מעשה בשתי חברות...

ג ו ל ף

New member
מעשה בשתי חברות...

מעשה בשתי חברות, שני טיפוסים כל-כך שונים ועם זאת כל-כך דומים, שנפגשו בצבא ומאז לא נפרדו. בלילות הארוכים בחמ"ל העבירו הבנות שיחות נפש, שאחת מהן התחילה לצאת עם אחד הקצינים השניה חיפתה עליה ומשכה משמרות, שהאחת חגגה יום הולדת 20 והתעצבה שהיא סגורה בבסיס, הלכה השניה וקנתה בריכה מתנפחת ובלונים והביאה את הים לבסיס, יחד הן גילו שיין לבן דופק להן את הראש, יחד הכינו שניצל ופתיתים כל שבת. ואז האחת השתחררה, השניה עברה בסיס אבל הקשר נשמר. מיוחד ושונה וכן כל-כך. בסוף גם השניה השתחררה ונסעה אחרי אהובה (אותו קצין) למזרח, הם חזרו ועברו לגור יחד, גם הראשונה עברה לגור עם החבר אותו הכירה בצבא. יחד התחילו ללמוד באוניברסטאות שונות, יחד סבלו בשנה הראשונה והחליפו מקום ומסלול בשנה השניה. לאחר תקופה האחת סיפרה שהיא מתחתנת בנובמבר, לאחר חודשיים הודיעה השניה שהיא מתחתנת באוקטובר והשמחה היתה גדולה. את כל ההכנות לחתונות עברו יחד בפרגון ואהבה גדולים, חלקו את הלחץ וההתרגשות מפרטים קטנים. יחד סיכמו שלא יתנו מתנות לחתונות אז לחתונה הראשונה האחת הביאה שקית ממתקים ענקית ולחתונה השניה השניה הביאה זוג אזיקים היתולי. אחרי שנה שיתפו זו את זו ש... מתחילים לנסות. האחת התחילה במרץ, השניה קצת התמהמה עם הפסקת הגלולות. אחרי כמה חודשים סיפרה האחת שהפסיקה עם הגלולות אבל המחזור לא מגיע. השניה שאלה "אולי את בהריון" והראשונה ביטלה אותה. אחרי יומיים הופיעו שני פסים. עברו תשעה חודשים, האחת תפחה ומתייפה, השניה כואבת ומנסה, מתאשפזת, עוברת בדיקות שונות. גם ההריונית עברה כמה "התקפי לב" קטנים, ועדין עודדו האחת את השניה. אתמול האחת ילדה. והשניה? עדין חותרת...
 

shiroosh2005

New member
איזה סיפור....../images/Emo7.gif

מקווה בשבילך שתמצאי את הכוח לשמר את החברות הזאת למרות העובדה שאת עדיין חותרת, כי נשמע שהחברות שלכן מאוד מיוחדת. לצערי לפעמים המקומות השונים שאנחנו נמצאים בחיים מרחיקים אותנו עד כדי ניתוק. לצערי זה קרה לי עם חברה טובה שהייתה כמו אחות. אז מאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך החתירה,מאמינה שזה יקרה גם לך ובינתיים חבקי את החברה הטובה שלך שילדה ותנסי לשמר את הקשר המיוחד.
 

יעל301

New member
ובקרוב מאוד ../images/Emo189.gif

אני מקווה שהשניה תעבור לפורום שכן, שתוכל להמשיך בחוויות עם החברה כל כך מוכר ההישארות מאחור (אני כבר 5 שנים מאחור עם החברות מהצבא שהתחלנו יחד הכל ,בעיקר חתירות להריון) מקווה מאוד שזה לא יפגע במרקם שרמתן , שתהיה התמיכה ממנה שאת בטוח צריכה (אם אתן באמת חברות טובות זה לא יפגע) איחולי מזל טוב לאחת ולשניה אני מאוד מקווה שזה יהיה בקרוב מאוד.
 

