משהו שרציתי להגיד לכל החבר'ה פה

משמח אותי שאתה מבין את הנקודה שלי

אכן, הגישה שלי אינה מוסרנית ואינה שיפוטית. אני מביט סביבי בחוגי ידידיי ומכריי ומספר מה אני רואה. אינני מנסה לשווק גישה כלשהי לנושא שבדיון.
 

GrimBoy

New member
צר לי...

עם כל הניסיון שלי לתת לבחור שיעור באובייקטיביות - כשמישהו בא ומנסה להצדיק בפניי התנהגות שבעייני היא לחלוטין פסולה - גם הדעה האישית שלי תמצא את עצמה צפה בין השורות. בפורמט הזה, בפלטפורמה הזו, שבה יש לי זכות להגיד כרצוני - אני לא אתנצל על כך. אתה צריך לעשות הפסקה קטנה ושוב לחזור להבדלה הבסיסית ביותר שבין "יחסים מונגמיים" לבין בגידה. אנחנו לא מדברים על מערכת יחסים פתוחה בעד או נגד. אנחנו מדברים על בגידה. ההבדל בין השניים מבחינתי הוא עצום. אין לי שום בעיה עם מערכת יחסים פתוחה - מי שבאמת מרגישים שזה תרם להם לקשר - אני בעד. באשר לדוגמאות שאתה נותן, רק לקראת הסוף דיברת על בגידה ואתה צודק - גם בכל מקרה בו יש בגידה אפשר וצריך להבדיל ממקרה אחר. ובחלק מהפעמים (לא בדקנו, לא יודעים) יכול להיות שלטווח ארוך לבגידה היה אפקט טוב. אבל, וזאת שאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, האם לא היו פתרונות לאותה בעיה שהבגידה פתרה שהיו משאירים צלקת קטנה יותר? אתה גם צריך לשאול את עצמך איך התבססו בראשך אותן טענות, איפה הן התחילו, איפה קראת עליהם, מי סיפר לך אותן. האמת של מי הן. באשר לדור של פורטי. אתה אומר בדיוק מה שאני אמרתי רק שאני רואה את זה יותר בברור. שני הסמינריונים שעשיתי עכשיו כשסיימתי את התואר היו מחקרים שעסקו באופן שבו הומוסקסואליות מוצגת בתקשורת.. המון ממה שהנ"ל טען יושב אחד לאחד עם מה שחוקריי הומוסקסואליות, חלקם ישראליים, הצביעו עליו כתוצר שלילי של האופן שבו הומוסקסואליות סוקרה בשנות ה-80. יש לך מחקרים על אירופה, על חלק מהערים המופרסמות שלה שבה איידס נתפס עד היום "מחלה שכל הומו צפוי להידבק בה בסופו של דבר, אז למה לא להידבק מראש". אני ואתה לא צריכים לייחס את דעתנו לתרבות ממנה אנחנו באים כדי להבין שהמשפט הזה בבסיסו נובע מסוג של אשלייה שנוצרה כתוצאה מזרימת מידע. (וזה בלי לשאול שאלות לגבי המחלה עצמה). אני מצדיק את הטענה שלך כי בסיס הרעיון שלה שלא כל דבר שנראה לנו ברור ומובן מאליו צריך להתייחס אליו ככה. צריך לערער על הכל. וכל מה שאני כותב אני כותב אחרי שכבר עירערתי. לא רק כי נוח לי במקום הקטן שלי - אלא כי אני מכיר במורכבות ("צבעוניים") של הדברים.
 

jjaki

New member
גרימבוי וגיי40גברי

שלום לכם, קראתי את השרשור 1. אני רוצה להגיב לגרימבוי - בעיני ורק לעיני מערכת יחסים פתוחה - זה לא בגידה!!! כי זה נעשה בידיעה ובהסכמה. הבגידה עבורי - אדם עושה מעשה שיודע שזה "אסור" וטורח להסתיר/לא להגיד כי יודע שזה "אסור". ולגיי40גברי - לאחר התגובה שלך על ההיכרות זוגות יצא שזוג אחד שהם לא במערכת יחסים פתוח אתה בחרת להסתכל על בן זוג רוצה לשכב אך פוחד מהמחלות ואני בוחר להסתכל על בן זוג שהרגיש - אין צורך מין בחוץ. מונוגמיה זה בחירה של זוג לטוב ולרע כמו מערכת יחסים פתוחה בחירה לטוב ולרע אז יוצא מתוך ההיכרות שלך יש אחוז מסוים הומואים שחיים במערכת יחסים סגורה לתקופה ארוכה. אומנם סיכוי נמוך אך יש! ולכן אין עובדות מוחלטות.
 

