טיפול ivf ראשון
שאלות למבינות

nuni55

New member
טיפול ivf ראשון
שאלות למבינות

אז היינו בפתיחת תיק להפריה חוץ גופית
מרגישה מוזר שאני שמחה, בחיים לא חשבתי שאני אהיה מטופלת פוריות במיוחד לא בגיל 25 ועכשיו אחרי שנתיים של ציפיות ואכזבות, דכאונות, הזרעות כושלות, אני מאושרת "לעלות כיתה" לivf, מרגישה שסוף סוף באמת עושים משהו עם הבעיה שלנו.
יש לי כמה שאלות למבינות:
1.אמרו לי להגיע ביום השני למחזור כדי להתחיל סבב, הבעיה שהמחזור יוצא לי בערב ראש השנה (הוא מאוד מדויק) והם לא עובדים כל החג. יסכימו להתחיל איתי טיפול ביום 4 למחזור? אני לא רוצה לחכות עוד חודש :(
2.האחות שקיבלה אותי הייתה מאוד אופטימית והחליטה שבגלל גילי הצעיר הטיפול יצליח על הפעם הראשונה, אז אמרה שיחזירו לי רק עובר אחד. אני ובעלי רוצים שיחזירו 2, גם בשביל להעלות את הסיכויים כי באמת אין לנו כוח נפשי לעוד טיפולים, וגם אם יתפוס 2 אז אין לנו בעיה עם תאומים ואפילו נשמח (ידוע לנו שזה הריון בסיכון אבל אחרי כל הסבל שעברנו נעבור הכל)
השאלה אם אפשר לדרוש מהם שיחזירו 2?

תודה לעונות וסליחה על החפירה
 

אנדי40

New member
קודם כל ברוכה הבאה.

אנסה לעזור לך כמה שאוכל ואחר כך יהיו עוד נשים שיתרמו מהנסיון שלהן.

אני לא יודעת איפה את מטופלת אבל תדברי איתם ותשאלי אותם מה קורה אם את מקבלת בראש השנה. יש מצב שיגידו לך שהחודש הזה אבוד ויש מצב שימצאו פתרון.

אני בת 41 ולכן אצלי כבר קרה שהחזירו שלושה עוברים, (וגם זה לא צלח)
אבל אני חושבת שבגילך לא מחזירים שני עוברים, במיוחד לא בנסיון הראשון, תשאלי את הרופא/ה שלך אם אפשר להחזיר שניים במכה.
בדרך כלל השאיבה וההחזרה הראשונה היא ניסוי ותהיה לראות מה עובד אצלך. הלוואי שבנסיון הראשון תכנסי להריון ותצאי ממנו בידיים מלאות.
אני חושבת שהאחות קצת לא בסדר שזה מה שהיא אמרה לך
כי אין לה איך לדעת את זה והיא סתם מפתחת אצלך ציפיות.
אני מאחלת לך המון בהצלחה ואם במקרה לא יצלח בפעם הראשונה,
אל תשברי ותהיי אופטימית אבל בזהירות
כדי שאם חס וחלילה זה לא יקרה על הפעם הראשונה שלא תשברי.


בהצלחה.
 

מאי292

New member
היי המון בהצלחה

אני עוד לא בכיתת ה ivf אבל הייתי מבקשת לקבוע פגישה לפני החג לקבל יותר הסברים מה מטרת המפגש ביום השני, האם כדי לבצע בדיקות? האם כדי להתחיל טיפול תרופתי? והאם ניתן לעשות את כל זה ביום ה 4...
אם התשובה היא לא אולי יש להם דרך לעזור לך לעקב את הוסת ביומיים....
&nbsp
צריך לקחת הרבה אויר לפני החגים ולצאת מנקודת הנחה שאולי יתפספס חודש.
בכל מקרה ניתן לברר הכל לפני עם הצוות וככה להפחית את ה"לא נודע"
המון בהצלחה
 

nuni55

New member
המון תודה לכן + הסבר

אני הייתי בהריון בעבר ועשיתי גרידה מה שגרם לנזק בחצוצרות,
שאר הדברים אצלנו תקינים כך שמבחינתם הסיכוי שהivf יצליח אצלי הוא גבוה מאוד,
אני מקווה שהם צודקים אבל מכינה את עצמי גם לשלילי.
הבנתי שההגעה ביום 2 למחזור זה בשביל לעשות אולסטראונד ולקבל הנחיות להתחלת ההזרקה של ההורמונים, אולי אני פשוט אגיע לפני החג ואגיד להם שהמחזור מגיע ושיתנו לי כבר את ההנחיות

