מפגש צעירים

yotamsvoray

New member
מפגש צעירים

שלום,
במהלך הקונגרס אספרנטו שהיה ביפו, דורון, טלי ואני דיברנו על הנושא של צעירים דוברי אספרנטו והצאנו כי נקיים מפגש אספרנטו לצעירים. אני כותב מנחש כי יש אנשים צעירים אשר קוראים את הפורום ולא מגיבים, או שיש כאלה שכותבים בפורום ומכירים צעירים. צעירים זה לא רק תיכוניסטים, אלה גיל 35 ומטה , אולי יותר,בקיצור, כל מי שמחשיב את עצמו לצעיר, שבבקשה יכתוב כדי שנוכל לארגן משהו לצעירים.
תודה רבה ויום טוב,
יותם
ĝis la revido, jotam
 

Namiro

New member
היו פעם מפגשים כאלה

יעידו ותיקי הפורום - היה פעם ארגון בשם jeli - כמו eli אבל לצעירים.
המאמץ כעת צריך להתרכז בעידוד למידת השפה - כדי שיהיו מספיק צעירים להשתתף במפגשים כאלה. ראינו שלהביא אנשים לקורסים לא קל, ומעטים מתמידים. אולי לומדים כעת אחרים דרך duolingo, אבל אין לנו קשר עימם.
צעירים כמוך הם קהל היעד - אז האם תוכל לתרום רעיונות איך להביא להתעניינות שלהם?
האם יש דרך להציע ללומדי dulingo להיות בקשר? אולי דרך הפורום שם?
 

mucxjo

New member
לא רק היו פעם

jeli הוא עדיין ההגדרה לכל מי שנרשם ( בעצם תורם) לאגודה וגילו פחות מ 30. למעשה אחרי כנס ה IJK המדהים בנצרת , נעלמו רוב הצעירים ( ומי שנשאר פשוט ... כבר פחות צעיר ... )
 

DoronModan

New member
מה דעתך שנחשוב בשלב ראשון על "הגרעין הקשה"

ונקבע תאריך שבו כל חברינו יודעים שהם פנויים, אפילו, ובמיוחד אם מדובר במספר קטן של חברים?
ברגע שיהיה לנו מועד, נוכל להזמין עוד אנשים, ובמיוחד את הצעירים מהעבר הקרוב יחסית, וזאת מבלי לוותר על אנשי הגרעין.
אני מציע לקיים את המפגש בכל מספר של חברים. אפילו אם נהיה כמספר אצבעות יד אחת (של מישהו שנקטעה לו אצבע) נוכל להפיק תועלת והנאה. בתקווה שבכל זאת ישתתפו יותר אנשים.

הערה חשובה: אם צריך לבחור בין להזמין רק דוברי אספרנטו (אפילו עם שגיאות), לבין להזמין גם כאלה שרק התחילו ללמוד, ו/או שמחבבים את הרעיון, אני בהחלט, בעד האפשרות הראשונה. מאוד מפתה להזמין עוד אנשים בשביל הכיף, אבל מנסיון העבר, נכון שנחמד שיש יותר אנשים, אבל אם המטרה לדבר באספרנו באווירה צעירה, הרי שהמטרה נפגעת. המתחילים/אלה שידעו פעם טוב אך שכחו, יכולים ללמוד אספרנטו ולהצטרף בפעם הבאה. מנסיון, מה שקורה הוא שאם מדברים באספרנטו לא נעים מאלה שאינם מבינים. כתוצאה מכך מדברים בעברית בשבילם, ואז כולם מאבדים עניין. להערכתי זו אחת הסיבות שהביאו להתפרקות מסורת המפגשים. גם אם היו עוד סיבות, כגון מעבר לחו"ל של שניים מהצעירים המאוד דומיננטיים שלנו.
 

DoronModan

New member
תמונה היסטורית 2002

מפגש תחיית ארגון צעירי אספרנטו בארץ

 

mucxjo

New member
זה כבר כמו הפניקס

( עוף החול ) לא חברת הביטוח .
 

yotamsvoray

New member
אז נחייה את המפגשים הללו

אני אומר שכדי להחיות את המפגשים הללו, ובעצם להחיות את מפגשי jeli. צריך להביא אנשים שיודעים אספרנטו (או אפילו עם קצת שגיאות), כי אם יבואו כאלה שלא מבינים, אז הם ידברו בעברית וזו לא המטרה. אני מנסה לבדוק בעצמי אם יש צעירים שדוברי אספרנטו, אבל לפי דעתי המקורות הכי טובים לבדוק בהם יהיו duolingo ו-lernu.
&nbsp
 

DoronModan

New member
יופי אז אנחנו באותה דיעה

כן, עם שגיאות זה גם בסדר, העיקר שיש בסיס של תקשורת. לאחר הפרק הרביעי של Teach Yourself Esperanto יש 'פרק ביניים' שבו כתוב:
"סיימת ארבעה פרקים. נכון, אתה עדיין לא יודע הרבה אספרנטו, אבל אם כל העולם היה מדבר אספרנטו אפילו רק ברמה שאתה יודע כרגע, בעית השפות היתה נפתרת למעשה."
 
למעלה