Olivie

New member
משהו שרציתי להגיד לכל החבר'ה פה

להגיד אחרי השירשור שפתחתי פה לפני זמן קצר: היי לכל חברי הפורום
ובכן... אחרי תקופה של היכרות עם הבחור הזה, ואחרי שלל פגישות שעשינו ונהניתי מאוד בהן . ואחרי שכמעט חצי מהתקופה הזו אני תוהה אם באמת הוא נכנס לאטרף בגלל "חברים" או מה הוא עושה שם בזמנו הפנוי, החלטתי לעשות מעשה פשוט ולהירשם לאטרף בכינוי אחר ולשלוח כמה הודעות בכיוון שאני מעוניין לחשוף אותו לעצמי... בקיצור, זה היה כלכך קל, ואומנם הייתה לי תקווה של כמה אחוז שאני אגלה הכל בהפוכה, אבל כן - הבחור לא שונה מאף אחד אחר שהכרתי במובן הנאמן של המילה... ולכן אני רוצה להגיד כמה מילים על המצב הזה כדעתי האישית : אני אומנם בחור תמים ששומר לעצמו את הזכות הזו לחשוב שיש עדיין בעולם הזה אהבה ושאנשים עדיין מכירים במילה "נאמנות" ומבינים את המשמעות של "אהבה", אבל זה בעולם שלי, האישי והפרטי שאני יוצר בתוכי, ולא במציאות שאנחנו חיים בה. כל פעם שאני מתעורר למציאות, אני מרגיש את אותו תחושה חוזרת והבנה חוזרת שבין הדימיון למציאות יש מרחק ויש הבדל לא קטן. הייתירוצה רק לתת עצה קטנה לגולשים סמויים או ותיקים שלא כותבים או פה ובקיצור לכולם: אל תסמכו על אף אחד מלבד עצמכם, ואל תיקשרו לאף אחד תרם הכרתם יותר עמוק את הבן אדם שאתם איתו, ובחיים אל תחשפו את הרגשות שלכם לפני שאתם בוטחים ומאמינים שאתם בידיים טובות עם בן/ת זוג ראויים לעצמכם. תראו בדוגמא שלי ועוד רבים - אני מלא תקווה ואמונה, אבל עד היום ועד עכשיו אני מגלה שגם כשטוב וכשאומרים לכם שאתם מקסימים ושמעוניינים להיות איתכם ואתם מרגישים שאולי זה -זה , אתם עלולים בלחיצת כפתור קטנה אחת לגלות שאותו בן אדם גם יכול לבלות את זמנו הפנוי כשאתם לא לידו עם אחרים ואחרי זה כשיהיה לו מצ'עמם ויהיה לו נוח הוא יבוא וייבחר בכם כדייט מעולה וכבן אדם לכל דבר אחר... תזכרו תמיד לאהוב את עצמכם מספיק ולמלא את עצמכם באהבה גדולה אל עצמכם בלי לבקש או לצפות לקבל אותה מאחרים. תעשו את עצמכם מאושרים ברמה שמגיע לכם - כי מגיע לכם! תלמדו לשחק את המשחק ולהבין שזה או אתם או אחרים - או שאתם תנצלו מישהו או שהוא יעשה זאת בזמנו. בבקשה אנשים יקרים וכאלה שנתקלו בסיטואציות וגרמו לעצמם סבל מיותר ועברו חוויות קשות: בבקשה, אל תקחו את כל זה אישית ותאמינו בלב מלא שהכל קורה לטובה ושאתם אלה האנשים היקרים והאהבה הכי גדולה שאי פעם תוכלו למצוא
שיהיה לכם חג שמח והמון אהבה ממני
 

GrimBoy

New member
על ההבדלה כתבתי כמה פעמים.

