למרות שקצת הזנחנו את הלימוד- עדכון נחמד...

mshadarm

New member
למרות שקצת הזנחנו את הלימוד- עדכון נחמד...

קודם כל, שוב תודה לכל מי שמלווה אותנו כאן (אותנו זה אותי, ואת בתי בת ה11 וחצי, תמר), מעודד ומייעץ לגבי הלמידה. אני ממש מקווה שנצליח להתמיד- גם מנסיון העבר (עם שפות אחרות) אני יודעת שזה לא פשוט. (בינתיים למדנו שלושה שיעורים מה"ויקיספר").

בכל מקרה רציתי לשתף אתכם בסיפורון נחמד: תמר ראתה היום בביה"ס את הסרט האיטלקי "החיים יפים" (היא בכיתה ו'). בשלב מסוים נעלמו הכתוביות, ועבר איזשהו פרק זמן עד שהצליחו להחזיר אותן- ותמר סיפרה לי שהבינה לא מעט מהמילים בזכות האספרנטו... :)
 

Eldad S

New member
כל הכבוד!

כן, אני בהחלט מתחבר לזה.
יש דמיון עצום בין אספרנטו לאיטלקית. מסקרן אותי אילו מילים היא קלטה מאיטלקית בזכות אספרנטו. למדתם רק שלושה שיעורים בוויקיספר. לא ברור לי כמה מילים זה אומר שאתן כבר מכירות.
 

mshadarm

New member
גם אני שאלתי את עצמי :)

גם לי לא ברור כמה מילים שכבר למדנו בכלל היו רלבנטיות עבורה, אבל היא טענה בחום שאכן כך היה... מה שכן גם הספקנו ללמוד קצת איטלקית כאמור לקראת נסיעה לאיטליה בספטמבר האחרון, וכנראה שהיא זכרה כמה דברים גם משם.

האמת שאני למדתי פעם צרפתית, ושבתקופה מסוימת היתה לי ספרדית לא רעה, ושמצד אחד משעשע ומסייע להיתקל במילים מהשפות האלה (ולפעמים אפילו מאנגלית וגרמנית, שגם אותה אני מכירה קצת)- אבל לפעמים זה גם קצת מבלבל...
 

Eldad S

New member


 

mshadarm

New member
מסתבר שמדובר במילים משם הסרט...

שאלתי שוב את תמר, והיא אמרה שהכירה את vivo ואת bela - שאכן כבר למדנו (ועוד כמה מילים מאיטלקית כמו ariverdeci- לא היה לי כח לבדוק איות... ) אני משערת שגם אם לא מדובר בהרבה מילים ובם היא אפילו לא הבינה משפטים- זה נתן לה הרגשה טובה, וזרקת מרץ להמשך הלימודים, וזה כבר טוב...
 

Eldad S

New member
יופי! גם אני חושב

שזה מעודד להמשיך את הלימוד. נעים לראות סרט בשפה זרה ולהבין בו מילים פה ושם, בזכות אספרנטו.
Mi deziras al vi ambaŭ multe da sukceso
= אני מאחל לשתיכן הרבה הצלחה!
 
למעלה