הפעם דיווח קצר יחסית. כי מיד סוגרים את מערכת העיתון.

מיכי 10

Member
הפעם דיווח קצר יחסית. כי מיד סוגרים את מערכת העיתון.

היינו הערב שוב עשרה חברים.
לא היתה תוכנית, מלבד התוכנית הצפויה של עמרי.
לכן קיימנו שיחות חופשיות. היו שיחות שונות, אבל הכי מעניינת בעיני (גם אם כבר קראנו על כך בעבר, אבל לא באספרנטו!), היתה זו של נאוה (שאם אינני טועה היא מורה לגיאוגרפיה). היא סיפרה לנו על המצב המדאיג של העולם. כי במאה השנים האחרונות הוא התחמם ב-4 עד 6ֹ מעלות. זה גורם להמסת הקרחונים בצפון, ועלול לגרום להצפת יבשות ע"י האוקיינוסים. למשל הולנד נמצאת בסכנה כזאת באופן מיוחד. והבעיה, שהמעצמות הגדולות, ובראשן ארה"ב, לא עושות דבר.

כיוון שהיו עוד כמה אשר רצו מאד לדבר, נקטעה שיחתה של נאוה, אבל את העיקר שמענו בכל זאת.

היה נחמד ומעניין. ואז הגיע עמרי עם האורח היפני, שעמרי הודיע לנו שיביא איתו. זהו ד"ר Bill Mak, שהוא מומחה לבודהיזם. הוא הציג עצמו בקיצור ובצניעות, באספרנטו שהיתה יפה וקלה להבנה.
אחרי זה התחיל עמרי בהרצאה + מצגת מהקונגרס בקטלוניה.
לא אוכל לדווח, כי הייתי רק דקות אחדות בהתחלה, כיוון שכפי שהודעתי לו מראש, היה עלי לצאת בשמונה, כדי להגיע לשיעור בבית אחי.

(
אם מעניין אתכם, היה שיעור נהדר, כרגיל! והפעם על משיחת שאול למלך, לפי ספר שמואל א', בפרקים ט' י', שניתן ע"י אחד הבנים של אחי. לא רק לימודי קודש יש בשיעורים. פעם, למשל, היה שיעור על ההיררכיה בוויקיפדיה. ויש נושאים שונים מדי פעם).
 

Eldad S

New member
תודה רבה על הדיווח, מיכל.

המצגת של עמרי הייתה קצרה, עם מספר תמונות מהקונגרס בקטלוניה ומהטיול שהיה לעמרי אחריו, באזור.

אחר כך התכנסנו לישיבת ההנהלה החודשית.

בעניין השיעור שהיה לך בבית אחיך, כל הכבוד! אתם באמת זוכים לשעות של השכלה מרתקת (מקנא בך
). השיעור הזה מתקיים רק בימי שני?
 

מיכי 10

Member
תודה אלדד.

בהתחלה היה השיעור מתקיים באחד מימי השבוע, לפי האפשרות של כל הבנים להגיע ממקומות שונים בארץ, ולהתרכז בבית ההורים. כרגע הנטייה לעבור ליום קבוע, עם העדפה ליום שני. כמובן שאם חלק מהבנים יכולים בשבוע מסוים להגיע דווקא ביום רביעי, מעבירים את השיעור לאותו יום.
בדרך כלל מגישים את השיעור גיסתי, או בן מסוים אחד, שהוא המשקיען העיקרי בשיעורים.בעוד שאחד האחים שלו הוא המארגן והמרכז את ההודעות לכולם בקשר לקיום השיעור, דרך קבוצת ווטסאפ בעלת שם חכם ומשעשע.

והעיקר, החברותא הנעימה של כולנו לפני, במשך ואחרי כל שיעור, כולל כיבוד קל, שבכל פעם מביא/מכין מי שבא לו להביא. תכני השיעור הם השיא, ויש בהם הרבה מן המשעשע, אפילו כשהנושא הוא לימודי קודש רציניים.
כל זה מגבש מאד את כולנו, סביב אחי וגיסתי.
בדרך כלל אנחנו עד שנים-עשר, ולעיתים רחוקות, מתארחות גם אחת או יותר מהכלות בשיעור.
 
למעלה