אין לי שום בעיה עם מערכת יחסים פתוחה - מערכת יחסים פתוחה היא תוצר של תקשורת והסכמה הדדית - ולא של שקר.
 
קשה לאסוף נתונים כנים על הנושא

מסתבר שאפילו בסקרים עם סודיות מוחלטת, אנשים נרתעים מלהודות באמת. מעניין אותי שיעור הבגידות אצל הסרטייטים. כאמור, אני לא הצלחתי לדובב זוגות סטרייטים כפי שהצלחתי לדובב בני זוג הומואים. אני תומך בהשערתך שקימים זוגות מנוגמים רבים, גם אצל ההומואים וגם אצל הסטרייטים.
 

GrimBoy

New member
בוא תנמיך את עצמך קצת חמוד..

לפני שאתה מכריז בכזה ביטחון על המציאות שבה אתה חיי, כדאי שתיקח בחשבון שאף אחד מאיתנו לא יודע מה היא התמונה האמיתית במציאות שבה אנחנו חיים - אין לך דרך לבדוק. והניסיון שלך איתו אולי צריך ללמד אותך לקחת קצת צעד אחורה בפיתוח הציפיות ואולי גם לדבר על הדברים, לשאול יותר, לחלוק יותר ובעיקר גם להאמין בעצמך קצת יותר. אני יכול אישית להגיד לך שיש מאחורי שתי מערכות יחסים ארוכות, של שנה וחצי ושנתיים וחצי - על אף שהיו כל כך הרבה פיתויים, במוח שלי תמיד היה חקוק שאני נאמן ושזה הדבר הראשון שאני לפני שאני כל דבר אחר. אני יכול להגיד לך שאלא אם כן עשו עבודת הסתרה ממש טוב - גם האקסים שלי היו כאלה. אף אחד מאיתנו לא מושלם. תשכיל לדעת מה יכולת א-ת-ה לעשות יותר טוב בקשר הבא שלך כדי שדברים מהסוג הזה או יוכרזו מראש כאסורים או לפחות יהיו מקובלים עליך ועל הצד השני - עד שהם לא. בהצלחה.
 

yosef 30

New member
החיים הרבה יותר פשוטים ידידי

לא צריך לחכות שמישהו ישבור לנו את הלב בכדי שנאהב את עצמנו. לא לסמוך על האחר זה לא לסמוך על עצמך - אם אתה רוצה לשים לעצמך רגל בבקשה אך אני ממש לא ממליץ לאחרים לא לסמוך על האחר. בסיפור הזה אתה לא היית הכי נאמן שבעולם - כך שאל תמהר לשפוט את האחר כשהוא היה באטרף את היית במיטה עם גבר נשוי - היכן הנאמנות שלך? היכן הערכים שלך? עזרת למישהו לבגוד באישתו - זה ערך שאתה מעודד? אתה אוהב להיות במקום השני? האם להיות עם גבר נשוי זה לא אותו דבר להיות עם מישהו שהוא באטרף. גם הגבר הנשוי הולך בחזרה לאשתו וכשהוא רוצה בחברתך הוא חוזר אליך. אולי תבדוק עם עצמך עד כמה אתה באמת מעריך את עצמך, מה אתה באמת חושב ומאמין שמגיע לך. אחרי שתענה לעצמך על שתיי התובנות האלה ותפנים אותם עמוק בפנים - אז אולי לא תזמן את אותם דברים אלו לחייך. המציאות היא השתקפות של עולמך הפנימי - חד וחלק! בזמן שהבחור הצעיר היה באטרף גם אתה היית! איך אתה יכול לשפוט אותו? אני במקומך הייתי מציע לאחרים, להיות יותר אמיצים, לשאול שאלות בלי לחץ, לומר מה מרגישים ולא לחכות שהאחר יעשה זאת עבורי. אתה בחרת לשבת ולחכות שהבחור הצעיר יציע להיות יותר קרובים - אתה לא פעלת, לא עשית מעשה, רק חיכית. אז מה אתה מצפה שייקרה? ללכת ולפתוח כרטיס נוסף באטרף רק בשביל לבדוק אם הוא הולך עם אחרים....ידידי אתה מבזבז זמן ואנרגיות מיותרות לחלוטין. אתה חופר בור לעצמך, נופל בו במודע ומאשים את האחר. שמח לומר לך שלא כולם כך מתנהגים, יש שאלה שואלים לא קרה כלום. כנראה הפחד לאבד אותו עצר אותך מלשאול שאלה פשוטה וישירה. אז אני מציע לך לסמוך על עצמך, לאהוב ולהיות מודע לערך שלך, ליכולות שלך ולמגבלות שלך. ולומר את מה שיש לך על הלב. אתה יכול להיות עם אדם ויהיה לך מםגשים טובים ומהנים, תבלו ביחד ותצחקו, תישנו ותתחבקו ושום דבר לא מחייב שיהיה מעבר לזה. אפשר גם מזה להנות - השאלה אם זה מתאים לך. לא ממש אמרת מה נסגר עם הבחור הצעיר. אז אחרי שדיברת איתו באטרף מה נסגר? אמרת לו שזה אתה? אתם התנתקתם, היכן זה עומד? יוסף.
 

