הספורט הלאומי בקוריאה: ציחצוח שיניים

הספורט הלאומי בקוריאה: ציחצוח שיניים../images/Emo101.gif

מי שצפה בכמה דרמות קוריאניות, בטח שם לב שציחצוח שיניים תופס מקום של כבוד. בכל מקום עבודה או בית משרדים יש בשרותים מרום שמלא במברשות שיניים. ונראה שכולם מצחצחים שיניים מייד אחרי ארוחת הצהריים. בחברת הי-טק קוריאנית בה אני מבקר הרבה, שמתי לב שאפילו במעבדה, יש בחדר כניסה את התאים אישיים בהם מחזיקים פריטים כולל מברשת שיניים. בתוך כמה דקות אחרי שחוזרים מארוחת צהריים, נראה שכולם הולכים לצחצח שיניים. בסופו של דבר גם אני הבאתי איתי מברשת שיניים לעבודה, וגם אני ניגש לצחצח שיניים כמו כולם. בנוסף אנחנו מקפידים שילדינו יצחצחו שיניים בבוקר ובערב. בבוקר אנחנו מצחצחים שיניים יחדיו. בלילה כשאני יושב ליד המחשב בלילה, אז כשאישתי הולכת לישון ומצחצחת שיניים, היא שמה לי בייד את המברשת שיניים עם המישחה, וכיוון שלא נח להניח את המברשת שיניים כך סתם (שמא המישחה תיגע במשהו), אני פשוט מתחיל לצלחצח שיניים, בסוף חייבים לקום וללכת לכיור, ואח"כ אפשר לנסות להמשיך ישר למיטה, במקום להסחף בחזרה את המחשב כדי לעבוד/להנות. אז המברשת שיניים היא במידה מסויימת הזמנה ללכת לישון יחדיו. כך יוצא שבקוריאה עברתי מציחצוח שיניים פעם ומשהו ביום לשלוש פעמים ביום, ולפתע כמות הטיפולי שיניים שלי קפאה כמעט לחלוטין. בתמונה אתם רואים ערכה לציחצוח שיניים לילדים. מוכרים כזו בסופר ב-3,000 וואן, שזה פחות מעשר שקל, הקופסה הקומפקטית בסביבות 5 ס"מ באורכה, כוללת מברשת שיניים ומישחה כמו שאפשר לראות בתמונה. הילדים מקבלים עידוד לצחצח שיניים בבית הספר אחרי ארוחת צהריים, וזה מאוד מועיל לבריאת הפה. אני מניח שאפשר אפילו לקנות ערכה חדשה כל כמה חודשים, במקום לקנות מברשת ומישחה, זו אחת ההשקעות הכי משתלמות בעתיד,במיוחד אם חושבים שאפילו מחיר של טיפול שיניים רציני אחד(נגיד טיפול שורש למשל) שאפשר לחסוך, עולה יותר מארבעים שנה של ערכות כאלה ! גם בקוריאן אייר, כל נוסע מקבל ערכה קטנה שכוללת כפכפים חד פעמיים כדי שיהיה נח להשאר בלי נעליים, ובנוסף מברשת שיניים ושפורפרת משחה קטנטנה.
 

עליזה100

New member
צחצוח שיניים

אולי בגלל זה אהוב לי kim jeong hoon עזב את לימודי רפואת השיניים לטובת מקצועות הבמה (כי בטח חשב שאין פרנסה בתור רופא שיניים) וטוב עשה כי איןןןןןןןןןן כמוהו
 
התווסף סקר בנושא

כל מי שמבקר בפורום מוזמן להשתתף בסקר, יש קישור בפס שמעל ההודעות. ההשתתפות היא אנונימית ! כמובן שתרגישו חופשיים לחוות את דעתכם בנושא כאן בפורום, ראיתם ציחצוח שיניים בדרמות? מה דעתכם? וכו' אשמח לראות הרבה משתתפים בסקר.
 

kler18

New member
בודאי שראיתי ובמיוחד זוגות מצחצחים יחד

בפול האוס , בפרסונל טייסט, בקווין אוף רוורסלס ובעוד דרמות שכרגע לא נזכרת בהם...... לדעתי זה קטע כ"כ חמוד ורומנטי......
 
