מפגש צעירים

מפגש צעירים


ביום חמישי התקיים בביתו של דורון מפגש קטן שיותם ארגן במטרה להשיב לפעילות את ארגון הצעירים JELI - השתתפו בו גם שאולי, דרור, אלדד ואריאל מהטכניון. בתמונה אנחנו נוברים בארגזים של ספרי אספרנטו...

 

DoronModan

New member
איזו תמונה חמודה.

יש לך את זה! חוץ מזה שכחת בדיווח את אחד הפעילים המרכזיים, אתה עצמך לא מוזכר וגם לא מופיע בתמונה. תודה רבה על עזרתך הרבה בהצלחת המפגש.
דיברנו כמעט 100% מהזמן באספרנטו, היו חידונים ואוכל טבעוני שווה.
אני מקווה שההתחלה המחודשת הזו תביא עוד אנשים למפגש הבא, שיהיה כנראה בעוד חודש או חודשיים. (יותם רוצה להזמין לדרום, ללהבים, וזה יכול להיות נפלא, מפגש יל"י במדבר, אבל לטעמי צריך להיות חורף בשביל זה).
 

yotamsvoray

New member
על המפגש צעירים

היה במפגש מאוד נחמד, אני הנחתי חידונים באספרנטו בנושאים שונים מתוך חידונים של יוסי שמר, והזוכים היו אלדד, שאולי ועודד. עודד כם ניגן בגיטרה ושרנו שירים, ואכלנו גם חומוס ואוכל טבעוני שווה (כמו שדורון כתב). הייתה אווירה מגניבה והיה לפי דעתי מפגש צעירים מאוד כיפי.
 

DoronModan

New member
אגב, במהלך המפגש יותם נבחר ליו"ר JELI

שהוכתר כ-NJELI (יל"י החדשה)

ראוי לציין שהמפגש לא היה מתקיים ללא הדחיפה הנמרצת של יותם. תודה מכולנו. ובכלל לכל מי שהשתתף. אני מסכים עם יותם בקשר ל-etoso שנוצרה בזכות האנרגיות החיוביות של כולם.
נקווה שהנשיא החדש יביא את אגודת הצעירים שלנו לשיאים חדשים...
כמה וכמה חברים לא היו בארץ בגלל החופשה, ואריאל הצליח להגיע לשמחתנו, למרות הודעה שלא יבוא, לאחר שטיסתו לחו"ל נדחתה.
 

Eldad S

New member
היה מפגש מוצלח מאוד,

תודה רבה ליותם, שדחף וארגן, ולדורון, שאירח אותנו. הכיבוד היה מצוין, וכך גם החברה.
יותם הזכיר לעיל שהוא הנחה בערב שני חידונים – מדובר בשני חידונים שהציגו שאלות כמעט בכל אותיות האלפבית (באספרנטו). החידונים חוברו על ידי יקירנו יוסי – בשני הנושאים הבאים: מבנים שונים בעולם, ושליטים ומנהיגים במדינות שונות. אפשר היה לראות את טביעת ידו המיוחדת של יוסי בהגדרות היפות של כל אחד מהמושגים.

בנוסף, דורון קרא תרגום לאספרנטו (של יותם) לאחד השירים המוכרים (בשפה האנגלית), והיינו צריכים לזהות באיזה שיר מדובר. עודד זכה (וגם שר אותו בליווי הגיטרה). מה שמזכיר שנהנינו גם משירת השיר של Kajto שנקרא Tohuvabohuo - בליווי נגינתו של עודד.
והנה סרטון עם השיר Tohuvabohuo, מתוך Youtube:
https://www.google.com/search?q=tohuvabohuo&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
המון המון תודה למארגנים, ולכל מי שהשתתף בערב המוצלח.
 

amri

New member
Gratulojn, jam tempw esta

צריך לדווח על החלפת היו"ר ל-UEA ול-TEJO
ולשמור על המומנטום!
 

מיכי 10

Member
סליחה על ה-

אולי חוצפה. אבל לא צ"ל raportite?

ואגב, אני לא יודעת אם יש לי זכות ראשונים, אבל אמרתי ליותם כבר בטלפון בשבוע שעבר או בשבוע שלפניו, שאני ממליצה עליו כנשיא הצעירים, אחרי שגם אדם וגם יוני נעלמו לנו. והוא עוד שאל אותי אם הם kabei, ואישרתי.
 

