היומן המפורסם בקוריאה: 안네의 일기

היומן המפורסם בקוריאה: 안네의 일기

יומנה של אנה. כלומר אנה פרנק. לאחרונה הזכירו פה שוב את התלמוד, ספר חובה כיביכול בקוריאה שכולם קוראים, כשלמעשה מדובר מגירסת סיפורי מעשיות מהתלמוד במהדורה לילדים, שבאמת רבים קוראים. אבל לעומתו היומן של אנה פראנק נמצא ממש בתוך תוכנית החובה של בתי הספר היסודיים,זו כנראה ההתיחסות המרכזית לשואה בקוריאה. בבדיקה מהירה של כותרים שיצאו בקוריאה על יומנה של אנה פראנק (אנא-ווא אילגי) מוצאים עשרות גירסאות של הספר. אספתי תמונות ארבעים כריכות של ספרים, ויש עוד מאה בערך. אני חושב שהספר הזה הוא ספר קריאה חובה. זה ספר מאוד מעניין ויכול אולי לעודד בני נוער לכתוב יומן. כידוע בזמנים אלו, רמת הכתיבה של בני נוער בירידה. בקוריאה כמעט כולם קראו אותו ולפעמים ביותר מגירסה אחת (בגילים שונים) הנה רשימה מלאה של תוצאות חיפוש הספר: http://book.naver.com/search/search.nhn?query=안네+프랑크&frameFilterType=1&frameFilterValue=6000002537# בקוריאה מאוד מקובל שהסבים, או קרובי משפחה קונים מתנה רבת ערך לילדים. אחת המתנות הכי פופולאריים היא סידרה של ספרים. יש כמה סוגים של סדרות ספרים, כל מו"ל מוציא סידרה משלו. הספר הזה יוצא גם בנפרד, וגם במסגרת רבות מהסדרות הללו. סידרה כזו כוללת בד"כ בין 20 ל-60 ספרים. לרוב על נושא מסויים: ספרות עולם, סיפורים קוריאניים, מדע, טבע וכו'. לכל טווח גילם יש לא מעט סדרות. כמובן שכשיש את הספרים, כמה קוראים אותם זו שאלה נפרדת, אבל באופן כללי אני יכול לומר שההורים הקוריאנים די מעודדים את ילדיהם לקרוא, זה חלק מהתחרותיות בקוריאה. בבית הספר מתחילים את היום בשמונה וארבעים, השיעור הראשון מתחיל בתשע. העשרים דקות הראשונות נקבעות לפי דעתו של המורה. השנה למשל המורה של ביתי קבעה ברוב הבקרים שזה זמן לקריאת ספרים !
 

aya19560

New member
רון ,גם בישראל לפני הרבה שנים, נהוג היה בבתי

הספר להקדיש זמן להחלפה וקריאת ספרים. היתה אפילו שעת ספריה שבועית במערכת השעות, שבה נהוג היה שכל כיתה מגיעה לספריה לפעילות הקשורה בנושא ספרים וקריאתם. סופרים היו מגיעים להרצות על הספרים שלהם. בשעת סיפור, בשכבות הצעירות נהגו להפעיל את התלמידים ולעניין אותם בספרים. בכלל הפעילות סביב הקריאה היה מושקע. כיום רוב הפעילות בבתי הספר היא לכיוון הציונים. בתי חרושת לציונים.
 