Olivie

New member
ובכן...

אחרי שדיברתי איתו באטרף וגיליתי את מה שרציתי, מחקתי את הכרטיס לחלוטין. לא אמרתי שזה אני, ואני לא מתכוון להגיד כלום. היום בנסיעה באוטובוס חזרה לבית חשבתי על הכל והגעתי למסקנה שאולי באמת אין לי צורך לחשוב על זוגיות איתו ביחד ולנצל את המפגשים כדי ליהנות ביחד ולא מעבר לכך...לפחות בשלב הזה. בסופו של דבר - אני לא מאוהב בו או משהו... אני מחבב אותו, אבל אני תמיד חוזר לדייט ה-1 שלנו, והדרך שבה הרגשתי באותו יום. לא היו לי פרפרים ממנו, לא הרגשתי משהו מיוחד ולא ראיתי משהו מיוחד (חיצוני). אני גם עד היום לא מרגיש פרפרים ואני לא נמס ממנו או משהו, נראה שזה סתם שטויות שלי עם עצמי שאני מכניס לעצמי לראש, וסובל מהם אחר כך (לא כזה נדיר אצלי). אני מרגיש שאני הרבה יותר מרגיש טוב אחרי שאני ביררתי את העניין איתו, ובעצם לא איכפת לי שהוא ניפגש עם אחרים, הוא באמת לא חייב לי כלום - וגם אני לא חייב לו שום דבר
 
עניין הנאמנות המינית, כולו מוטל בספק

אינני חושב שהאדם מטבעו הוא מונגמי. המונוגמיה הונהגה ע"י מערכת החוק והסדר, כדי לאפשר יצירת קן יציב לגידול צאצאים, על חשבון טבעו האמיתי של האדם. אני ובן זוגי חיים יחד כבר 32 שנים, והנאמנות המינית אינה הגורם החשוב ביותר בחיי הזוגיות שלנו. הניסיון להעתיק את המונוגמיה מן החיים הסטרייטים אל החיים ההומואים הוא דבֵקות עיוורת בערכים ובמוסכמות מבלי לבדוק עד כמה הם רלוונטים לחיינו, כהומואים. הזוגות היציבים ביותר שאני מכיר, הם אלה שהרשו , בשלב כלשהו בזוגיות, ובהיקף זה או אחר, לרעות קצת בשדות זרים. בזוגות אחדים שהכרתי, שבהם אחד מבני הזוג או שניהם דרשו מונגמיה, הם הגיעו לפיצוץ תוך כמה שנים, בגלל תסכול ולחצים. אז הבה לא נהיה תמימים ובלתי מציאותיים. המונוגמיה מיועדת למתחילים.
 

GrimBoy

New member
ואיך אתה יודע מה הוא "טבעו האמיתי של האדם" ?