DoronModan

New member
לא חוצפה, זה נכון

raportite. תקלדה.
ואם כבר אז kabeis בעבר. שמעתי שאדם דווקא הודיע שיבוא.
 

מיכי 10

Member
התכוונתי רק למי שעזבו את נשיאות הצעירים. ללא קשר לנושא השני.

אולי זו טעות שגם אדם היה נשיא. יוני - ברור שהיה.
 

mucxjo

New member
זו לא טעות - vi ne eraris

אדם היה הנשיא של JELI, יוני החליף אותו - ושניהם נעלמו בין היתר לפי העקרון הברזילאי edzino fino ( אפילו מי שלא התחתן ומי שנעלם הרבה לפני החתונה..)
 

מיכי 10

Member
נכון. לדעתי

בשני המקרים זה ממש לא היה קשור לשום חתונה, והם malaperis סתם, כמו גרדה.
כלומר, לא ממש סתם. אלא אדם, מסיבות חברתיות אולי. ויוני, אולי מסיבות עסקיות. והתוצאות היו ונשארו מאכזבות.
 

mucxjo

New member
ממש לא סתם ...


אני זוכר את יוני מספר לנו שהנשיא שקדם לו "מאוהב" ולכן לא יכול למלא את תפקידו - אז נכון שזה לא בדיוק חתונה, אבל זה קרוב . יוני לא אהב בלשון המעטה את דרך ההתנהלות של ישיבות ההנהלה ,חוץ מזה שברקע הוא פיתח את עסקי האומנות שלו, עבד בפרויקטים פילנטרופיים כמו "אח גדול" ואמנים למען השלום - והפלה ופלא לא הרבה זמן אחרי שהוא kabeis , הוא התחתן. בתמונות החתונה ניתן לראות את ערנו ומשפחתו כך שהוא כנראה לא ניתק לגמרי את הקשר. ועוד קריאת ביניים - ב ijk באו להתארח הרבה kabeistoj שקפצו על ההזדמנות , בין היתר שירלי שנשלחה בזמנו ל nask ול Uk , אלון שהיה חלוץ האינטרנט של האגודה ואדם שאתר הכנס עדיין "מתארח" בשרת האינטרנט שלו ולמרות שלא הגיע לנצרת תרם את חלקו וארח בדירתו את אחד מבאי הכנס.
 

מיכי 10

Member
muĉjo, אל תבין אותי לא נכון;

לא כתבתי מתוך כעס עליהם, אלא רק מתוך אכזבה.

לחתונה של יוני הוזמנתי, ולא יכולתי לבוא, כי הבנתי שלא אוכל גם להיות בה, וגם להספיק להגיע הביתה לפני שבת. יוני הזמין את כל המעוניינים להישאר ללון שם, אבל זה בוודאי ובוודאי שלא התאים לי. השקעתי במקום זה בכתיבת ברכה יפה מאד בחרוזים, והוא שמח מאד מאד. כעבור כמה חודשים, קיבלתי גם את הודעתו על לידת הבת שלהם.

ואדם, הזמין אותי פעם לבוא לכל השבת ליישוב המיוחד שבו הוא גר (או היה גר?). זו היתה הזמנה אישית נחמדה ומפתיעה מאד, אך לא התאימה לי, הסברתי והודיתי לו מאד.

כך שאני לא מתלוננת על כך שהם הפסיקו קשרים אישיים, אלא על ההיעלמות הפתאומית והשלמה שלהם (לפחות מבחינתי), מאל"י, אחרי ששניהם היו אספרנטיסטים כל כך טובים, ואפילו בעלי תפקידים.
 

mucxjo

New member
מסכים לגמרי

כמו בעולם העסקים - כל subvencio כזה בפרט עבור צעירים שעדיין מחפשים את הדרך שלהם, עם חוסר הוודאות שיש היום בעולם הן אישית והן מקצועית , מכיל מרכיב של "סיכון" ( הבנתי שערנו יכול לתת הסבר יותר מלומד על נושא של סיכון בהשקעות). לכן אכזבה -מתארת בדיוק גם התחושה שלי , כעקרון אירוע ijk או uk הוא אירוע מדהים. האירגון שהוא בד"כ התנדבותי ובמקרה של ה ijk גם מעט חובבני ( כיאה לצעירים) אבל יוצר אוירה מיוחדת שבדרך כלל "תופסת" את האספרנטיסטים המשתתפים ( שלא לדבר על חברויות עם אנשים מכל רחבי העולם שיכולנו ליצור אפילו בקונגרסון הקטן שלנו בנצרת ...) . לאספרנטיסט כזה יש יותר כלים ומוטיבציה לפעול גם ברמה הארצית וגם ברמה העולמית , אבל כאמור כל זה בצד הסיכוי - שינוי בקריירה ( שיכול להיות תובעני ) , בן/בת זוג חדשים יכולים להיות מכשול להמשך הפעילות ( אפילו ברמה של להגיע למפגשים/כנסים וכו' ) .
 