איזה סירטון מצחיק ../images/Emo70.gif

אני חושב שהוא די מייצג את מה שקורה בכל בית ספר בקוריאה
 

Rebeccan

New member
מצד שני, הם גם לובשים תלבושת אחידה

שמת לב מה יש בחדר המורים ? מחטא למברשות השיניים
אצלנו בחדר המורים מקסימום רואים תאים לניירות הנה למשל אחד מענין - בבי"ס ליאו בק בחיפה יש להם מורים למקצועות מאוד ייחודיים - כולל צ'י קונג
 

aya19560

New member
הלואי שיאמצו אבל ביננו, באיזה בית ספר תיכון

בארץ תראי חדרי שרותים כאלו מפוארים ונקיים. אצלנו פשוט פחד אלוהים להכנס לשרותיים בבתי ספר בכלל. לא משנה מאיזה גיל ,זה פשוט מחריד,ומספרת אחת שעבדה בהוראה מספיק שנים בכדי לדעת. אז על שניים נקיות בזמן הלימודים. אין על מה לדבר בכלל. וחבל!!
 

Rebeccan

New member
איזו ערכה חמודה.

חבל שאצלנו אין מודעות מספיקה בנושא. אחת הקבוצות מברזיל שהדרכתי פעם - כל פעם לאחר ארוחת הצהרים, היה תור באזור השירותים. כל אחד מהקבוצה (בעיקר נשים ...) היה מצויד בתיק קטן - מברשת ומשחת שיניים, מגבת קטנה. וכאמור - מיד לאחר ארוחת הצהרים - צחצוח
כנראה שזה היה בהוראות הטיול של הקבוצה המסוימת הזו
 

orlike

New member
אהבתי , הספורט הלאומי

ובאמת יצא לראות זוגות מצחצים שיניים ביחד בדרמות. צריך לשמור על השיניים זה יותר חשוב ממה שנראה לנו, רון תודה שהעלית את הנושא נראה לי שנתחיל לצחצח באדיקות............:)
 

irlyan

New member
אחרי כמות כזאת של שום חייבים)))

אני גם זוכרת שמישהו סיפר שראה דיילות קוריאניות בשירותים במצחצחות שיניים עם הפנים לאנשים כדי להיות מנומסות ונראה לי שביפן יש יחס דומה לצחצוח שיניים רב-פעמי מעניין אם זה באמת מציל אותם מביקור לרופא שיניים...
 

Maybe Its Me

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif עם הפנים לאנשים??

האמת שאם הייתי רואה את זה הייתי נקרעת
אבל באמת צריך לאמץ את העניין של KIT קטן כמו בתמונה שרון צירף. תודה על הידיעה הזו רון!!
 

Bartal j

New member
חח למען האמת אחרי כל השגעונות של היפנים

השגעונות של הקוריאנים נראיים שפויים למדי. לדעתי צחצוח שיניים זה דבר חשוב והגייני, אבל צריך לדעת לא לקחת את זה למקומות קיצוניים מידי, פאנטיות היא לא דבר טוב כי היא מוציאה מאיזון.. לדעתי פעמיים ביום מספיק וטיפול חצי שנתי אצל שיננית כי יש אבנית שנדבקת לשן אפילו מהמים שגם צחצוח הכי טוב שיש לא מצליח לנקות... ראיתי במלא סדרות קוריאניות זוגות מצחצחים שיניים וזה נראה באמת חמוד בעיקר שהם רבים כזה תוך כדי.. .
 

אליס241

New member
זה מדהים המודעות שיש לקוריאנים ../images/Emo13.gif

לעומת זאת היפנים אוייש איזה שיינים מזעזעות יש להם! באמת זה היה מחריד , צהוב חום ועקום זה קוואי ביפן ! אני חושבת שגם הם מצחצחים יש בעיה לרוב הייפנים זה היה פשוט מעזעזע. במדינה כמו יפן שיש מודעות לכל כך הרבה לבעיית השיינים זה נחשב חמוד מזעזע!
 

נהורית1

New member
ספורט לאומי בריא בהחלט../images/Emo13.gif

אני בטוחה שכולם שם מריחים טוב בגלל הציחצוח. חבל שהמודעות הזו לא קיימת בארץ. הרחתם על הבוקר פה של מישהו מפהק באוטובוס דחוס? אלוהים ישמור, ממש פתחו של גיהנום.
אז חברה אל תתעצלו ותצחצחו שיניים כמה שיותר. יום נעים וריחני
יהודית
 
למעלה