יעל301

New member
ובקרוב מאוד ../images/Emo189.gif

אני מקווה שהשניה תעבור לפורום שכן, שתוכל להמשיך בחוויות עם החברה כל כך מוכר ההישארות מאחור (אני כבר 5 שנים מאחור עם החברות מהצבא שהתחלנו יחד הכל ,בעיקר חתירות להריון) מקווה מאוד שזה לא יפגע במרקם שרמתן , שתהיה התמיכה ממנה שאת בטוח צריכה (אם אתן באמת חברות טובות זה לא יפגע) איחולי מזל טוב לאחת ולשניה אני מאוד מקווה שזה יהיה בקרוב מאוד.
 
גם תורך יגיע

ותתעגלי ותלדי ואני מקווה בשבילך שזה יהיה בזמן הקרוב ותמשיכו להיות צמודות אחת לשניה וחברות טובות
 

רוית ב

New member
../images/Emo201.gifמזדהה עם הסיפור

מוכר כלכך מקווה שתשכילו להמשיך את החברות הנפלאה והנהדרת הזו לחיים יש מסלול משלהם יש ירידות ויש עליות בקרוב תשמחו יחדיו הלוואי במהרה.
 

danieli8

New member
אחותי היקרה

היי יקירתי, הסיפור שלך ממש יפה, תשמחי מכל הלב בשביל החברה שלך ,למרות שזה קצת קשה ומתסכל לראות את כל הסובבים אותנו נקלטים בשניות ואנחנו עוברות מסכת עינויים, מחבקת אותך מפה ומאחלת לך המון המון הצלחה דניאלי
 

כתומה18

New member
החברה הכי טובה שלי ילדה לפני חודש..

את בנה השלישי.. ולכן אני מזדהה איתך למרות ששמחתי בשבילה בכל לידה בדיוק כמו ששמחתי בשביל אחותי!! ויש כמה שילדו שלא כ"כ שמחתי בשבילן..
אבל אם החברות היא אמיתית וכנה עדיף לשמוח בשבילך ובשבילה..
 

ShirYaki

New member
כואב...מכירה את זה מקרוב מאוד

מקווה שתגיעי לקו הגמר בקרוב!
 

timitאופ

New member
מכירה את המצב מקרוב...

תמשיכי לחתור להריון המיוחל שיגיע בקרוב..(הוא מעבר לפינה...) ותשמחי בשביל החברה . מאחלת לך כל טוב ושתעברי לפורום השכן בקרוב.
 

אפונענע

New member
../images/Emo23.gif אהובה , כל כך מוכר...

הצפייה בקרובות יותר או פחות, רצון לשמוח איתן מול קווץ' גדול בלב. מישהי שקרובה אלי מאוד מאוד אמורה ללדת כל יום. אני איבדתי חתיכה מהלב שלי לפני 5 ימים. ומה שמעסיק אותי, זה איך לעזאזל אני הולכת לאירוע שלה (אם יהיה בכלל), הרי הייתי אמורה להיות כל כך אחרת . במקרה הטוב, אני אהיה שוב בטיפולים. במקרה הפחות טוב, אני עדיין אחכה למחזור המתמהמה. ומשהו בי צועק בפנים, את כל כך לא בסדר, אתן כל כך קרובות, את לא יכולה לנטרל הפעם את הכאב שלך ? ולא, אני לא בטוחה שאני יכולה. סליחה שהתלבשתי ככה על ההודעה שלך, לא התכוונתי. אני פשוט מזדהה עם הטלטלה האיומה בין הרצון והכוונה לשמוח, לבין הידיעה שזה המקום שהכי היית רוצה להיות בו, אבל את לא.
 

dimylka

New member
מאחלת לך בהצלחה

מעבור מהיר לפורום העגול בהצלחה רבה
 

animated

New member
חברות

סיפור מקסים ומרגש. תורך יגיע בקרוב את תראי. אני חושבת שכולן בפורום מזדהות איתך. קשה מאוד שכל כך רוצים לעבור את זה ביחד עם חברה כל כך קרובה.המסלולים שלכן היו חופפים כל השנים אבל יש דברים שאין לנו שליטה עליהם. שולחת לך חיבוק ועידוד.
 
