה שימוש בפלטת השולחן הארוך שנראה במרכז).
ברכות מגיעות גם מחו"ל, בעקבות ההודעה ששלחתי ביום שישי לחברים וגם לרשימות אספרנטו בחול. התעוררה התענינות רבה גם מצד גורמים ב-UEA לגבי הפרסום ואופן ההערכות. כפי שכתבתי על הקורס בשבוע שעבר: כי מציון תצא תורה. לדוגמא כותב Renato Corsetti:
Amri skribis:
Eble ne la Fina Venko, sed shajne mejloshtono por E-o en Israelo, kaj eble ankau alilande. ...
Renato:
UEA en ĉi tiu momento havas plurajn estraranojn, kiuj sekvas po unu kontinenton.
Mi alvokas ilin redakti, per la helpo de Amri, mallongan tekston pri ĉi tiu okazaĵo en Telavivo kaj prezenti ĝin al ĉiuj landaj asocioj kun la invito laŭeble imiti ĝin. Sendepende ĉu la sukceso estos simila, tio estus reaserto de la fakto, ke ni ekzistas por disvastigi Esperanton, kaj eble relanĉos la agadon en kelkaj landoj.
Amike
Renato
חג שמח, עמרי

 

מיכי 10

Member
בכיף. ואכן, כפי שגם אמרתי כרגע בטלפון ליהושע,

הכל היה בסדר גמור: הוסיפו לנו כסאות מראש, כך שהיו 35 בסך הכל, ואנחנו היינו 32 אנשים.
החבר'ה כבר התרגלו לסידורים הטכניים, אין תלונות, וכולם משדרים שביעות רצון ומוקסמים מהקורס של דורון ומהקשר עם אמיר.
 

DoronModan

New member
אכן אין דבר שמדרבן לפעילות, יותר מאשר

הצלחה של פעילות אחרת. הראינו שזה אפשרי.
הוראה בכיתה כל כך גדולה מזמנת אתגרים לא קטנים, בגלל ההטרוגניות של הגילאים (13 עד 86) והרמות. אני לא מדבר על זה שרק בדיקת שיעורי הבית תיקח לפחות 6 שעות כל פעם.
האתגר הגדול והחשוב ביותר, הוא שאלת ההטמעה של חלק גדול ככל האפשר של תלמידינו במועדון. צריך ממש לעשות serioza sondado. זה לא פשוט כמו שהיה בפעמים הקודמות. הרחבתי בהודעה בשרשור של עודד.
 
למעלה