אני עדיין לומד דברים חדשים על תרבות קוריאה

אני עדיין לומד דברים חדשים על תרבות קוריאה

היום למדתי שכאשר אוכלים, יש חשיבות למיקום של המרק והאורז. להזכירכם, כל ארוחה קוריאנית כוללת שלושה מרכיבים: אורז, מרק, וקימצ'י. האורז יכול להיות אורז לבן, אורז מעורבב עם קטניות, צלחת אורז עם בשר, פטריות ועוד כמה פרטים, אורז מעורבב עם ירקות מבושלים/מטוגנים (פיבימבאפ) ועוד. המרק גם יכול להיות מגוון ביותר, ויש ממש המון סוגים. גם לקימצ'י יש המון סוגים, אבל בשבילי חוץ משניים שאני יכול לאכול כל השאר אותו דבר. בכל אופן המרק בצד שמאל, והאורז בצד ימין. המצב ההפוך זה איך שמגישים אוכל למתים בטקסים קוריאנים. אז זה ממש לא נראה טוב כשמחליפים ביניהם. שמעתם פעם על המנהג הזה? ספרו לי בבקשה איזה מנהגים קוריאנים מעניינים אתם ראיתם, או שמעתם עליהם, מעניין אם אני אגלה עוד מנהג שאני כבר אמור לדעת מזמן ובכל זאת פיספסתי כמו זה.
 

orlike

New member
רק מהסדרות ומהסרטים שיצא לי לראות איך

הם אוכלים, זה נראה לי מאוד.......יפה הייתי אומרת. אני אוהבת איך שהם מגישים ובמה שהם מגישים את האוכל, ואיך שהם מסדרים את השולחן.. אני הייתי ממש רוצה לטעום מהמאכלים אבל רק הכשרים וללא בשר בלבד, וכמובן את הקימצ'י המהולל. לפני כמה זמן היתה בתכנית בוקר בפינה של אוכל מישהי שהביאה אוכל מאישתו של שגריר קוריאה בישראל שהכינה אותו, היא אמרה שהקימצ'י מאוד מאוד בריא (למה קשה לך לאכול אותו?) והיא הביאה לשם מרק קולורבי!! יש מצב שטעמת אותו בקוריאה?? המנחים של התכנית אכלו והם אמרו שזה ממש טעים. יש להם תרבות........ממש ככה מה זאת אומרת מגישים אוכל למתים?? מנהג שראיתי זה שכששותים צריך להסתובב לצד , נכון?
 

Maybe Its Me

New member
גם אני ראיתי את זה בסדרות!../images/Emo72.gif

כששותים שתייה אלכוהולית,תמיד מסתובבים לצד ומסתירים עם היד את הכוס/שוט.אבל שמתי לב שנשים עושות זאת לרוב.
אולי זה באמת לא מנומס אצלם לשתות זה מול זה.
 
לגבי ה-../images/Emo48.gif

זה נחשב לא מנומס לפנות ישר קדימה אל מי שב'דרגה' יותר גבוה. לכן רוב האנשים ששותים נוהגים לפנות הצידה כדי לשתות. רק המבוגר שבחבורה פטור מהעיניין. נשים נמצאות במעמד נמוך יותר מגברים, אז אני מניח שזו הסיבה שרואים נשים שותות כך.
 

kim87

New member
עוד משהו לגבי שתייה

ראיתי היום בסרט מאפיה שהשחקן מוזג לבוס שלו שתייה הוא החזיק את הבקבוק ביד ימין והניח את יד שמאל על החזה (על צד ימים שלו). האם יש לזה משמעות?
 
