קורס מומלץ לתחילת לימודי השפה

mshadarm

New member
קורס מומלץ לתחילת לימודי השפה

שלום לכולם.

הבת שלי ואני רוצות להתחיל ללמוד אספרנטו (אולי בהמשך נצליח לגרור גם את יתר בני המשפחה...) רציתי לבקש המלצה על אתר אינטרנט/ קורס באינטרנט ממנו כדאי להתחיל ללמוד.

אם יש מידע והמלצות נוספים למתחילים- נשמח לשמוע גם אותם.

תודה רבה וחג שמח!

הדר.
 

DoronModan

New member
סָלוּטוֹן הדר

התכוונתי לכתוב 'היי הדר', ואז החלפתי את ברכת השלום באספרנטו: סלוטון.
איזה נחמד שאמא ובת לומדות יחד אספרנטו
יש לנו כמה מקרים של הורים וצאצאים באגודה לאספרנטו, וגם במשפחה שלי יש דבר כזה.
בהמשך תקבלי בוודאי המלצות לגבי אתרים (אני עוד למדתי ולימדתי בדרך המסורתית של ספר). אבל בינתיים אשמח מאוד אם תשתפי אותנו: איך נולד בראשכן הרעיון ללמוד אספרנטו.
בברכת חג שמח,
דורון
 

mshadarm

New member
תודה דורון!

תודה דורון- מקווה שבקרוב גם אני אוכל לאחל ולהודות וכ"ו באספרנטו...

האמת שאתמול, אני אפילו לא זוכרת את ההקשר (אולי הבת שלי תזכיר לי כשהיא תקום - כרגע היא עדיין ישנה שנת ישרים...)- סיפרתי לילדים על אספרנטו, והיא מאד התלהבה והציעה שנלמד יחד את השפה, כל המשפחה (בינתיים היתר לא מגלים ענין...). יש לה כישרון לשפות (נכון לעכשו היא בכיתה ו' ופרט לעברית יודעת רק אנגלית- אבל יש לנו כל מי י ראיות לכישרון) ואני חושבת שבעיקר הלהיבה אותה האפשרות לשוחח עם אנשים מכל העולם (עם אפשרות לנסוע אליהם...) וגם שתהיה לנו שפה סודית. אני מזמן חשבתי על לימודי אספרנטו "יום אחד כשיהיה לי זמן", ובעיקרון אני אוהבת ללמוד שפות וזה מאד מענין אותי ופעם גם היתה לי כבר שליטה לא רעה בספרדית. בקיצור- נראה לי שזה יכול להיות זמן איכות מאד נחמד לשתינו, ואם באמת נעמוד בזה ונרכוש שפה באמצעותה נוכל גם להכיר ולתקשר עם אנשים ברחבי העולם- גם זה יהיה נהדר.

חג שמח!

הדר (ותמר...).
 

mucxjo

New member
שלום הדר ! חג שמח

האביב הוא תמיד תקופה של התחדשות ( פעם השנה התחילה בניסן) ומתאים מאוד גם להתחדש בשפה חדשה וקלה (יחסית) כמו אספרנטו. יש הרבה סיגנונות למידה ויכולות כך שמה שעובד למישהו אחד לא תמיד יתאים למישהו אחר. בכל מקרה כדאי לבדוק את דף "מהי אספרנטו" באתר הבית של האגודה : [URL]http://esperanto.org.il/esperanto_he.html[/URL] , יש שם קישורים לרוב האתרים המומלצים באינטרנט. אפשר לשמוע ולראות את יו"ר האגודה מתראיין ומספר על השפה. הקישור ראיון של עמרי ונדל בגלי צה"ל לקוח משיחה שערך במהלך התוכנית ציפורי ליילה לפני חג השבועות, ובקישור השני "הרצאה של עמרי ונדל בבית אביחי". ביוזמה של עפר מחברי הפורום הזה , תורגמו שני ספרי לימוד (קצת ישנים אבל עדיין לא נס ליחם ) . קישור לספר הקצר נמצא בדף ב "ספר ויקי ללימוד עצמי". אתר lernu! (באספרנטו :למד! ) הוא פלטפורמה מצויינת שמספר חברים - כולל אני - עשו בה את הצעדים הראשונים ומספר חברים לא מצאו את הידים והרגליים. כיום האתר אמור להיות בשיפוצים ועדכונים, כך שהיצע הקורסים שלו מוגבל. חשוב לזכור שהאתר אינו אתר של קורס אלא פלטפורמה שלמה שמכילה בין היתר קורסים. חברי הפורום ישמחו לעזור בניתוב והמלצות על דרכי הלימוד המומלצות. חסר קישור לאתר duolingo שהעלה קורס לאספרנטו שצבר מתעניינים רבים ( לא ברור כמה מהם באמת לומדים ) , גם באתר וגם בכלל. חג שמח !
 

mshadarm

New member
המון תודה על התשובה המפורטת!

אבדוק את כל מה שהצעת. אכן ראיתי בויקיפדיה (דרכה גם הגעתי אליכם) שיש גם קורס של דואלינגו. אני מכירה אותם וזו אפשרות יחסית נחמדה אם כי מעט איטית (אם כי מאפשרת גמישות רבה עם הקצאת הזמן).

האם יש גם ספרים לא אינטרנטיים שאפשר לרכוש? אין לי התנגדות עקרונית לזה- רק חשבתי שדרך האינטרהט זה עשוי להיות פשוט ונגיש יותר.

חג שמח גם לך!

הדר.
 

