קולנוע קוריאני

kim87

New member
קולנוע קוריאני ../images/Emo202.gif

אני לוקחת קורס על קולנוע קוריאני וכל שבוע אנחנו רואים סרט אחר. חשבתי, במסגרת הניסיון להחיות את הפורום, לחלוק איתכם את החוויות והרשמים שלי מהסרטים בתקווה שזה יהפוך לדיון. הסרטים שראינו עד כה הם "שבעה צעדים", "הצילו את הכוכב הירוק" ו"זכרונות מרצח." האחרון מבוסס על מקרה אמיתי של סדרת רציחות שלא פוענחו. האם מישהו ראה את הסרטים? תגובות? בהמשך היום אני מקווה לכתוב תקצירים של הסרטים למי שיהיה מעוניין לצפות בהם.
 

Rebeccan

New member
את אלה לא ראיתי, אבל

במקום אחר היה דיון על ניתוחים פלסטיים, שהקוריאנים והיפנים "מצטיינים" בהם הסרטים שראיתי - במקרה בערוצי הכבלים - סרט אחד הוא על בחורה שעוברת ניתוח פלסטי, החבר לא מזהה, אח"כ הוא עובר ניתוח, היא עוברת עוד כמה ניתוחים ... בלגאן שלם. היה גם סרט אחר - למה הם עושים סרטים קשים ? אני צריכה סרט נחמה קוריאני (יש לי על הכוונת) ... על הנזיר שחי עם הילד על סירה, במנזר מנותק בנהר. ועוד סרט - הקשת ... גם קשה.
 

kler18

New member
אולי תראי משהו יפני לאות הזדהות

אומנם אנחנו בפורום קוריאה עם כל הכבוד אבל עכשיו צריכים לפרגן ליפנים אם את רוצה לצאת מהמועקה ,תראי את " הבוס שלי הגיבור שלי" יש לה גם תרגום עברי...........פארודיה על היאקוזה , מצחיק ומהנה מאוד. מומלץ ביותר
 

Rebeccan

New member
וזה נמצא היכן ?

אני מתחילה להתרגל ליפנים חחחחחח היום פגשתי כמה הם שונים מהקוריאנים והסינים שאני פוגשת בדרך, פה ושם. היום למשל - בשונה ממפגשים אחרים - הפנים שלהם היו עצובות מאוד (ולא משום שביקרו באתר זה או אחר)
 

hbr581

New member
קולנוע קוריאני ...

שלום לך kim87! איפה הקורס מתקיים...? לא ראיתי את הסרטים האלה. ובקשר לפורום את צודקת|
 

אליס241

New member
../images/Emo140.gifיוזמה מבורכת תודה

אני מהסרטים שראית ראיתי את "שבעה צעדים"- בפעם הראשונה שציפתי בסרט לא ידעתי על מה מדובר וזה היה הפתעה לחלוטין! אני זוכרת שהייתי בשוק ואמרתי מה יש סרטים כאלו? כי זה היה מאוד מזמן! ואז שהכרתי את הראש היפני וראיתי דרמה בסגנון אני כבר לא מזדעזעת. הסרט איכותי ביותר כמה שהסרט מזעזע וקשה לצפייה - העלילה והשחקנים הנהדרים והצילום אני אישית מאוד אהבתי את הכל למרות העלילה! את יכולה לתת תקציר בקצרה על 2 הסרטים השניים? ואיפה אולי אפשר לראות? אני מאוד אוהבת את הקולנוע הקוריאני אני חושבת שהם כל כך משקיעים שזה מדהים וחויוה לצפות! תודה רבה לך :) היה מאוד כייף להשתתף!
 

cheburasha

New member
רשימה מכובדת. ראיתי את הרוב

אולי כדאי ליצור שרשור סרטים חדש? למשל עם הסרטים שיצאו בשנת 2010? זאת היתה שנת קולנוע פוריה ביותר בקוריאה. האמת היא שבפורום אסיה השכן יצרנו כמה שרשורים כאלה לא מזמן. אבל אפשר גם כאן
 

kim87

New member
קצת על הסרטים

"שבעה צעדים" (OLDBOY) http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=1580 הסרט בהחלט עושה רושם מאוד חזק ונשאר (או נתקע) בראש למשך הרבה זמן. הוא היה אלים מדי לטעמי ולמרות שהנושא עצמו הוא סוגייה מעניינת הדרך שלו הייתה יותר מדי in your face. "הצילו את הכוכב הירוק" (save the green planet) http://en.wikipedia.org/wiki/Save_the_Green_Planet! גם הוא היה מעניין אך אלים מדי. מה שהיה מעניין בו לטעמי הוא האמביוולנטיות שנשארת עד הסוף. לדעתי זה אחד המאפיינים של הסרטים שראיתי עד עכשיו וגם של הסדרות שיצא לי לראות. מאוד נדיר למצוא מישהו שהוא לחלוטין רע או לחלוטין טוב (בניגוד לקולנוע האמריקאי שבו העולם מחולק ל"טובים" מול "רעים") "זיכרונות מרצח" (memories of murder) http://www.third-ear.com/p_prod.aspx?id=26628 הסרט מבוסס על מקרה אמיתי של סדרת רציחות שלא פוענחו. הסרט מעניין באופן שבו שני השוטרים מתנהלים (הצעיר מסיאול והמבוגר מהכפר כל אחד ושיטותיו) ובדרך שבה הבמאי מהתל בצופה והצופה אינו יודע עם מי להזדהות. האם להזדהות עם החשודים או עם השוטרים? הבמאי של הסרט הזה נחשב למלך הפרטים הקטנים והוא אכן כזה. אני לא מומחית בקולנוע, אבל גם אני שמתי לב ללא מעט פרטים קטנים שבונים אווירה ומוסיפים לסרט. בניגוד לסרטים האלה שרואים בהם עירום ואלימות קשה, הסדרות שראיתי מאוד נקיות מדברים כאלה. ממה אתם חושבים נובע ההבדל? (יש לי כמה הנחות משלי, אבל הייתי שמחה לדעת מה דעתכם) ורון, הבנתי שהסרטים האלה זכו להצלחה גדולה גם בקוריאה. מה הקוריאנים מצאו בהם? מה היו הדברים שדיברו אליהם ושהם אהבו? (אם אתה יודע...)
 