גם היום יש יום הסופר

אני לא יודעת איך זה בכל בתי הספר בארץ,,אני יכולה לספר רק שאצלנו יש יום הסופר ..כל פעם מביאים סופר מכל סגנון של כתיבה לבית הספר ואותו יום מוקדש רק לאותו סופר..כך הילדים והנערים נחשפים לכל סגנון של כתיבה.בפעם האחרונה הם הקדישו את היום לספרי השואה. נא לא לזלזל במערכת החינוך שלנו..בכל אופן אני רואה איך זה אצלנו ואת שיתוף הפעולה של ההורים.
 

aya19560

New member
אני לא יודעת על איזה שכבת גיל את מדברת. אבל

תראי מה קורה בחטיבות ותיכונים. אני לא חושבת שצריך להרבות במילים, אבל זה בדוק שרמת החינוך וההישגים שלנו בכל שכבות הגיל, לעומת העולם הם בירידה משמעותית. פעם היינו בין המקומות הראשונים. כיום אנחנו במקומות 40 ומטה. היום גם בקוריאה משיגים אותנו. בלי לזלזל, חבל על מערכת החינוך. היא זקוקה לשינוי משמעותי לקראת המאה ה-21.
 
גם אצלנו בבית הספר היסודי

היה נהוג בשנים קודמות להביא ספר והשעה הראשונה בבוקר מוקדשת לקריאה. בשנתיים האחרונות יש להם שיעור שנקרא:עידוד קריאה, המורה מחליטה על ספר קריאה מסויים (למשל עכשיו הם ב"שרה גיבורת ניל"י) והם קוראים, משוחחים על הספר ומחליפים רשמים ודעות. לדעתי זה חשוב מאוד.
 

galnet1

New member
אכן

היום בתי הספר זה בתי חרושת לציונים. עד כדי כך מפחיתים בערכים, שבתיכון שלנו(שמדורג השנה במקום רביעי בארץ.. שוויצרים וזה הכל בלופים הם מסתירים הכל מהפיקוח..) את יום השואה מזכירים רק באותו יום בחצי שעה של טקס נטול רגש בעליל(אחר כך ממשיכים ללמוד כאילו כלום לא קרה), שרבע שעה ממנו זה סרט של המשלחת שבה רואים את התלמידים עומדים במקומות הנוראיים בפולין ומצחקקים...(לא בהכל, אבל היו כאלה). כשהיינו ביסודי גם לנו היה זמן קריאה, אבל הבעיה של חוסר התעניינות בספרים זה פועל יוצא של התרבות המודרנית, היום יש טכנולוגיה, מחשבים וטלוויזיה אז הילדים התרגלו שבקליק אחד הם מקבלים את המידע שהם רוצים, מעדיפים לראות את זה בסרט שזה לא מבזבז זמן, תוך שעתיים מסיימים ואז רואים את העיקר, ולא מבזבזים זמן על תיאורים. נחמד לקרוא כמה הקוריאנים חולקים לנו היהודים כבוד, גם קוראים סיפורים מהתלמוד, וגם לומדים על ההיסטוריה שלנו(למרות שהיא כוללת עצב רב...). נזכור ולעולם לא נשכח את הזוועות שהנאצים יימח שמם עשו לבני עמנו וצריך להעביר לדורות הבאים לבל יישכחו וחס וחלילה שלא יקרה שוב דבר כזה! גלית ונטע-לי~
 

אליס241

New member
../images/Emo16.gif ת.נ.צ.ב.ה אמן../images/Emo70.gif

צריך לזכור ולא לשכוח כדי שבחיים יותר לא יחזור על שום עם שואה! והלוואי שיגמר המלחמות ויבנו שהדבר הכי חשוב זה קדושת האדם. כל הכבוד לקוריאנים שמעודדים קריאה והבנה של ההיסטוריה היהודית שזה דבר חשוב לכל העם ועם כדי לדעת שדבר כזה קרה וצריך וחובה למנוע דברים נתעבים גם בעתיד. והיום המחבל מס 1 אוסמה מת- אני אישית חושבת שכל אדם שחושב על הרג ורציחת עם רק בגלל שהם שונאים ומציגים עצמם שליחים של אלוקים צריכים לענש בחומרה. כגון אוסמה
 

orlike

New member
אמן~ ומה עם צפון קוריאה אנשים?.......שואה של

ימינו מה שנקרא? לפי מה שאני מבינה מסכנים מה שהולך שם
 
למעלה