מהן 10 המכות של קוריאה

../images/Emo162.gifמהן 10 המכות של קוריאה ../images/Emo35.gif

לכבוד פסח, כדאי שנפתח נושא או שניים בכיוון כידוע, בקוריאה הכל נהדר, אבל יש בוודאי כמה דברים גרועים. מהם לדעתכם? אתם מוזמנים להוסיף לרשימה, ולהשתתף בדיון
 
ליד כל חנות נפתחת חנות זהה

אני צריך לפתוח במשהו, וזה אחד הדברים שמשגעים אותי. בכל מקום שיש חנות מסוג מסויים, נפתחות עוד שתיים ממש לייד. בצומת מרכזית לייד הביית שלי יש חמש חנויות לטלפונים סלולריים, פשוט לא יאמן. יש מקום בדרום סיאול (גוּרו/ גאסאן-דיג'יטל)שנפתחו כמה קניונים של אאוט-לט . אני חושב שיש שם כבר עשרות. בעיר האלקטרוניקה בסיאול, יונג-סאן, יש כמה קניונים, בכל אחד יש סוג אחד של חנויות, אבל עשרות ממנו באותו קניון. קניון למצלות, קניון לטלפונים, קניון למחשבים ניידים, קניון לחלקי אלקטרוניקה וכו'. הייתי פעם באיזה קניון שכולו חנויות נעליים, איך אפשר לעשות קניות ככה?
 
חוץ מהקניון של האלקטרונקה

יש קניון שלם בסיאול רק לבגדים והקניון בפנים מסודר בצורת ביתנים ביתנים,,אני שאוהבת מאוד לטייל ולראות קניונים ,,ביקשתי מהבת שלי להפסיק להכנס לקניונים כאלהבלתי אפשרי ,,כמה חנויות בגדים זה ככה בקומות הראשונות כשממשיכים לעלות קומות נפתח לפניך עולם אחר לגמרי חנויות יוקרה מסודרות בטוב טעם פשוט תענוג לעיניים \בכל זאת כמה אפשר כמה.
 

Rebeccan

New member
לדעתי סוג של "מכת בכורות"

והכוונה היא כמובן להתאבדויות - ענין נפוץ לצערנו.
 
יש עכשיו סיפור קשה בקאיסט

יש ארבעה סטודנטים שהתאבדו וגם פרופסור אחד. קאיסט היא ה'טכניון' של קוריאה, ולאחרונה האוניברסיטה הזו עלתה גבוה מאוד בדרוג העולמי. הנשיא של האונ' דוחף חזק מאוד. החל משנה שעברה, כל הלימודים באנגלית. נוצר מצב שחלק מהסטודנטים שהיו מצטיינים, פתאום מתקשים עם האנגלית. מי שמקבל מתחת לציון מסויים מאבד את המילגה, וככל שהציון יותר נמוך צריך לשלם יותר. אחרי שדמי ההרשמה שם הם אלפי דולרים, שזה נטל כבד על ההורים, הסטודנטים מפחדים לבוא להורים ולספר להם כמה הם מתקשים וחייבים לשלם אחרי שכל השנים הם היו הכי טובים, וכמובן קיבלו מלגה בהתחלת הלימודים. כאמור הנשיא של האונ' מפעיל המון לחץ, הוא לא נותן קביעות לפרופורים שעבדו שם מספיק שנים אם הם לא ממש מצטייינים, וזה חלק מהרקע שגרם להתאבדות הפרופסור. היחס למקרה הזה בקוריאה הוא מעורב. מצד אחד ההתאבדויות הן סימן רע. מצד שני, הקוריאנים להוטים על להיות הכי טובים, וכיוון שקאיסט השתפרה מאוד והמוניטין משתפר כל הזמן, קוריאנים רבים תומכים, כי הם חושבים שהוא מגשים את המטרות וזה תואם לרוח הקוריאניץת של הצטיינות. אכן זו אחת המכות הקשות ביותר
 

giligil11

New member
על רקע מה שכתבת

המיספור של תלמידי בית הספר. כל תלמיד מקבל מספר לפי רמת הלימודים והציונים שלו. זה אני חושבת שבקוריאה שכחו שיש אנשים בשר ודם אחרי המיספרים...
 