כמה זוגות בדיוק אתה מכיר שאתה חושב שאתה יכול להשתמש בהם כאינידקציה על כל אוכלוסיית ההומואים? או שקראת את זה בספר החוקים העולמי שנכתב על ידי הבבה במבה ב-400 לפני הספירה? הבה - אתה, אל תשליך את הניסיון שלך כמו פותח השירשור, על כל האוכולוסיה. אני מזכיר לך גורם חשוב מאד שאתה מפספס והוא ההבדל המשמעותי בין הדורות בתוך הקהילה שבמאה שנה האחרונותכל עשור נראה אצלה אחרת לגמרי. אני מזכיר לך שמונוגמיה היא לא המצאה רק של בני אדם ושהתמונה קצת יותר מורכבת מאם זה "בטבע שלנו או לא". "כל הגברים בוגדים" - זו הדרך של היוצאים מהכלל להרגיש שהם הכלל - ככה מצדיקים התנהגות שמבחינתי היא יותר ומעל לכל אינדיקציה לפאק רציני במערכת היחסים ובאישיות של מי שעוסק בה. עכשיו אנחנו נסתייג יחדיו כי רוב הדברים שלך גם לא כל כך רלוונטיים לדיון עצמו שכן אתה מדבר על מערכות יחסים פתוחות (שאת ההחלטה לפתוח אותם עשו שני הצדדים ולא צד אחד) ואילו פותח השירשור מכוון את החץ שלו לבגידה. גם ההתייחסות של למערכות יחסים פתוחות כסוף הצפוי של כל מערכת יחסים היא הצהרה שאין לך שום דרך לבסס - בטוח שלא על הסביבה האישית שלך שכן היא לא בדיוק מדגמית.
 
הנסיון חביבי, הניסיון

אני מכיר כ 15 זוגות שמנהלים זוגיות ארוכת טווח, בת 20 שנה או יותר. רק זוג אחד אינם בוגדים זה בזה. בנוסף לכך קבלתי הצעות לסקס מאנשים רבים אחרים שנמצאים בזוגיות. אני מתמצא היטב בחוקי הסטטיסטיקה, ויודע שהמדגם שלי אמין מספיק. אינני משליך על כל האוכלוסיה אלא על רובָּה. -- מה מקורה של המונוגמיה, לדעתך? מה ידוע לך עד כמה היא נפוצה? מה מקור המידע שלך?
 

Olivie

New member
דעתך אולי מקובלת עליי

אבל רחוקה מלשקף עבורי מציאות כלשהי או עובדה כלשהי. לא יודע מה אתה ובן זוגך עשיתם או עושים בקשר למערכת יחסים שלכם לאורך השנים וכמה ממנה ביליתם בשדות זרים וכו'... אבל זה עניין שלא מתאים לכל אחד ואי אפשר לאכלס את כולם לאותה תבנית ולהביא סטטיסטיקה ש"מוכיחה" משהו... זה הכל בולשיט וצריך לקחת בחשבון שזו רק דעה - ד-ע-ה סטטיסטית
אם אני בוחר להיות בזוגיות, אני בוחר להיות בה בדרך שמתאימה לי והבן זוג שלי. אי אפשר לקבוע בלי שהצד השני מעוניין ... או שאפשר לבגוד מאחורי הגב שזה אחד הדברים שעושים לרוב אולי... אומנם הייתי תמיד מכליל את זה שאצל ההומואים רק קיימים כאלה בגידות וכאלה מערכות יחסים שזה פתוח ושזה לא נאמן ובגידות על ימין ועל שמאל, אבל עם הזמן אני החלפתי את דעתי כי בעצם כל האנשים, כל העולם שלנו, לא קשור למגדר, הוא כזה. כלכך מעט אנשים קיימים שחיים במערכת יחסים נקייה שנטולת כל אחוז בגידה והכל באמת ממקום של אהבה וכל הכלול בה.
 