גולף יקרה../images/Emo201.gif

ליבי אתך. כל כך מבינה את כאבך. מאחלת לך שעוד תשעה חודשים מעכשיו תהיי במצב שחברתך נמצאת בו היום. ואז הפער הקטן כבר לא ישנה ושתי החברות ילכו ביחד ברחוב עם עגלה ויקנו ביחד בגדים מתוקים לשני הקטנים ויעבירו הרבה חויות על לילות לבנים
 

3קטנה

New member
מדריך לחברים ובני משפחה-הרמוניה

מדריך לחברים ובני משפחה 09/01/2002 הרמוניה (מתורגם) מטרת המכתב הזה היא לעזור לאלו שמעונינות בכך "לפתוח" את נושא הקשי להרות עם חברים ובני משפחה. אפשר להציג אותו כמכתב, לשנות ולהתאים אותו או להשתמש בחלק מהרעיונות המופיעים בו. על קשייה של _____ להרות _____ יודעת שאתם אוהבים אותה ורוצים שתהיה מאושרת, שתחזר לעצמה, אולם בתקופה האחרונה היא נראית מבודדת מדוכת ורדופה על ידי הכמיהה לילד. יתכן שקשה לכם להבין למה הקשי להיכנס להריון צובע את כל עולמה של _____. היא מקווה שאחרי שתקראו את המכתב הזה שנכתב על ידי פסיכולוגים עם ניסיון אישי ומקצועי בהתמודדות עם בעיות פוריות תוכלו להבין יותר את הכאב שלה ואולי תדעו גם איך לסייע לה. קצת מידע כללי אולי יפתיע אתכם לדעת אבל אחת מכל שש נשים שמנסות להרות נתקלות בקשיים. יכולות להיות לכך סבות מגונות-חצוצרות סתומות, קשיים בביוץ, חסר איזן הורמונלי חשיפה לזיהום, ספירת זרע נמוכה ועוד... מעבר לכך לאישה מעל גיל 35 קשה בכל מקרה להרות בגלל שחלק מהביציות שנשארו לה אינן תקינות. כל המחסומים האלה הם פיזיים או ביולוגים ולא פסיכולוגים. החצוצרות לא נסתמות כי משהי "מנסה יותר מידי" להיכנס להריון. הנוגדנים ההורסים את תאי הזרע לא נעלמים אם האשה "פשוט נרגעת" וגבר לא יכול לשפר את תנועת תאי הזרע שלו באמצעות "חשיבה חיובית". עצות טובות כאשר מישהו שאנו אוהבים נמצא בבעיה, הכי טבעי זה לנסות ולעזור. פעמים רבות אנו משתמשים בניסיון שלנו לשם כך או נעזרים בספורים ששמענו מאנשים אחרים. אולי אתם זוכרים שהיה לכם חבר שהוא ואשתו שתקשו להיכנס להריון עד שנסעו לחופשה משגעת ביון, אז פעמים רבות אתם יכולים להציע ל_____ לנסוע ליון. _____ מעריכה את ההצעות אבל היא לא יכולה להשתמש בהן כי הבעיה שלה היא פיזית. העצה הזו מכאיבה לה...סביר להניח שהיא שמעה אותה יותר מפעם אחת מאנשים שהתכוונו לטוב. תארו לעצמכם כמה זה קשה לשמוע שוב ושוב על זוגות שנכנסו להריון "כבדרך נס" רק מלעשות אהבה. ל_____ העוברת טפולים "לעשות אהבה" ו"לעשות ילד" יכולים להיות שני דברים שונים בתכלית כרגע. קשה לתאר עד כמה היא מתאמצת ועד כמה היא מתרסקת לרסיסים כל חודש כאשר היא רואה ששוב לא הצליחה. העצה הטובה שלכם מהוה ניסיון להפוך מכשול מסובך במיוחד לבעיה קטנה ופשוטה. על ידי כך אתם מפחיתים מהעצמה והאוטנטיות של רגשותיה וגורמים לה להרגיש לא מוערכת מבחינה רגשית ופסיכולוגית. אין ספק לכן שבתגובה לכך היא מרגישה כעס ופגיעה. האמת היא שאין כמעט שום דבר קונקרטי שאתם יכולים לעשות על מנת לעזור ל_____ העזרה הטובה ביותר אותה אתם יכולים לספק כרגע היא הבנה ותמיכה. קל יותר לתמוך אם אתם מבינים מדוע חוסר היכולת להביא ילד לעולם מהווה פגיעה כל כך קשה. למה זה כל כך מכאיב נשים גדלות בציפייה לכך שמתי שהוא יהיה להן ילד. מאז שיחקו עם בובות הן חושבות על עצמן כאמהות. יש נשים שלא חוות את עצמן כחלק מעולם המבוגרים כל עוד אין להן ילד, כאשר _____ חושבת שאולי לעולם לא יהיה לה ילד היא יכולה להרגיש כ"סחורה פגומה", מבחינה רגשית העצמה יכולה להיות של חיים ומוות (ראה לדוגמא רחל אימנו או חנה). _____ לא יכולה להיות בטוחה אם אי פעם יהיה לה ילד. אחד הדברים האכזריים ביותר שאפשר לעשות לה במצב כזה זה לתת לה תקווה-ולקחת אותה בחזרה. למעשה הרפואה המודרנית יצרה מצב שכזה. היא מציעה אמנם תקווה במקום שקודם לכן היה אבוד מראש, אבל הסיכויים לא תמיד גבוהים. ~המשך בהודעה הבאה~
 

