הדלקת השקטה שאיש לא מדבר עליה

stavanger

New member
הדלקת השקטה שאיש לא מדבר עליה

היי לכן,
אנחנו במסע הפוריות שלנו למעלה מ-7 שנים.
שנינו בני 33 ובריאים. עברנו המון. כמה סבבי IUI, ארבע שאיבות ב- IVF, החזרות של 15 (!) עוברים. רובם בלסטוציסטים. אם זה לא מספיק, אז גם עברתי 2 היסטרוסקופיות נתוחיות, צילום רחם, תסביב שחלתי בעקבות ההורמונים, 2 הריונות כימיים והריון חוץ רחמי שהותיר אותי עם חצוצרה אחת פחות...
היה לי ברור מהרגע הראשון שמשהו לא בסדר ברחם שלי, שייצר הידבקויות ופוליפים קטנים שכאילו הגיעו משום מקום. שדימם בצורה מוזרה ומעולם לא היה נראה תלת שכבתי כמו שהוא אמור להיות. הרירית היתה בעובי תקין , אגב. שזה כנראה הדבר היחיד שמעניין את רוב הרופאים כאן בארץ.
עברתי כמה היסטרוסקופיות אבחנתיות וצילום רחם שבהן טענו שהכל נראה תקין. לקחו לי ביופסיות ועשו לי פיפל. ההבחנות היחידות שאי פעם ניתנו לי היו: היפרפלסיה של רירית הרחם ורחם "פוליפואידי" (מוזמנות לחפש את זה בגוגל, לא תמצאו כלום...).
בהיפרפלסיה טיפלו, אבל לרחם הפוליפואידי טענו שאין ממש טיפול. ובכלל, "לא חייבים לתקן כל דבר שלא מצליחים להבין" (במילים אלה ממש דיבר אליי אחד מרופאי הפוריות הבכירים בארץ). אז המשכנו לנסות ולנסות ולהחזיר עוברים שוב ושוב. כאשר בכל פעם ניסו לשפר את האיכות שלהם. רובם היו בלסטוציסטים טובים מאוד או מעולים, אז לא היה הרבה מה לשפר...באחת הפעמים האחרונות הרופא אפילו רמז לי שאולי בשלב כלשהו נצטרך לנסות ביציות שהן לא שלי...
לאורך כל השנים האלה, ראינו עשרות רופאים וטופלנו בידי הרופאים שנחשבים לטובים ביותר בארץ. רופאים מומחים בעלי שם עולמי וגם הרבה רופאים בבתי חולים ששמעו את הסיפור שלי מכל הפעמים בהן הייתי מאושפזת.
לצערי אף אחד מעולם לא העלה אפשרות שיש לי בעיה שנקראית אנדומטריטיס כרוני - chronic endometritis. מצאתי אותה בעצמי לאחר חפירות אינסופיות.
אנדומטריטיס (אל תתבלבלו עם אנדומטריוזיס) היא דלקת של רירית הרחם שבהרבה מקרים מונעת השתרשות של עוברים או יכולה לגרום להפלות או הריונות כימיים אם השתרשות קרתה בכל זאת. המחקרים טוענים שלמשהו כמו 50% מהזוגות הלא מוסברים שחווים כשלונות חוזרים ב- IVF יש את הבעיה הזאת. אבל רק מעטים מאובחנים כי רוב הרופאים פשוט לא מכירים את זה.
ניתן לבדוק את יש את הדלקת הזאת בעזרת ביופסיה פשוטה (כמו בפיפל) ובקשה לבדיקת cd138. אם אי פעם עשו לכן ביופסיה, סיכוי נמוך מאוד שביקשו את הבדיקה הספציפית הזאת. הטיפול הוא פשוט מאוד - אנטיביוטיקה ייעודית למשך שבועיים (זו אינה אנטיביוטיקה גנרית, אם מישהי אי פעם קיבלה טיפול כזה).
אני כותבת את זה כדי שתהיו מודעות, כי למרבה הצער, מסתבר שרוב הרופאים אינם מודעים לזה. אני מניחה שזה יכול לעזור רק לאחוז די קטן מהמשתמשות כאן, כאמור כאלה שחוות כשלונות חוזרים או בעיות מוזרות ברחם.
בכל מקרה, אני מאוד מקווה שהסיפור שלי יוכל לעזור למישהי

שתהיה לכן שנה טובה ומבורכת!
 

iLanKaBr

New member
אחרי שכתבתי לך נזכרתי

שלקחו לי ביופסיה יחד עם פיפל. והביופסיה הראתה שהיה לי חיידק סטרפטקוק ברירית. לקחתי אנטיביוטיקה שבוע. בעוד באיזור 3 או 4 סבבים נקלטנו להריון.
 

haych

New member
באיזו אנטיביוטיקה מדובר?

מעניין מאוד מה שאת אומרת.
קודם כל, אני מבינה בין השורות שעדיין אין הצלחה. מקווה מאוד שמכשעליתם על הבעיה תוכלו למצוא את הפתרון! לפעמים אין ברירה אלא להיות הרופאים של עצמנו...