Namiro

New member
כבר לא קל למצוא

ספרי לימוד כפי שהיו פעם. בעברית מוכרים כיום רק מילונים (עברי אספרנטי, ואספרנטי עברי).
אבל באתר lernu הקורסים נגישים, ובעברית, ויש כמה אפשרויות לקורס הראשון, כך שודאי תוכלו למצוא מה שמתאים לכן.
אנחנו כאן כדי לעזור!
בהצלחה!
אמיר
 

mshadarm

New member
תודה אמיר- כבר התחלנו ובינתיים אנחנו מאד מרוצות

התחלנו ללמוד עם ה"ויקי ספר" בעברית. סיימנו שלושה שיעורים וכרגע אנחנו מתרגלות את אוצר המילים והדקדוק שלמדנו, ומתכננות להגיע בקרוב לפרק הרביעי. מקווה שגם אחרי שחופש פסח ייגמר יהיה לנו זמן להמשיך. תודה על העצת העזרה- נשמח לעדכן ולהיעזר.

הדר.
 

mucxjo

New member
ועוד משהו - חם מהתנור


ממש ביומיים האחרונים פורסם בעולם האספרנטו הקישור הבא :
[URL]https://play.google.com/store/apps/details?id=com.embarcadero.esperanto[/URL]
מדובר באפליקציה לאנדרואיד ( אפשר להוריד ישירות דרך הטלפון ) שמבוססת על השיטה "rekta metodo" של סטנו מרצ'ק ( על שולחנה של האגודה מצויה הצעה לתרגם לעברית את הספר שכתב בהתבסס על השיטה). אם יש לך טלפון כזה , מומלץ בחום להוריד את היישום , ולו רק בזכות העובדה שניתן דרכה לשמוע את המשפטים השונים ( אם לוחצים עליהם). מאוד חשוב כבר משלבי ההתחלה לנסות ולשמוע את השפה , אפשרות אחרת היא לנסות ב lernu את שלושה הפרקים הראשונים של mi estas komencanto . בהצלחה !
 

mshadarm

New member
שוב תודה! אכן יש לי אנדרואיד

האם זו שיטה שדומה לזו של dualingo?

ואגב- אם כבר הזכרת האזנה לשפה- יצא לי לשמוע קצת ב youtube- האם יש משמעות למבטא? כי הרי כל אחד מבטא באופן שונה, לא? (כלומר- אני מבינה שההטעמה אמורה להיות אותה הטעמה, אבל האם אמור להיות גם מבטא?)
 

mucxjo

New member
nedankinde

שזה על לא דבר באספרנטו.
לא התעמקתי בשתי השיטות כך שאין לי מושג אם הן דומות. בכל מקרה ה rekta metodo של מרצ'ק ( דרך אגב הגיע לאגודה גם דואר אלקטרוני מהבחור - אני התבססתי על הודעת facebook - שמספר על האפליקציה) היא שיטה ותיקה שלא נוצרה במיוחד לאינטרנט, duolingo היא פלטפורמת רשת ללימוד שפות , אין לי מושג באיזו שיטת לימוד בנה צ'אק סמית את הקורס באספרנטו ( כן - הוא היזם הראשי) .
מה שיפה ביישום של rekta metodo הוא האפשרות לשמוע כל משפט בטלפון. מומלץ .
לגבי מבטא :
כשפה שמיועדת להיות ניטראלית אין שום מגבלות על המבטא ( יש מהדרים שמנסים להשתמש בריש מתגלגלת - כמו באנגלית ) אלא רק על ההטעמה. יש דוגמה נחמדה ברשת (אין לי את הקישור והשעון כבר קורא לי ללכת לעבודה) של עמרי שלנו ( ע בפתח מם בשווא ולא עומרי ) מתראיין לרדיו הסיני . המראיינת מדברת אספרנטו במבטא סיני עמרי במבטא ישראלי ושניהם מבינים זה את זה .
 

mucxjo

New member
ההודעה האישית של סטנו


ובשפת המקור ההודעה האישית שהתקבלה אצלנו :
mi informas vin pri freŝa novaĵo – kaj estos al vi dankema, se vi skribos pri ĝi en diskutlistoj aŭ retpaĝoj por israelaj esperantistoj, en kiuj povus esti intereso pri ĝi:

Internacia Esperanto-Instituto en Hago hieraŭ lanĉis – post stadio de testado kaj korektado – novan aplikaĵon por lerni Esperanton en la butiko de Googleplay
 

Eldad S

New member
ברכות גם ממני, הדר


אשמח גם אני לשמוע איך היישום הספציפי הזה נראה לך, ואם יש לך הערות מיוחדות.
דרך אגב, האם אתם לומדים אספרנטו גם באמצעות Duolingo?
 

mshadarm

New member
לגבי דרך הלימוד

אלעד שלום, וסליחה שלקח לי כל כך הרבה זמן לענות...

עדיין לא התחלתי להשתמש באפליקציה. אני והבת שלי לא למדנו עם הדואלינגו- בלי שיחק איתו קצת, אבל כולנו קצת הזנחנו את הלימודים... ניסינו ללמוד עם הדואלינגו איטלקית לפני כשנה, לקראת נסיעה לאיטליה- לי באופן אישי נוח ומתאים יותר ללמוד עם הספר (אנחנו לומדת עם הספר מהויקיפדיה). מקווה שנצליח להמשיך ולהתמיד...
 

Eldad S

New member
תודה רבה


בהצלחה.
האמת היא שכבר מזמן לא למדתי בעזרת דואולינגו (Duolingo), נראה לי שכדאי שאחזור לתוכנה הזאת (עבדתי איתה בעבר על כמה שפות).
בכל אופן, בהצלחה עם ויקיספר ולימוד אספרנטו באמצעותו!
 
למעלה