Maybe Its Me

New member
אני פשוט מזוזעת../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

איזה סיפורים מפחידים אתם מספרים כאן.
באמת לא הכל מתוק ומושלם בקוריאה כמו שמראים בדרמות.
 

galnet1

New member
זה ממש נורא!

אומנם חשוב להצטיין, אבל לא צריך להפחיד ככה את הסטודנטים והפרופסורים! למה כל השיעורים באנגלית? למה לא לעודד אנשים גם ללמוד קוריאנית על מנת ללמוד בקוריאה? זה לא בסדר שלא מעודדים את הסטודנטים להצליח בקוריאנית- הם רוצים ללמד באנגלית כי זה בינלאומי? אבל איך אפשר אם זו לא שפת האם? כפי שנעמי אמרה, לא צריך לשכוח שמאחורי המספרים יש בני אדם. בני אדם הם לא מכונות לייצור ציונים(כמו שחושבים בתיכון שלנו, אגב) והם לא מכונות לייצור פטנטים ולא רובוטים לגריפת פרסים, בני אדם לומדים בשביל להשכיל בתחומים שמעניינים אותם, על מנת שבעתיד יוכלו לממש את עצמם. ואולי אם הם ממש מוכנים להשקיע את כל כולם הם ממציאים המצאות חדשות. אבל קודם כל אנשים לומדים לנפש, וזה לא בסדר להכריח לנווט את הלמידה לכיוון אחר. כל ההפחדות האלה רק ירתיעו תלמידים מלרצות להתקדם, הם יעשו הכל בשביל הציון ולא בשביל ללמוד. מקוות שביום מן הימים הם יבינו. גלית ונטע-לי.
 

irlyan

New member
מעמד אישה נמוך

יותר נמוך בהשוואה לישראל מעט מאוד נשים בהנהלה בכירה הרבה בבית בלי הזדמנויות טובות לעבודה ציפיות גבוהות מהתנהגות האישה - שלא תעשן בציבור למשל ושתהיה רזה בקיצור, יש להם דרך ארוכה לשוויון
 
מסכים עם הרוב

יש בעיה חמורה בשיויון לנשים בקוריאה, ממש בלתי אפשרי למצוא נשים בתפקידי ניהול בכירים. אני חושב שאפילו בתי ספר יסודיים בהם נראה לי שלפחות תשעים אחוז מהמורים הם נשים, באיוש תפקידי ניהול בתי ספר, אין כזה רוב לנשים. בחברות גדולות קשה עד בלתי אפשרי למצוא מנהלות. לגבי עישון, אני לא יודע את המספרים, אבל התחושה שלי היא ששיבעים אחוז מהגברים מעשנים, ופחות משניים שלושה אחוז מהנשים. (אולי אחוז יותר גדול מהנשים, אבל רוב הנשים מעשנות בסתר, אז קשה לדעת) לגבי ציפיות גבוהות מהתנהגות האישה, אני לא בטוח אם זה באמת ככה. סוג הציפיות מנשים ומגברים שונה, וציפיות על איך אישה צריכה להראות הגיעו לקוריאה מהמערב דווקא. בכל אופן מעמד הנשים בקוריאה נמוך מדי ולדעתי זה פוגע בחוסנה של החברה הקוריאנית. אני לא מאמין בשיויון מודרני בין המינים, גברים ונשים חושבים ופועלים אחרת, ויש חלוקה טיבעית בתפקידים. לדעתי חלק מאלו שמחפשות שיוייון מוחלט לנשים מסתכלות בצורה מעוותת על המציאות. ומסתכלות בעיקר על תפקידים אופייניים גבריים בתור היעד לשיוויון, בעוד הן לא מעלות בדעתן ששיויון מוחלט יעבוד גם בכיוון השני, שזה ראוי שיוויון מלא גם בתפקידים נשיים במהותם, כלומר בגרושין למשל לא מעלות בדעתן שויון זכויות בגישה לילדים. (וזו בדיוק דוגמה בה מצב זכויות הנשים בקוריאה חמור במיוחד כי הילדים שיכים אוטומטית לבעל, פשוט מגוכח).
 

