FSH ו MAH

ונילית1

New member
FSH ו MAH

חזרתי עם אותו נושא ולאחר בדיקה נוספת...
כמו שכתבתי בבדיקות FSH גבוה... 13, 10 (לפני כחצי שנה), 14 חודש שעבר ו- 21 החודש.
שלשום עשיתי AMH והתוצאה היא 0.66
מישהי יודעת מה זה אומר ולמה אני צריכה לצפות?

עצבנית בטירוף שהרופאים הקודמים לא שמו לב לעלייה ב FSH לפני חצי שנה/שנה. קבעתי תור דחוף לרופאה שלי מחר ורוצה להבין מה עושים ולעשות את זה מהר...
 
מעיד על רזרבה שחלתית נמוכה

קודם כל זה שנראה שאת מבייצת זה סימן טוב. ואני יודעת שמפחיד לשמוע רזרבה שחלתית נמוכה, אבל זה עוד לא אומר שאין מה לעשות. בעקרון FSH גבוה לרוב מעיד שתהיה תגובה קצת פחות חזקה להורמונים - אז אולי תצטרכי יותר ניסיונות או שתצטרכי מינון גבוה יותר של הורמונים. אבל גם הדברים האלו רק סטטיסטיקות, יש שונות מאד גדולה מאחת לשנייה ומחודש לחודש. יש כאלו שיאמרו שכדאי במצב כה לעבור ישר להפרייה, ויש כאלו שאומרים שדווקא בהזרעה הנתונים של הFSH פחות משנים (כי לא צריך הרבה ביציות). אני מניחה שזה יהיה תלוי ברופא שתלכי אליו.

המסקנה המרכזית שהייתי מסיקה היא זו שהסקת, שכדאי להתחיל לפעול מהר. ואולי לנסות לקבוע תור לבר חווה (בנות כתבו בהודעות אחרות שאם אין תור אליו, אפשר לקבוע לאחד הרופאים שעובדים אתו כי הוא עדיין זה שאחראי על הפרוטוקול).

המדדים אולי מעידים שלא כדאי לחכות, אבל המבחן האמיתי הוא התגובה של הגוף שלך (וגם זה כאמור יכול מאד להשתנות, לוקח לפעמים לרופא ללמוד איך הגוף מגיב). בהתחלה כשראיתי את הנתונים שלי חרשתי את האינטרנט בניסיון להבין מה זה אומר ומה הסיכויים ובסופו של דבר רק כשהתחלתי לנסות הבנתי קצת יותר טוב מה המצב אצלי.

בהצלחה
 

ונילית1

New member
תודה על התגובה המפורטת

אני אחרי שתי הזרעות ועושה החודש שלישית כי "אין מה להפסיד"
בינתיים הרופאה שלי מציעה להתקדם ל IVF וכבר ביקשה אישור...
מקווה שמשהו יעבוד ובתקווה מהר
יש משהו מאוד מוזר בבדיקות שלי, מצד אחד בדיקות דם מעידות על רזרבה נמוכה, מצד שני בספירת זקיקים יש לי 5 בכל שחלה ולדברי הרופאה שלי זה לא תואם מצב של רזרבה נמוכה... מוזר מאוד, הגוף שלי השתגע.
 
זה בדיוק העניין

לכן ברגע שנמצאים בתהליך, כדאי לנסות להפסיק להתייחס יותר מדי למדדים - גם אצלי שום דבר לא תואם לשום דבר וחודש אחד לא תואם לאחר. אני חושבת שזה לא הגוף שלנו שמשתגע אלא כי הדברים האלו הם סטטיסטיקות על פני הרבה נשים. יש כל-כך הרבה גורמים שעדיין לא מבינים, שבסופו של דבר רוב הנשים לא נופלות בדיוק למה שמצופה (כמו שלאף אחד אין 2.5 ילדים :)
זה שיש לך 5 זקיקים בכל שחלה נשמע מצויין, וברגע שתתחילי IVF תדעי יותר איך את מגיבה להורמונים, כמה ביציות בשלות יש, איך ההפריות וכו'
 