Olivie

New member
תודה../images/Emo70.gif../images/Emo13.gif

לפעמים לא בא לי יותר למצוא אותה, כי עברתי כלכך הרבה וראיתי הרבה שתכל'ס - אולי עדיף כשאתה רווק, כשאתה משקיע את החיים שלך בעצמך ומוצא לעצמך שלווה באהבה לדברים אחרים שלא קשורים לזוגיות. כן, זה נורא יכול להיות קשה בלי בן אדם קרוב כמו בן זוג שאתה חולק איתו את החיים שלך וסומך עליו ואוהב והכל... אבל כמה באמת זוגות היום הם כאלה ? כמה באמת מרגישים אהבה וחיים באושר בזוגיות שלהם? מעט מאוד קיימים כאלה, לדעתי. עם כל החוסר אונים שאפשר להרגיש כשלא קורה שום דבר ולא הולך בתחום הזה , באמת עדיף לכוון את עצמך לכיוון שכן עובד לטובתך ולהשקיע את עצמך בו. וכמובן לשמור על עצמנו בריאים ומאושרים בלי להיות תלויים בגורמים חיצוניים - הכי חשוב
 

GrimBoy

New member
שוב.. זה מאד לא מייצג...

א. כי לא נראה לי ש-14 זוגות באו ואמרו לך שהם בוגדים - גם כי זה מספר גבוה בצורה מוזרה וגם כי - לרוב בגידה היא לא משהו שאנשים חולקים בכזו קלות - זה בדרך כלל "נחלק" לגביהם ואז גם נשאלת שאלת האמינות. מתי זאת שמועה רעה ומתי אמת. ב. אם אתה מתמצא היטב בחוקי הסטטיסטיקה - אתה מבין שהוא לא. מקור המידע שלי הוא ההכרה במה שנראה לעין ונוצר כתוצאה מרושם אישי לבין מה שיותר הגיוני שקורה באוכלוסיה. כמו למשל, ההנחה ש"כל ההומואים הם חרמנים שמחפשים רק סקס" - שבעיקרה נוצרה בתוך סביבות כמו אטרף ויותר רלוונטיות לפלטפורמה מאשר לקהילה. מעבר לזה, כמו שציינתי, מדובר בעיקר לדעתי בהבדל בין דורות - ככל שהקבוצה הלהטב"ית תשתלב יותר בקבוצת ההטרוסקסואלית ותיהיה מושפעת ממנהגיה - ככה יעלמו גם אותם מוטיבים חוזרים של סטריאוטיפים חברתיים. מקור המידע שלי - ככה או ככה, לא קשור בשום צורה לסביבה האישית שלי. על אף שאני אודה, היא דווקא מאד מחזקת אותו.
 

GrimBoy

New member
אני רק אחזור ואשים דגש על ההבדלה בין בגידה

לבין מערכת יחסים פתוחה מוסכמת. וגם בתוך בגידה, בין בגידה של ניהול רומן לבין בגידות קצרות חוזרות לבין מעידה חד פעמית. מבחינה פסיכולוגית, ואת זה דווקא כן ביססו, בגידה (לשקר לבנזוג שלך בנושא מרכזי) היא גם אינדיקציה למערכת יחסים לא בריאה. היא אינה מתחילה ומסתיימת באקט עצמו - היא לא מתקיימת בריק אלא מנהלת יחסי גומלין עם תחומים אחרים בזוגיות. את זה כמובן אי אפשר לבדוק אבל היחס החברתי לנושא כל כך רגיש ואנטי - שסביר שהוא לא בדיוק עובר על יד בני זוג כאילו אין לו משמעות. (
 
השאלה שנותרת היא: האם אתה מאמין לי או לא.

