חיפוש עבודה בזמן טיפולי פוריות

Jolleen

New member
חיפוש עבודה בזמן טיפולי פוריות

מישהי נתקלה במצב כזה?

אתן קצת רקע.
פוטרתי ממקום העבודה שלי לפני כ-3 חודשים, הייתי ממש לקראת תחילת הטיפולים. שקלתי להגיד שאני בטיפולים ובכך למנוע את הפיטורין אך העדפתי שלא לעשות זאת.

עכשיו נקלעתי למצב שאני מחפשת עבודה, מצאתי, ורגע לפני חתימת החוזה הרגשתי מחויבת להגיד שאני בטיפולים, כדי למנוע אי נעימות משני הצדדים וכדי שתהיה הבנה לאיחורים וההיעדרויות שיהיו בהמשך.
כרגע נראה שבגלל זה כנראה לא יעסיקו אותי.

מישהי נתקלה במצב דומה?
מרגישה כל כך חסרת אונים.
 

haych

New member
השקל שלי בנושא

1. מקום עבודה שפוסל אותך על זה הוא לא מקום שכדאי לך לעבוד בו. תגידי תודה שגילית את זה עכשיו.
2. השאלה גם איך את מציגה את זה. אנשים שלא מכירים את הנושא יכולים בתפיסה שלהם להבין שזה משהו מאוד תובעני.
אני הייתי 3 שנים בטיפולים. זה דרש ממני להעדר לרוב פעם אחת בחודש יום מלא (יומיים אם גם הייתה שאיבה) ובמשך שבוע בכל חודש להגיע מאוחר יותר לעבודה (וזה רק כי אני עובדת רחוק מאיפה שאני מטופלת, אחרת האיחורים האלה כלל לא היו מורגשים). האם הצגת גם את המשמעות של הטיפולים על העבודה, או רק את ה"כותרת?"
3. לא הייתי מספרת את זה בראיון עבודה, כי זה נראה לי לא רלוונטי. כן הייתי מספרת מיד בתחילת העבודה, כי אני לא אוהבת את הלחץ של למצוא תירוצים לכל העדרות אבל שוב, הכל תלוי מה זה ידרוש ממך כי לי היו הרבה איחורים בגלל המעקבי זקיקים.
 

Jolleen

New member
תשובות

אני אתחיל מ3 - לא סיפרתי את זה בראיון העבודה, סיפרתי את זה כבר אחרי שהתקבלתי וחיכו לתשובה סופית ממני לפני חתימה על חוזה.
2. מקום העבודה שלי רחוק יחסית מאיפה שאני גרה (בשעות הפקקים יכול להגיע לשעה נסיעה) ולכן הרגשתי שאני מחויבת להגיד לפני שאני אחתום על חוזה כדי להרגיש בנוח עם האיחורים וההיעדרויות מדי פעם, להרגיש שיש הבנה ושהם יודעים את הסיבה. אחרת הייתי מרגישה ממש לא בנוח בכל פעם מחדש להגיד שאאחר לעבודה.
להגיד את זה מיד בתחילת העבודה נראה לי להתחיל ממש בצורה לא טובה, כי הם בטוח יחשבו לעצמם למה לא אמרתי לפני.
כמובן שהסברתי שלמרות האיחורים אני "אפצה" על השעות החסרות ואעבוד עד שעה מאוחרת יותר. לא נראה לי שזה עזר.
1. צודקת. אבל עם זאת, זה בהחלט מבאס. ואני לא חושבת שזה קל בכלל למצוא מקום שלא יפסול על דבר כזה..
 

haych

New member
עונה+הצעה

ממה שאני מבינה את כרגע רק בתחושה שזה הרתיע אותם?
חכי, אולי הם עוד יפתיע אותך.

אני חושבת שאם מציגים משהו כביג דיל, יעשו ממנו ביג דיל. אם זה משהו שמציינים לפני שהתחילו יחסי העבודה, זה נשמע כמו משהו גדול. אם זה משהו שמציינים תוך כדי, זה יתפס כמשהו שלא תופס מקום משמעותי.
כמובן שזה תלוי גם בגישה שלך לדברים (יכול להיות שבשבילך זה יותר משמעותי ושתרצי כמה ימי מחלה בכל פעם וכד') וגם בגמישות של מקום העבודה (אצלי נגיד אין שעות קבועות. עדכנתי שאגיע מאוחר כי רגילים שאני מגיעה בשעה מסויימת, אבל בעקרון אני יכולה לעבוד בשעות שנוחות לי).