aya19560

New member
אני באמצע ההכנות לפסח ולא יכולתי להתאפק

מלהגיב על מעמד האישה בקוריאה ובעולם כולו. אני מסכימה עם דעתך שגברים ונשים מרגישים,חושבים ופועלים אחרת זה מזו.מכיר את הספר נשים מנוגה וגברים ממאדים. אני חושבת שזה הוכח מדעית שמבנה המוח של גברים ונשים קצת שונה אחד מהשני. ביולוגית ובאופן טבעי לא יכול להיות שיויון מלא בין נשים וגברים. לכל אחד מיועד תפקיד שונה בטבע.אני חושבת שכאישה המטרה, הכוונה, לשיויון היתה בזכויות שיש לכל צד.כלומר שלאישה תהייה הזכות, האפשרות והזדמנות הוגנת לקבל כל תפקיד, או משימה או כל דבר אחר. שלא תהיה נתונה למרות ושליטה בלעדית על ידי הגבר/ים שבחייה או סביבתה. שאישה לא תהייה באופן אוטומטי בדרגה שניה בגלל היותה אישה.כמו שקורה בהרבה מקומות בעולם.הרוב הגדול של העולם למשל אפריקה,חלק גדול מאוד מאסיה, דרום אמריקה.גם באירופה הלכאורה "נאורה" יש עדיין מדינות שמחשיבות את הנשים כסוג ב'.
 

aya19560

New member
אני אישית חושבת שהמלחמה הזו לשיויון גרמה

לנשים גם נזק. חופש ושיויון אמיתי לא קיבלנו, שחרור להיות כמו הגברים לא הצלחנו להשיג. קיבלנו את כל החובות של הגברים ורק חלק קטן מהזכויות שלהם . תפקיד ניהול הבית ,גידול הילדים וחינוכם,(שזה לבד לדעתי דורש מיומניות,יכולות ,כישורים לא קטנים) עדיין נשאר ברובו הגדול לנשים, הדרישה ליציאה לעבודה מחוץ לבית לנשים כיום זה חובה.הגברים של היום רק הדור הצעיר כיום מבין את הצורך בשיתוף ובנטילת חלק פעיל בגידול הילדים. הדור שלי לא מוכן לשמוע על שיתוף בחובות הנשיים הללו.כלומר אנחנו נענשו פעמיים נשארנו גם בבית וגם קיבלו עוד משימה מחוץ לבית.בעוד שהגברים שמרו על מעמדם. אני חושבת שהשינוי המהותי מתחיל בדור של הילדים שלי וימשיך ביתר שאת עם הנכדים. הם כבר מקבלים חינוך שונה. וזואת מילת המפתח חינוך. .שוב זה הכול מנקודת המבט שלי.
 

irlyan

New member
לא אמרתי שיוויון בין המינים ))

אנחנו שונים אבל מגיע לנו אותן הזמנויות העיבה שהרבה פעמים לוקחים נורמות חברתיות והופכים אותם למשהו ביולוגי ו"טבעי" זה "טבעי" שאישה תוותר על הקריירה שלה למען הילדים וגבר לא דוגמא קטנה מעולם האקדמיה - רוב מכריע של אוכלוסיה בקוריאה הולכת ללמוד לתואר ראשון ושני בעבר נשים לא הלכו, היום זה כבר נורמה כשמסתכלים על כמות של נשים וגברים באקדמיה, התמונה היא גברית לגמרי המצב קורה בכל מדינות בעולם, אבל זה מאוד חזק בקוריאה ואני בהלם שילדים אחרי גירושין אוטומטית הולכים לאב???
 

galnet1

New member
איך אפשר לקבוע מראש? צריך לבדוק

מי מתאים יותר לגידול הילד!
זה כמו בדרמה "Mary stayed out all night", בה הבחור שמרי הייתה צריכה להתחתן איתו הלך עם אביו כשהוריו התגרשו, למרות שאבא שלו היה נוקשה, והוא רצה להיות עם אימא שלו. סוף ה
 

galnet1

New member
זו ההשפעה של הקונפוציאניזם...

חבל שעדיין נשארו דבוקים בערכים אלו... בקשר למעמד האישה זה לא טוב, אבל הכבוד להורים הוא עניין חשוב שנכנס לקוריאה מהקונפוציאניזם.
 

irlyan

New member
זכויות סוציאלים חסרים או קטנים לעובדים

קשה לעובדים להתאגד מול הארגון ודברים כמו יום עבודה ארוך מהרגיל - זה דבר נורמטיבי
 

irlyan

New member
אלקוהול!

ליותר דיוק - שתייה מופרזת של אלקוהול:)
 
למעלה