במשך עשרות שנות החברות שלנו, היו לי שיחות מלב אל לב עם כל 15 הזוגות, ותוך שיחות הנפש האלו התברר שהם רועים בשדות זרים מידי פעם. לא הסתמכתי על שמועות. אם 14 מתוך 15 זוגות בוגדים, זאת אינדיקציה חזקה למה שקורה לזוגות בכלל. ברור שכבכדי לעשות מחקר מדעי הראוי לפרסום יש לקחת מדגם גדול יותר ומתוך מחוגים שונים של החברה. אבל כאן בפורום אנחנו איננו מדענים ואיננו מפרסמים מאמר עם אחריות אקדמית. - לא מדובר כאן ב"חרמנים שמחפשים רק סקס". מדובר בבני זוג אוהבים הדואגים זה לזה, ומחוייבים לחיות יחד, להתחלק במטלות החיים, לעזור בשעת צרה, לבנות עתיד ביחד. אבל יחד עם זאת אין להם המגבלה הזאת של מונוגמיות, והם אינם רואים בה כתנאי הכרחי להשגת ההבטים הנ"ל של הזוגיות. בזוגיות פתוחה הם מסכימים על כך מראש, ובזוגיות סגורה הם אינם מטיחים את המידע בפרצופו של בן הזוג, כדי לא לגרום לו חרדה או עגמת נפש. ייתכן שחוסר הכנות יוצר בקיעים בקשר בינהם, אבל לא על פי זה תעמוד או תיפול הזוגיות. ישנם כוחות ולחצים הרסניים הרבה יותר. אין לי מושג מה קורה בעולם ההטרוסקסואלי, משום שזוגות הטרוסקסואלים לא נפתחו בפני כמו ידידיי הנ"ל. ואינני חושב שעולמם הוא העולם האידאדלי שיש לשאוף לחקותו.
 

GrimBoy

New member
גם אם אני מאמין לך ורואה בך מקור אמין

אתה לא באמת חושב ש-15 הזוגות שאתה מכיר הם איזושהי אינדיקציה לאוכלוסיה כולה? הם במרחק אדיר מכמות הזוגות שתצטרך לבדוק כדי לטעון שיש לך מדגם וגם אז - זה מדגם .. גם אותו אפשר למדוד לפי רמת ייצוג. מאותו מקום שבו אתה "לא מפרסם מאמר עם אחריות אקדמית" אתה צריך גם להבין שאתה לא יכול להשליך את הניסיון האישי שלך באוויר תוך שאתה מצהיר שהוא באמת מייצג משהו. כי הוא לא. זה העולם שלך עם הנסיבות והסביבה שלך. ולפי מה שאני מבין אתה לא מדבר על בגידות בכלל אלא על מערכות יחסים פתוחות. אני מזכיר לך שוב את ההבדל בין השניים. כי זה נשמע כאילו אתה בעיקר מדבר על מערכת יחסים פתוחה שהיא אינה רלוונטית שכן היא מוסכמת על ידי שני הצדדים. ועם כל הכבוד, השימוש במילה "מטיחים" (כאילו לספר לבנזוג שלך שבגדת בו זה "לא בסדר") ו-"כדי לא לגרום לו עוגמת נפש". אז מה נראה לך שהם עושים בדיוק?! כשהם כופים על הבנזוג שלהם מבלי שיידע לחיות חיים של שקר? מה זה רלוונטי בכלל איזה הסבר תביא עם הבגידות האלה אם אתה לא נותן לבן זוג שלך את הזכות להחליט אם הוא מקבל אותו או לא? צר לי אבל כל מה שעולה מהטקסט שלך היא השקפה אישית ולטעמי גם אחת מאד מעוותת. גם אני מכיר לא מעט זוגות ומשיחות ה-"לב אל לב" איתם הבנתי לא פעם כמה הרסנית בגידה יכולה להיות. אני באמת לא יודע איזה עוד דברים נפוצים בנזוג יכול לעשות בעליי עוצמת פגיעה פוטנציאלית כזו גבוהה. אנשים יוצאים מחוויה כזו עם טראומה, לרמוז שזה איכשהו ראציונלי ופונקציונאלי למערכת יחסים לעשות מעשה כזה לבנזוג שלך זה בלתי נתפס בעייני. לדאוג אחד לשני ולהיות מחוייב אחד לשני כוללים בתוכם גם לא לבגוד אחד בשני. אם הסכמת עם הבנזוג שלך שאתם שוכבים עם אחרים זה סיפור אחר לגמרי ואז אולי הטיעונים שלך הגיוניים יותר. מעבר לגבול הזה, מבחינתי בגידה היא הפשע הכי חמור בזוגיות.
 
למעלה