לגבי ההבדל בין סרטים וסדרות

סדרות מיועדות לטלויזיה,לצפייה לכל המשפחה. טלויזיה פתוחה לכל ולכן יש הגבלות חמורות על רמת האלימות והסקס. בקולנוע אפשר להגביל כניסה לפי גיל, אז זה פחות בעייה. אני באופן אישי אוהב אקשן, אבל לא מתלהב מאלימות. אני לא חושב שיותר אלימות ויותר דם זהמרשים. הגבלת הגיל היא קצת תאורטית, כי כיום בני נוער יכולים להוריד הכל, אבל לפחות בבית אפשר להגביל ילדים, והמשפחה יכולה לצפות בדברים בייחד. זה אגב דבר שחסר בישראל כיום. רוב הסדרות האמריקאיות מתאימות לקבוצות יותר מצומצמות. (נוער, צעירים, גברים, נשים, וכד') לגבי סוד ההצלחה של הסרטים האלה, אולי אני אצליח לעשות סקר קטן, נראה.
 

cheburasha

New member
התרגומים של שמות הסרטים לפעמים פשוט...

לא יודעת מה לומר. רק עכשיו ראיתי שסרט שבעה צעדים זה OLDBOY הידוע. סרט חזק מאוד וקשה מאוד מאוד. מי שלא יודע, הוא סרט שני מתוך טרילוגיית סרטי הנקמה של הבמאי פאק צ'אן אוק (Park Chan-wook). בדיוק קראתי ידיעה על כך שהבמאי מתחיל לצלם סרט חדש, לראשונה סרט דובר אנגלית. בתפקיד הראשי לפי הידיעה מתוכנן להיות קולין פרת שלקח את אוסק השנה על "נאום המלך". בנוסף תצטלם בסרט גם ניקול קידמן ומיה ואסיקובסקה (זאת שאליסה בארץ הפלאות). תסריטאי - ונטוורט מילר הוא מייקל סקופילד מהנמלטים. שם הסרט המתבשל הוא Stoker
 

cheburasha

New member
ראיתי את הזכרונות מרצח

מאוד הרשים אותי. מאז הסרט הזה אני עוקבת אחרי כל מה שהשחקן קאן סונג משחק בו. בינתיים לא היו הרבה אכזבות. שחקן מעולה. מה שהרשים אותי במיוחד בסרט הזה זה שיש בו מן תערובת של סגנונות. מצד אחד מתח, מצד שני תיאור חיים מאוד רגיל יומיומי. וגם קצת אלמנטים קומדיים והרבה פסיכולוגיה. לא הייתי ממליצה לראות את הסרט הזה לכל אחד. רק למי שאוהב סרטים שגורמים לך לחשוב. הרבה לחשוב
 

kim87

New member
ז'אנרים

שילוב הזא'נרים באופן שבו הקוריאנים עושים את זה מאוד אופייני לחלק ניכר מהסרטים שלהם. בניגוד לאמריקאים אצלם יש באמת סלט של ז'אנרים ונניח קומדיה רומנטית וסרט אקשן משתלבים יחד אבל לכל אורך הסרט, אצל הקוריאנים החיתוך בין הזא'נרים מאוד חד. הסרט באמת לא מתאים לכל אחד אבל הוא עשוי מצויין מכל בחינה ואפשר להנות ממנו מאוד (למרות הנושא הקשה).
 

cheburasha

New member
מסכימה עם כל מילה ../images/Emo13.gif

רעיון יפה להביא כל פעם כמה סרטים לדיון. אני מעריצה גדולה של קולנוע קוריאני. אשמח להשתתף בדיון
 

kler18

New member
האם משהו ראה את the influence

הורדתי וטרם ראיתי סרט בדיוני או דמיוני , המליצו עליו מאוד אני מבקשת התרשמות אם אכן משהו ראה אותו שחקן ראשי (מאייריס) byon hoon תודה
 

kim87

New member
Failan

סרט מאפיה קוריאני. http://en.wikipedia.org/wiki/Failan למרות שהסרט משנה טון באופן מאוד חד וצריך להתרגל אני מאוד אהבתי אותו. הוא לא אלים מדי (למרות שהם הולכים מכות, נו, מאפיה...) אבל החלק השני הוא עדין ושקט.
 
למעלה