תשמעו משהו קטנטן ונחמד.

מיכי 10

Member
תשמעו משהו קטנטן ונחמד.

דורון ואני נסענו קודם באוטו שלי, וברמזור סִמנה לנו נהגת ברכב הסמוך, שנפתח את החלון. היא הססה לרגע, ושנינו חשבנו שהיא רוצה לשאול איך מגיעים לאנשהו. אבל היא הפתיעה את שנינו ,כששאלה אם עוד מדברים אספרנטו בארץ!
אמרתי שכן, בטח. ודורון אמר שגם שנינו מדברים אספרנטו.
אז היא אמרה שהיא למדה קצת פעם מזמן. דורון אמר לה "נחמד", וניחש שבוודאי למדה אצל יוסי שמר, אבל לא שמענו את תשובתה, כי הרמזור התחלף, ונאלצנו לזוז.

ואני כל כך שמחתי שסוף סוף, אחרי כשבע שנים וחצי שיש לי מדבקת Esperanto על השמשה האחורית, מישהי מתעניינת.

לא אחת תהיתי במשך השנים, על כך שאף אחד לא שואל אותי אף פעם על אספרנטו. כולל השכנים שלי.

ועוד משהו: יש הצגה "שיעור לדוגמה" על פי המחזה "השיעור" של יונסקו. המורה לפילולוגיה, מזכיר שם שוב ושוב המון שפות, שקיימות ושלא קיימות, ובין השאר הוא מזכיר את השפה ה"אספרנטית".

בקיצור, "אנחנו על המפה"!!
 

DoronModan

New member
את מדברת על זה...

למי שלא מכיר את המחזה הקלאסי זה (שבפריז עולה יום-יום כבר שנים רבות, בדרך כלל יחד עם המחזה 'הזמרת הקרחת').
לקוראי/לומדי הצרפתית, ניתן למצוא אותו כאן:
http://www.eduhi.at/dl/TH_LaLecon_neu.pdf
והנה הקטע, שבו הפרופסור אומר: מה שמבדיל בין השפות (וכאן רשימה של קבוצות שפות רבות, ביניהן קבוצת השפות 'האספרנטיות') הוא הדמיון ביניהן.

LE PROFESSEUR: Ce qui distingue les langues néo-espagnoles entre elles et leurs idiomes des autres groupes linguistiques, tels que le groupe des langues autrichiennes et néo-autrichiennes ou habsbourgiques, aussi bien que des groupes espérantiste, helvétique, monégasque, suisse, andorrien, basque, pelote, aussi bien encore que des groupes des langues diplomatique et technique - ce qui les distingue, dis-je, c’est leur ressemblance frappante qui fait qu’on a bien du mal à les distinguer l’une de l’autre - je parle des langues néo-espagnoles entre elles, que l’on arrive à distinguer, cependant, grâce à leurs caractères distinctifs, preuves absolument indiscutables de l’extraordinaire ressemblance [...]
 

מיכי 10

Member
כן, בדיוק לזה התכוונתי.

ובהצגה בעברית, מוזכרות גם ארמית, ישראלית, שיקינאית וכד'.
 
למעלה