שלום לכל חברי הפורום המקסימים

שלום לכל חברי הפורום המקסימים

אני המון המון המון זמן בפורום אבל כקוראת סמויה, איזה כייף שיש את הפורום הזה. רציתי לשאול אתכם לגבי טיול לקוריאה, ביוני אני ובעלי חושבים לטוס לקוריאה או לתאילנד, והתייעצתי על זה כבר בפורום. הבעיה עכשיו היא עם מה שקורה ביפן אם זה נראה לכם סביר לטוס ליעדים האלה? הדבר השני, יש כאן איזה טיול מאורגן שעושים, הוא לא נדחה בשל כל הבלגן הזה? תודה ושבת שלום.
 

irlyan

New member
טיול בקוריאה

מיכל, תשאלי את המארגנים לגבי טיול אני רק ראיתי שמתארגן טיול בפסח עם מדריך רון פז כפי שאני יודעת אין פאניקה בקוריאה, אבל אולי עדיף שמי שחי שם עכשיו יספר על זה
 
אכן החיים כרגיל

לא מרגישים במיוחד את האסון ביפן. אולי כן מרגישים בעקיפין את עליית מחירי הדלק, נראה לי שהכבישים יותר ריקים בימים אלה, והרכבות/אוטובוסים יותר מלאים. אולי טוב שהתחבורה הציבורית בקוריאה יכולה לשמש כאלטרנטיבה. אני חושב שגם מקוריאה פחות מטיילים ליפן. אגב, יכול להיות שעכשיו זו דווקא הזדמנות טובה למצוא דילים ביפן. החלק הדרומי של יפן לא נפגע כלל. כלומר ייתכן שזו דווקא הזדמנות לטיול לאוסקה, ממילא יפן גדולה מדי ויקרה מדי מכדי לכסות אותה בטיול אחד קצר. אני לא מתלהב מעודף הפאניקה מידיעות חדשותיות, דווקא ישראלים יודעים שהחיים בישראל מתנהלים כסדרם בעוד ברוב העולם נדמה שיש מלחמה ברחובות תל אביב, כי זו התמונה שמצטיירת בחדשות. אני מאחל לכם טיול מהנה בקוריאה, העונה היפה של פריחת הדובדבן מתחילה בקרוב (סדר גודל של חודש)
 
תודה לכם על המענה. השאלה היא

מה מבחינת הקרינה שמדברים עליה? יש סיכון ממשי אם שוהים בקוריאה?
 
אנסה להסביר למה לדעתי אין סיכון ממשי

החיים בישראל לא הושפעו בצורה קיצונית מהפיצוץ הענק שקרה בצ'רנוביל. מדובר במרחק שהוא בסדר גודל של אלפיים ק"מ מישראל. המרחק בין קוריאה לאזור הכורים ביפן הוא בסדר גודל של אלף קילומטר, וההערכה כרגע היא שאין סיכוי לאסון בסדר גודל של צ'רנוביל. לכן כל עוד אפשר להניח שלא יהיה ביפן פיצוץ בסדר גודל של צ'רנוביל, אין מה לדאוג בקוריאה גם בתסריטים היותר גרועים. לדעתי הסיכון היותר גדול הוא בטווח הבינוני במקרה של פיצוץ. אז יש סיכוי לספוג קרינה לאורך זמן מהסביבה, ממים וכד' אם יהיה פיצוץ גדול, ייתכן שגם בקוריאה תתחיל רכבת אוירית, ואז אני כמובן אשקול להצטרף לרכבת מתוך דאגה לטווח הבינוני.
 

Bartal j

New member
אם היה לי כסף מיותר וזמן פנוי הייתי מנצלת

וטסה ליפן דווקא עכשיו שבטח הטיסות לשם זולות.. אני מהמשוגעים שלא חוששים אפילו ללכת לצפון.. נהפוך הוא הייתי רוצה ללכת ולראות בעיניים שלי מה שהולך שם ולנסות לעזור אם ניתן... ועוד עכשיו תכף מתחילה פריחת הסאקורה
אז זה היה מתאים מאודף-) אני מאוהבת בעונה הזו של האביב..
 
למעלה