מיכי 10

Member
כן muĉjo. אני יודעת,

אבל אהבתי את ההסברים הטובים והנינוחים שלך. :)
 

מיכי 10

Member
ואם מעניינת אותך דעתי האישית בעניין של

אותה בחורה, היתה טעות גדולה מצידנו (כְּחֶבְרָה) מלכתחילה; באה בחורה חדשה לפורום, כותבת כמה תגובות בודדות ומתלהבות, אף אחד לא מכיר אותה. זה לא מפריע לה להזמין מהר מאד את הצעירים שלנו אל דירתה, מבלי שהיא מכירה אישית אף אחד מאיתנו!!
צריך היה להסביר לה שיש סדר בהלכות עולם, קודם צריך להכיר קצת יותר טוב, לא רק אותנו - שמתוך קריאה רבה בפורום אפשר כבר לקבל תמונה, שמדובר בחבורה של אנשים שקטים ונורמליים, גם אם בעלי שריטות פה ושם - אלא גם ובעיקר אותה. היא פשוט "נפלה" עלינו באופן פתאומי "משום מקום".
אז אנחנו נענינו בטפשות, ובאנו, במקום לדחות בנימוס לפעם אחרת, לאחרי שנכיר קצת יותר. היא השקיעה יפה בכיבוד (וגם אנחנו!), אבל הערב קיבל צביון שונה לגמרי מכל מה שהורגלו והורגלנו אליו בעבר בפגישות הצעירים: פתאום היה גם אלכוהול, וגם ריקודים סלוניים (עד כמה שאפשר היה בכלל, בפורום כל כך מצומצם, שחלקו לא שיתף פעולה). זאת במקום המפגשים התמימים, האספרנטיים והנעימים שהיו בעבר.
ואחרי כחודש(!), כבר היה עוד מפגש אצלה, ואחריו עוד מפגש כולל אותה על חוף הים (שהתברר להפתעתי כחגיגת יום הולדתי). ואז התחילה ההדרדרות במפגשי הצעירים, עד להפסקה מלאה של כמה שנים.

אבל כבר במפגש השני אצל הבחורה (לא הייתי בו, רק דִּווחו לי מיד אחריו), היתה התלהבות רבה, והוצע לשלוח אותה לקורס א-ו בקונגרס בחו"ל. ההחלטה נתקבלה אחרי זה איכשהו באסטררו, לשלוח אותה עם subvencio, ללא כל הוכחות בשטח מצד הבחורה, חוץ מזה שניכר היה שיש לה כישרון ללימוד שפות. והיא כנראה למדה שם באמת, אבל זהו.
אחרי זה כבר "לא סִפקה את הסחורה", לאכזבתם של חברים...

אני לא מדברת על הבחינה האישית. יש אנשים שהמשיכו לשמור איתה על קשר, אבל זה בפרטי, ולא קשור לאל"י.

ושלא תשתמע מדברי שום התנגדות ל-subvencio ליותם, חלילה. יותם הוכיח את עצמו מעל ומעבר כאספרנטיסט רציני, שכבר הספיק להגיע למפגשי המועדון מרחוק, אפילו להנחות כבר שני שיעורים בקלובו, ויזם את חידוש פעילות הצעירים. הוא מזכיר לי בהתנהגותו את יוני בתחילת דרכו, בכך שגם אם האספרנטו שלו עדיין לא מושלמת, הוא ממש לא נותן לזה להפריע לו. הוא מרצה בביטחון עצמי ובאופן שוטף, ומשרה אווירה נעימה וקלילה על כולם. וגם, האמן לי, אי אפשר להישאר אדישים או עצובים במחיצתו!
 

DoronModan

New member
למה ברזילאי?

ואם אתה כבר כאן - למה שלא תצטרף למרתון החידות שלנו? לפחות לתקופת האולימפיאדה...
 
למעלה