קימצ'י

אני לא אוהב חריף, הקימצ'י הוא סוג של חמוצים, אבל הוא גם חריף, והחריפות היא חלק מרכזי בהגדרת הטעם של קימצ'י. אני לא מסתדר עם הרבה חריף, ולכן קימצ'י זה לא בשבילי. דווקא סוגים אחרים של חמוצים אני אוהב.. לכן מכל עשרות הסוגים של קימצ'י הסוגים היחידים שאני אוכל הם מול-קימצ'י, שזה קימצ'י במיים, ככה הוא לא ממש חריף, ופק-קימצ'י, שזה קימצ'י לבן, כלומר בלי חריף. את זה מגישים לפעמים במסעדות קוריאניות. יש ילדים שפחות מסתדרים עם קימצ'י, וגיליתי שיש גם כמה קוריאנים בודדים שלא אוהבים אוכל חריף.
 

orlike

New member
הבנתי, טוב שיש לך כמה סוגים ואתה יכול לבחור

מה שאתה אוהב :)
 
הקימצ'י,,ושאר הארוחות../images/Emo13.gif

את הקימצ'י טעמתי בפעם הראשונה בקוריאה,,איזה ח ר י ף ..... למרות זאת החריפות לא נשארת הרבה זמן בפה ונשאר טעם טוב... טוב בסדר לא סיימתי את כל המנה.. אבל אכלתי קצת קצת כמה כפיות נו טוב אפשר לספור את הכמות ביד אחת..אחרי כמה ימים שלא אכלתי קימצ'י אכלתי במקום אחר וזה היה פחות חריף . בארוחת הבוקר במלונות בקוריאה הגישו הרבה מאוד ירקות אורז אפילו בשר היה במזנון ופירות אננס בננה זאת בתוספת לארוחת בוקר אמריקאית...במלון ראיתי שהם אוכלים לחם רק כטוסט ..יש שם טוסטרים ואנשים מכינים לעצמם,,והאורז מבושל בסיר המיוחד ..כמובן שתיה טבעית סוחטים במקום..לעכשיו סיימתי סליחה מראש על כאב הראש.
 

orlike

New member
כאב ראש לא עשית :)) זה נשמע טוב ,

עושה חשק למלון בקוריאה
 

kim87

New member
אם במנהגים עסקינן../images/Emo148.gif

מאחר והיום חל חג פורים, החלטתי להביא משלוח מנות לחברה הקוריאנית שלומדת איתי בת"א. נפגשנו היום לשיעור השבועי שלנו וניצלתי את ההזדמנות לדבר קצת על החג ולהביא משלוח מנות ואזני המן.
 

Rebeccan

New member
איזה כייף לך ../images/Emo70.gif

אני פגשתי 1. קולגה סינית 2. קבוצה של מלוכסנים ... נדמה לי קוריאנים. הם שוהים במלון עם הקבוצה שהתחלתי להדריך היום
 

Rebeccan

New member
אה, פגשתי אותם שוב היום

ופטפטתי עם המדריך שלהם ... על קימצ'י, על לימוד השפה ועוד. (הוא לומד מקרא, 5 שנים פה ... והפטפטת היתה בעברית, איך לא
)
 

giligil11

New member
סיכום נהדר, רון

לא ידעתי שזה משנה איפה מניחים את האורז או המרק. והמנה שאברי גלעד מאוד אהב היא צ'אפצ'ה, אטריות בטטה עם ירקות ושמן שומשום. זו מנה מאוד טעימה. אני התמכרתי לקימצ'י צ'ון, חביתת קימצ'י.
 

orlike

New member
אה כן ? באותה תוכנית היה את זה?

גם צ'אפצ'ה נשמע טעים מאיפה הבאת את החביתה?? את מכינה ?:) מרק קולורבי טעמת? סורי על כמות השאלות=]]
 

giligil11

New member
יש מסעדה קוריאנית

בירושלים, "דה ג'אנג-גום". שם הכרתי את החביתה ועוד הרבה מאכלים קוריאניים. הצוות מקסים והשירות אדיב. אני ממליצה! לא טעמתי מרק קולוראבי אבל קימצ'י מכינות חברותיי ואני מאוד אוהבת.
 

orlike

New member
את גרה שם? איך החברות מכינות בבית

הם קוריאניות? שמעתי על המסעדה אני אלך מתישהו, חובה!
 

giligil11

New member
גרה איפה?

בקוריאה? בחלום!
חברות ישראליות מכינות קימצ'י מדהים!
 

orlike

New member
חחחח לא בירושלים התכוונתי =]]

וואי איזה כיף
איך??
 
למעלה