Kapachka

New member
רזרבה נמוכה

גם לי לפני בערך שנה וחצי היא FSH של 19. לא עשיתי AMH. חלק מהרופאים רצו להרים ידיים (הייתי אז בתה"ש). עברתי לבר חווה שגם עשה לי ספירה של זקיקים קטנים, ומצא לי 10 זקיקים (כ-5 בכל צד) ואמר אותו הדבר,שהוא אופטימי.
&nbsp
בכל הסבבים איתו, בתחילת כל סבב היו מספר זקיקים קטנים בכל שחלה. לצערי לא הצלחנו לגדל את רובם הגדול, ובכל סבב יצאו לי מקסימום 3 ביציות. פשוט לא הגבתי להורמונים. בשנה וחצי שחלפה מאז צנח מספר הזקיקים במנוחה בשחלות שלי לאיזור החצי - כ-5.
&nbsp
אין לי מסקנה חכמה או מוסר השכל מהסיפור שלי, חוץ משעד שתתחילי את הטיפולים לא תדעי מה המצב האמיתי. מה שכן, כמו שכתבה רכבתהרים1 מעלי - הכי חשוב זה להתחיל לפעול מהר.
&nbsp
אגב, להריון האחרון שלי נקלטתי טבעי עם FSH 15, רגע לפני מעבר לאייויאף... כך שלפעמים ההורמונים הם רק מספרים... הקיצר, לא להמתין יקרתי ולהתחיל... כמו שבעלי ואני אומרים בצחוק "מהר מהר, לפני שייגמר!"
 
אני חושבת שאצל בר חווה נותנים צ'אנסים לזקיקים קטנים

מה שמקום אחר בכלל לא מתייחסים אליהם,
בסורוקה בכלל לא ספרו את הזקיקים הקטנים.
&nbsp
הגעתי למצב שבבדיקת אולטרסאונד בבריאות האישה נכתב שאין זקיקים בכלל,
נסעתי יום למחרת לתל אביב לד"ר חסון, שמצא זקיק אחד קטן,
ויומיים אחר כך נבדקתי שוב במרכז בריאות האישה, היא מצאה את הזקיק,
שהיה עדיין קטן, ומלמלה משהו על זה שהיא בכלל לא ספרה זקיק כזה קטן,
אם היתה מתייחסת לזקיק הזה היתה חוסכת לי נסיעה לתל אביב.
&nbsp
הם גם שואבים לפעמים זקיקים קטנים,
בסורוקה הפסיקו לי טיפול הורמונלי אחרי שבועיים של 600 פרגובריס,
כי הזקיקים היו קטנים לדעתם, מה שאצל בר חווה אני חושבת שכן היו מנסים להציל.
&nbsp
מהמקום שלי, 3 עוברים לסבב זה מעולה.
(גם לפני גיל 40 לא היו לי יותר מ 4 )
&nbsp
 

Kapachka

New member
מסכימה

כמעט תמיד שואבים לי יותר ביציות ממספר זקיקים גדולים במעקבי זקיקים. בדרך כלל רואים אצלי זקיק אחד, גג שניים. כמעט תמיד מוצאים אצלי עוד ביצית בשלה איפשהו (כנראה באחד הקטנים).
&nbsp
עוד המלצה - אם את עם רזרבה נמוכה, ואם לא תגיבי להורמונים (אמן שתגיבי ותגדלי מלא ביציות) - תשקלי סבבים טבעיים. בגלל שאצלי הורמונים לא הביאו יותר ביציות, איתי הפסיק עם ההורמונים כמעט לגמרי, ושואב את הביציות הקיימות. 1-3 ביציות בסבב, אבל האיכות שלהן אמורה להיות גבוהה יותר.
&nbsp
בהצלחה!!
 

ונילית1

New member
עדכון קצר

אז... אישרו לי IVF
אחרי החג הולכת לפתוח תיק וברגע שמקבלת את המחזור הבא מתחילה בדיקות וזריקות.
תחזיקו לי בבקשה אצבעות...
במקביל, חזרתי לעשות דיקור... גיליתי בהשוואה של הבדיקות הקודמות שה- FSH היה במצב הכי טוב שלו בזמן שעשיתי דיקור (היה 10).
חייבת לציין שאני ממש כועסת על שני הרופאים הקודמים שלי שפספסו את העלייה ב FSH כבר לפני שנה ויכלו לחסוך לי הרבה כאב לב ובזבוז זמן. אבל אין מה לעשות... ממשיכים מכאן הלאה בתקווה לטוב.
 
בהצלחה


 
למעלה