3קטנה

New member
מדריך לחברים ולבני משפחה - המשך

מה יש לרפואה המודרנית להציע? בשנים האחרונות היו התפתחויות מרחיקות לכת בתחום טיפולי הפוריות. תרופות כמו פרגונל מגדילות את מספר הביציות ואת גודלן, הפריות מבחנה מאפשרות לשאוב את הביציות ולהפרות אותן בתנאי מעבדה, קימות אופציות שונות ומגונות. עם זאת הטפולים גובים מחיר כבד-בקורים חוזרים ונשנים אצל רופאים, זריקות מידי יום, צורך לשנות את לוחות הזמנים בעבודה ובמשפחה על מנת להתאים אותם לפרוצדורות שונות שצריך לעשות, והוצאות כספיות נכבדות שלא תמיד מוחזרות במלואן על ידי קופות החולים. כל זאת אחרי בדיקות מרובות שחלקן יכולות להיות מאוד מביכות ומכאיבות. בעיות פוריות הן בעיות אישיות מאוד ולא תמיד _____ מרגישה שהיא יכולה לדון בהן עם המעסיקים שלה. לא פעם הדבר גורם לצורך להמציא תירוצים שונים בכל פעם שטפול מתנגש עם העבודה. לאחר כל ניסיון להרות _____נאלצת להמתין כשבועיים כשהיא נעה בין פרצי אופטימיות לייאוש מזדחל. זוהי רכבת הרים אמוציונלית . היא לא יודעת אם התנפחות השדיים היא סימן להריון או תגובה להורמונים, כתמי דם יכולים להיות סימני השרשה של העובר-או סימן למחזור החודשי... לעיתים כשלון הפרית מבחנה מעורר תחושות שהתינוק היה אבל מת. איך אפשר להתאבל על חיים שהתקיימו בינתיים רק במחשבותיך ובלבך? בעודה מנסה להתמודד עם תחושות אלה _____ מוזמנת לבריתות, מתבשרת על הריון של חברה או עמיתה לעבודה או קוראת בעיתון על אמא שנוטשת את התינוק שלה...אתם יכולים לתאר את הקנאה, והזעם על חוסר הפייריות שבחיים? כאשר חוסר היכולת להרות משפיע על כל כך הרבה תחומים בחייה, מה הפלא שהיא נראית אובססיבית במסע הזה שלה? כל חודש שואלת _____ את עצמה האם זה יהיה החודש שלי האם הפעם זה יצליח... אחרי כל כשלון היא שואלת את עצמה מאיפה לאגור כוחות לניסיון הבא. האם תוכל לעמוד בכך כלכלית? האם הזוגיות תוכל לשאת את המתח הזה? האם היא תאלץ לוותר על חלומה??? אז כשאתם מדברים עם _____ נסו להזדהות עם העול שלה, עם המועקות שבלבה. היא יודעת שאתם אוהבים אותה ולעיתים תרצה לשוחח אתכם על מה שהיא עוברת אבל היא יודעת ששום דבר שתגידו לא יכניס אותה להריון והיא חוששת שתעלו הצעות שרק יגרמו לה ליותר סבל וכאב. מה כן אפשר לעשות? לתת המון תמיכה ולא לבקר אותה על החלטות שמקבלת -כגון לא ללכת לברית-על מנת להקל על עצמה מטראומה רגשית. אפשר להגיד לה משהו כמו אכפת לי ממך ואני מבינ(ה) יותר כמה כל ההתמודדות הזו קשה עבורך. הלוואי ויכלתי לעזור. אני כאן-להקשיב, לתת כתף לבכות עליה אם זה מה שאת צריכה, אני פה לשמח אותך וכשאת מרגישה שאי אפשר להמשיך יותר. את יכולה לדבר איתי. אכפת לי. הדבר החשוב ביותר