מעניין אותי באיזו אנטיביוטיקה מדובר, כי אני עשיתי 9 החזרות, 11 עוברים סה"כ. רק בהחזרה ה-9 נקלטתי, אחרי שביקשתי לעשות סבב עם אנטיביוטיקה. מרגע שהבנתי שזה פרוטקול די שכיח בארה"ב - הייתה לי הרגשה שזה מה שיביא לי את ההצלחה.
אז אצלי לא עלו על הבעיה (לכאורה אין שום בעיה), כך שבסיבוב הבא צפויים לי עוד שנים של יסורים. עכשיו מעניין אותי לדעת אם האנטיביוטיקה שלקחתי היא האנטיביוטיקה המדוברת.

שאלה נוספת - אמרת שזו דלקת כרונית. כלומר, אין טיפול והיא צפויה לחזור? לפני כל החזרה אמורים לקחת אנטיביוטיקה? האם יש טריגר מסויים שגורם לה לחזור? (תזונה, למשל).
חוץ מהכשלונות החוזרים יש לי כאבים ביחסי מין והרגשה שיש "משהו" מבפנים. מסקרן אותי מאוד אם יכול להיות קשר.

תודה רבה על השיתוף!!

ודבר אחרון ולא קשור - למה בחרת דווקא את הכינוי הזה? אח שלי גר שם :)
 

stavanger

New member
קצת תשובות

דלקת מתחילה בגלל חיידק כלשהו. לפי מה שהרופא הסביר, במקרה הזה יכול להיות חיידק נורא פשוט כמו אי-קולי נניח.
המערכת החיסונית מתחילה תהליך דלקתי חריף, שזה בעצם "המלחמה" של הגוף עם אותו חיידק. במצב רגיל, ברגע שהגוף מתגבר על אותו גורם פולש, הוא אמור לעצור את התהליך הדלקתי. אבל במקרים מסויימים התהליך לא מופסק ואז אותו איבר נכנס למצב של דלקת כרונית, שזו דלקת בעצימות נמוכה מאוד. למה הגוף לא מפסיק את התהליך? לפי מה שאני מבינה, המדע רק עכשיו מתחיל לחקור את זה בצורה רצינית. בעיקר כי התגלו קשרים בין דלקת כרונית לבין מחלות כמו סכרת, אלצהיימר ואפילו סרטן.
אנטיביוטיקה, חוץ מאשר להילחם עם חיידקים, גם מורידה את התגובה הדלקתית של הגוף ולכן נותנים אותה במקרים כאלה. באנדומטריטיס הטיפול המקובל הוא מנה די גדולה של דוקסיציקלין (Doxycycline) למשך שבועיים. וזה מה שנתנו גם לי.
לפי מה שהבנתי מהרופא, זה לא אמור לחזור.
אם את חושדת שיש לך משהו כזה, אני מציעה לך להיבדק ליתר ביטחון גם בלי קשר להריון, כי דלקת גורמת לנזק באיבר. לפי מחקר אחד שקראתי, חושדים אפילו שבחלק מהמקרים אנדומטריטיס הוא מצב מקדים לאנדומטריוזיס...אז כדאי מאוד לטפל בזה...
ובחרתי את הכינוי כי אני ממש אוהבת את המקום הזה
 

haych

New member
תודה רבה על התשובות!

לא אתפלא אם זה מה שיש/היה לי - זו בדיוק האנטיביוטיקה שקיבלתי בסבב המנצח

הייתי אמורה לקחת מתחילת הסטימולציה ועד להחזרה, אבל לקח 5 שבועות עד ההחזרה ככה שיצא שקיבלתי המון אנטיביוטיקה. מעניין מאוד! אדבר עם הרופאה.
 
מקומם שבשל דבר כל כך פשוט לטיפול

סבלת כל כך.. מקומם שהרופאים לא בודקים זאת.
מאחלת לך ידיים מלאות בקרוב
 

YaelHakeini

New member
אצלי גם מצאו!

לפני שבועיים ועכשיו אני על אנטיביוטיקה חזקה ולא מאד נעימה (עשתה לי בלגאן במעיים) אבל אני ממש מקווה שזה מה שיעשה את ההבדל -- החזרנו כבר שלושה עוברים מעולים ממש מתורמת. אחד נקלט אבח נפל בגלל מוטציה, ושניים לא נקלטו, וזה כבר ממש לא סביר...
&nbsp
 

a morph

New member
תודה על השיתוף, גם אצלי מצאו "רירית פוליפואידית"

באינטרנט לא מצאתי על זה כלום, בטח לא בעברית. באנגלית מצאתי איזה מאמר על קשר בין רירית פוליפואידית להפלות מוקדמות, וזהו. הרופאים ששאלתי אותם על זה ניפנפו אותי וענו תשובות שנעו בין "זה סתם מראה של רירית שלפעמים יש כשהיא מתעבה לקראת ביוץ" (אכן הייתי לקראת ביוץ כשנעשתה ההיסטרוסקופיה) לבין "זה חסר משמעות". אם זה חסר משמעות, למה לציין את זה?

אמנם במקרה שלי לא היו לי הידבקויות ולא פוליפים "אמיתיים", אבל הצלחתי להיכנס להריון תקין, פעמיים, רק בזמן שלקחתי אנטיביוטיקה - לא דוקסיצילין, סתם אוגמנטין במקרה שלי, פעם אחת כי הייתי עם סינוסיטיס ופעם אחת עם דלקת גרון.
אז גם לי יש חשד שזה לא צירוף מקרים שהחזרות מושלמות עם עוברים מושלמים לא נקלטו אצלי ודווקא החזרות בזמן מחלה וכמויות של אנטיביוטיקה הצליחו.
 
למעלה