אולי את יכולה לעשות את המעקבים במרפאה קרובה יותר למקום העבודה? אני שקלתי לעשות את זה. אם הייתי עושה את זה הייתי חוסכת שעתיים-שלוש איחור בכל מעקב זקיקים, אבל בגלל שאצלי בעבודה ממש מפרגנים, אז נתתי לעצמי להנות מהימים הקצרים, וגם העדפתי לעשות במקום בו אני מכירה את הצוות ואת ההתנהלות. אבל זו בהחלט הייתה אופציה לעשות קרוב יותר.

מבאס לחלוטין, אני מבינה אותך. אבל אני לא חושבת שרוב המקומות יפסלו על זה. לדעתי דווקא המיעוט יפסול. כי באמת שזה לא כזה ביג דיל. מה גם שחצי מדינה בטיפולים, ככה שהנושא מאוד מוכר. הנה סיפור קטן שממחיש: כמה חודשים אחרי שהגעתי לעבודה, המנהלת שלי התחילה לעשות טיפולים. זה בעצם מה שדרבן אותי לעשות גם (היינו אחרי יותר משנה של נסיונות ופשוט פחדתי לעשות את הצעד). תוך כדי הטיפולים של שתינו, המנהלת שלנו (רווקה) החליטה לעשות שימור פוריות, אז גם היא הצטרפה למעגל...
ואז עברתי תפקיד באותו מקום עבודה, וקצת חששתי לספר על הטיפולים כי לא ממש הכרתי את ההנהלה. בערך יומיים אחרי שהתחלתי את התפקיד הייתה לי שאיבה. שלחתי בבוקר השאיבה הודעה למנהלת שלי, שאהיה בחוופש כי יש לי משהו של טיפולי פוריות, וככה ציינתי את זה על הדרך. למנהלת הזאת (שהיא כבר לא בגיל הפוריות) יש ילדה אחת, והשמועה אומרת שזה לא מרצון. בהמשך הבנתי שעל העדרויות צריך להודיע לר"צ ולא למנהלת, אז שוב הייתי צריכה לספר-ואז גיליתי שגם הר"צ שלי הביאה את שתי בנותיה בטיפולים.... 4 מנהלות, וכולן עברו טיפולים. היום תזרקי אבן ותפגעי במטופלת פוריות. אין סיבה שזה ישפיע על העבודה. אמנם במקרה יצא שכל מי שניהל אותי היו נשים, אבל באותה מידה זה היה יכול להיות בן הזוג של הנשים האלה-אנשים שחוו את זה על בשרם.

ואם שרדת את כל המגילה הזאת - מגיעה ההצעה:
מחפשים לי מחליפה לחל"ד. אם את מאזור השרון - את מוזמנת לפנות אלי בפרטי לפרטים נוספים. מובטחת סביבה תומכת במטופלות פוריות :)
 

iLanKaBr

New member
דעתי...

לא לספר למקום העבודה כלום.
רק כשתיהיה בהריון בשבוע 18, תספרי שאת בהריון.

אני התחלתי עבודה בזמן הטיפולים. לקח איזה 4 שנים עד שסוף-סוף יצאתי לחל"ד. מעקבים עשיתי בבוקר ליד העבודה, טיפולים הרבה יצאו בימי שישי (שאני לא עובדת בימי שישי).
במקום עבודה קודם סיפרתי וגם עדכנתי שאני יוצאת לחופשת מחלה בגלל טיפולים. זה הרגיש יותר מידי חדירה לפרטיות. כמו בעל ואישה הולכים למיטה ומעדכנים את כל העולם בזה. ככה הרגיש לי כשסיפרתי. במקום חדש עשיתי הכל בסוד והיה לי טוב ככה.
בהצלחה!
 

iLanKaBr

New member
מה שלי נראה שיכול להפריע

זה לא העדרויות, אלא שאת תיהיה בהריון בעוד חודש או פחות ואז הם בבעיה...
 

ליילה106

New member
איסור אפלייה בחוק

חשוב לדעת ,
אסור לפי החוק לא לקבל אישה לעבודה בגלל שהיא בהריון/לפני הריון או בטיפולי פוריות.
לכן הייתי מספרת רק אחרי חתימת החוזה. אם רצו לקבל אותך ולא קיבלו אחרי שסיפרת שאת בטיפולים - את יכולה לתבוע אותם.
בכל מקרה חשבו לחפש מקום עבודה שיהיה מספק ומהנה עבורך אבל גם מקום עם אווירה טובה שתוכלי להיות שם יותר רגועה ום לזכות בהתחשבות

המון בהצלחה !
 
למעלה