לזכור זה ש_____ מודאגת ועייפה. תקשיבו למה שהיא אומרת. אל תשפטו אל תגמדו את רגשותיה אל תנסו להעמיד פנים שהכל יהיה בסדר ואל תמכרו לה הבטחות פלקטיות כמו "מה שיהיה יהיה" אם זה המצב, מה הטעם להיעזר בטכנולוגיה רפואית מתקדמת? לנכונות שלכם להקשיב חשיבות רבה. העזרה והתמיכה שאתם נותנים יכולים לסייע לה לעבור את אחד המצבים הקשים ביותר בהם תתקל בחייה. סיטואציות בעייתיות כמו שחדר רגיל יכול להוות מסלול מכשולים עבור העוור, כך מצבים רבים הם קשים עבור האשה המנסה להרות. לדוגמא-ארוחת שבת במשפחה המורחבת... בת דודתה מיניקה, הגברים עסוקים באליפות המדינה בכדורגל והנשים משתתפות ומשתפות בסיפורי האכלה של שאר הילדים במשפחה... כל אחד מהחגים והמשפחתיות המלווה אותו מעלה ביתר חדות את השאלה האם תהיה לה משפחה משלה. גם פעילויות שגרתיות כמו הליכה לסופר יכולות להיות זרועות מוקשים... כל הנשים נראות פתאום בהריון אן מסתובבות עם עגלות. הטלוויזיה מלאה בפרסומות לטיטולים ומזון לתינוקות וסוכני מכירות מציעם הצעות מפתות-למשפחות עם ילדים. אנשים שלא ראו אותה הרבה זמן שואלים-כמה זמן אתם נשואים והאם לא הגיד הזמן להתחיל לחשוב על ילדים. היא הייתה רוצה לצרוח או לברוח מסיטואציות כאלה אבל נאלצת לחייך חיוך מלאכותי ולענות. היא יכולה לשמוע משפטים שהורגים אותה כמו "רק תירגעי וזה יקרה" או "יש לך מזל שאין לך ילדים אני משתגעת משלי" אלה משפטים שיכולים לגרום לה לרצות להיכנס מתחת לאדמה ופשוט למות... בריחה לקריירה יכולה להיות גם היא בעייתית. כאשר את רואה את חלומך מתנפץ בכל חודש - קשה לעיתים לגייס אנרגיה לעבודה. נשים אחרות בעבודה יכולות להרות וההשתתפות איתן מכאיבה כל שלעיתים ההתרחקות וההסתגרות נכנסת גם למישור המקצועי. בשורה התחתונה הקושי להרות הופך את חייה של _____ למתוחים מאוד. היא עושה כל שביכולתה להתמודד אנא היו מבינים. לעיתים היא תהיה בדיכאון לעיתים תכעס מאוד פעמים רבות היא תהיה מותשת רגשית ופיזית. אין לה מושג האם ומתי הבעיה תפתר. אולי היא תצליח, אולי היא תוותר ותעבור לאופציה של אימוץ, ואולי תקבל את העובדה שחייה יהיו ללא ילדים משלה. כרגע אין לה מושג מה יהיה. מה שהיא יכולה לעזות זה להמשיך מיום ליום.היא לא יודעת למה מגיע לה מן עונש כזה, אף אחד לא יודע היא רק יודעת את הכאב הנוראי והסבל שהדבר מסב לה יום יום שעה שעה. תדאגו לה, תאהבו אותה היא רגישה למצבה תנו לה תמיכה - היא רוצה בה וזקוקה לה. המכתב תורגם בידי הרמוניה מתוך הספר: Getting Pregnant When you Thought ou Couldn´t pp199-205 Infertility Counseling Associates Highland Park New Jersey ברשותו של: Yakov M Epstein Phd helane@gettingpregnantb
 
למעלה