&nbsp
 

אנדי40

New member
את צריכה לעשות בדיקת דם ביום השני

ולפעמים גם אולטרא סאונד, כן עם הדימום אבל לא תמיד.
זה ממש תלוי ברופא/ה שלך אם להתחיל ביום הרביעי או לא לכן אני מציעה שתדברי איתו/איתה כמה שיותר מהר.
אחרי שאת מתחילה את זריקות ההורמונים את צריכה ללכת לעשות בדיקת דם ואולטרא סאונד כל כמה יומיים, שלושה כדי לראות את מצב גדילת הזקיקים והתעברות הרירית, לכן יש מצב שבגלל כל החגים הם יחליטו לוותר על החודש הזה.
 

journe y

New member
אולטראסאונד ודם ביום השני למחזור

בהחלט אפשרי להתחיל ביום רביעי למחזור טיפול. את ממש לא יכולה לשקר ולאמר שהווסת כבר הגיעה אם היא לא הגיעה, הכל צריך להיות מתועד וכל התאריכים של ההזרקות יוצאים אוטומטית והכל בהתייחס למה שהוזן במערכת כתחילת הווסת. אין בזה חוכמות.
&nbsp
האולטראסאונד והדם לא נעשים סתם כדי לקבל הנחיות שלא קשורות לכלום. הטיפול עצמו נקבע עפ״י הבדיקות האלה ועפי מה שהרופא בודק פיזית בצירוף הדם. לכל בדיקה שנעשית יש משמעות והיא לא סתם נקבעת ביום שרירותי. אם הדבר אומר שאת תפסידי חודש אז זה מה שזה אומר.
&nbsp
כאמור, יום רביעי בהחלט ניתן להתחיל טיפול ובמקרים מסוים גם בחמישי. לי יצא להתחיל טיפול ביום רביעי, כי זה נפל על שישי שבת ונדחה לראשון.
&nbsp
לסיכום, לא מדובר בהנחיות מנותקות באויר אלא בהנחיות שמבוססות על הבדיקות. אין קיצורי דרך והדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות לעצמך הוא לעשות בדיוק מה שאת נדרשת בדיוק מתי שאת נדרשת.
&nbsp
&nbsp
 

a morph

New member
יש לכם שתי סיבות מאוד טובות לא להחזיר שניים

1) מחקרים מראים שהחזרה של יותר מעובר אחד בפירוש לא מעלה את הסיכוי להריון בכלל, אבל במידה וכבר יש הריון - הסיכון להריון מרובה עוברים עולה, וכן, זה הריון בסיכון. תאומים זה נשמע אחלה אבל אני מאמינה שאת רוצה תאומים בריאים, וגם רוצה להישאר בריאה כדי להיות מסוגלת לטפל בהם. אני לא זוכרת מתי ראיתי תאומים שלא שהו בפגייה, ופגייה זה לא מקום מלהיב ומשמח.
2) אם כבר את נהנית לשחק ברולטה רוסית ומתעקשת על תאומים - מבחינה לוגיסטית כדאי לך לעשות את זה דווקא בלידה שנייה. המימון של המדינה לטיפולים הוא עד 2 ילדים, לא לידות!!! ילדים. כלומר, אם תלדי תאומים בלידה הראשונה - סגרת את הבסטה מבחינת המדינה והטיפולים הבאים יהיו על חשבונך, עם השתתפות חלקית ביותר של ביטוחים משלימים. לעומת זאת, אם תלדי ילד אחד בלידה הראשונה - תהיי זכאית לטיפולים לילד נוסף, ואם בלידה השנייה תלדי תאומים - זכית בשלושה במחיר של שניים.
 
למעלה