ריבוי זקיקים

ריבוי זקיקים

אני בסבב שני של הזרעה עם הורמונים ובאופן מאד מפתיע נראה שיש חמישה זקיקים בשלים (ההזרעה מתוכננת למחר). עוד לא הספקתי להתייעץ עם הרופא, אבל אשמח לשמוע מהניסיון של בנות שהיו במצב דומה מה המליצו לכן ואם יש לכן איזשהם לינקים עם יותר מידע על הנושא (אני כרגע בחיפוש קדחתני באינטרנט). בכלל עשיתי את המעקב הבוקר על דעת עצמי, הוא תכנן שאעשה הזרעה על סמך המעקב של יום חמישי בלי לבדוק שוב (הזרקתי כבר אוביטרל אתמול), אז זה די פגם באמון שלי בו ואשמח לשמוע מה רופאים אחרים אומרים לגבי זה.

באופן כללי זה הזכיר לי לא לסמוך על רופאים יותר מדי, להיות כל הזמן עם היד על הדופק. בהזרעה הקודמת הוא לא בדק LH וחששתי שאולי בייצתי עוד לפני האוביטרל, אבל הוא טען שעל סמך הנתונים בטוח לא בייצתי ולא הלכתי בסוף לעשות מעקב כדי לוודא לפני ההזרעה. אמרתי לעצמי שאני צריכה לסמוך עליו, רופא קופה מוכר עם הרבה ניסיון שהרבה בנות ממליצות עליו. הפעם הלכתי למעקב בעיקר בשביל השקט הנפשי ואני שמחה שהלכתי. גם אם אחליט לעשות הזרעה (אני נוטה שלא), זה יהיה מתוך בחירה.
 

haych

New member
היה שינוי משמעותי בין יום חמישי להיום?

בעקרון גם אצלי, ברגע שנותנים הוראה להזריק אוביטרל לא בדקו יותר.
מה גודל הזקיקים?
האם שתי החצוצרות פתוחות?
אני עשיתי הזרעה עם כמת כזאת של זקיקים, אבל יש לי חצוצרה אחת חסומה אז זה מוריד את כמות הזקיקים הפוטנציאלים. במקרה שלך לא הייתי עושה הזרעה עם 5, אבל השאלה באמת מה הגודל שלהם.

אני יכולה להגיד לך שהיו הרבה פעמים שפקפקתי, למשל "הרגשתי" ביוץ והייתי בטוחה שהמועד של הפעולות מאוחר מדי, או שעל סמך הורמונים חשבתי שצריך לעשות את הפרוצדורה ביום כזה ולא אחר - הרופאה שלי תמיד צדקה. אם הרופא שלך מוכר ומומלץ, הייתי נוטה להקשיב לו. אולי ההורמונים שלך אומרים משהו אחר - יכול להיות שהאסטרדיול שלך משקף פחות זקיקים בשלים. הרי מדובר על מכלול של מעקבי זקיקים בדיקות דם, יכול להיות שהשילוב ביניהם אומר משהו אחר.
מי עושה לך את ההזרעה, הרופא שלך?
יש לך דרך לדבר איתו?
כן הייתי מתארגנת על הזרעה (טפסי 17 והשבחה) ומוודאה פעם נוספת עם הרופא רגע לפני ההזרעה.
 
היה שינוי גדול

אפילו אם לוקחים בחשבון שונות בין טכנאיות הא.ס. זה עלה מחמישה זקיקים בטווח 11-15 לשבעה זקיקים שמתוכם 5 בגודל 17-23 (ועוד שניים 12-13). גם האסטרדיול על מ-1800 ל-6000 (זו אחת הסיבות שעשיתי היום מעקב על דעת עצמי, כי נראה לי מוזר אסטרדיול כ"כ גבוה ביחס לגודל הזקיקים בחמישי).
שתי החצוצרות פתוחות, אז בהחלט נראה שיש פוטנציאל להריון מרובה (מאד) עוברים.
כתבתי מייל למרפאה, אין לי איך להתקשר, אני מחכה שהם יתקשרו ויאמרו מה חושב הרופא. את ההזרעה אני עושה באיכילוב, לא אצל הרופא שלי, ויש לי כבר טופס 17. אם הרופא שלי ימליץ לא לעשות, אז אין התלבטות (רק מעיד שהיו צריכים לשלוח אותי למעקב נוסף). אם הוא ימליץ כן, אנסה באמת להתייעץ גם עם רופא מאיכילוב, זה רעיון טוב.

תודה על המענה!
 

76לילי

New member
ivf חירום ???

אני לא יודעת בדיוק איך הולך התהליך אבל אם יש לך 7 זקיקים אולי שווה לבדוק על שאיבה כדי לא לאבד את ההזדמנות ? הייתי בודקת....
 
בדיוק קראתי שעושים את זה

אני לא בטוחה שאני מסוגלת להתמודד עם זה כרגע, אבל אחשוב על זה - תודה
 

76לילי

New member
אני קצת במצב הפוך

מיועדת לשאיבה ואין הרבה זקיקים כמו שציפיתי .....
אם מבחינה לוגיסטית זה לא בעייתי לעשות את הIVF הייתי ממליצה לך בסופו של דבר החלק של השאיבה אמנם מלחיץ אבל עובר מהר, את הזריקות כבר עשית וההחזרה היא כמו הזרעה. תתייעצי עם הרופאים
 
זה מה שמוזר

כשעשיתי הקפאת עוברים בקושי הצלחתי בפעם הראשונה להגיע ל-7 זקיקים כשאז המינון היה 300 ועכשיו 75... כנראה שהדיכוי אז השפיע חזק, או סתם מקריות.

אני מהססת פחות מתוך לחץ מהשאיבה עצמה אלא אוסף גורמים, חלקם אולי לא ממש ענייניים (כמו ההתמודדות הנפשית עם שאיבה בהפתעה). נראה לי שאחכה קודם לשמוע מה הרופא אומר ואז אצטרך לקבל החלטות. שיתקשרו כבר! לרוע המזל אני לא מדברת אתו ישירות אלא עם האחיות, מה שמעכב את התקשורת.

תודה!
 
תודה ועדכון

תודה לכולכן, עזרתן מאד. סוף סוף חזרו אלי מהמרפאה והמליצו נחרצות נגד הזרעה. בלתי נתפס שאם הייתי פשוט ממלאת אחר הוראות הרופא הייתי עלולה למצוא את עצמי עם שלישייה או יותר. מעכשיו אני מקשיבה לספקות שלי.

לילי - תודה על העצה לגבי IVF אבל גם זו החלטה שנחסכה ממני, אמרו שלא רלוונטי בהתראה כ"כ קצרה (אם הייתי רוצה לעשות שאיבה זה היה צריך להיות מחר בבוקר, כי כבר לקחתי אוביטרל אתמול).
 
שולחת לך חיבוק

זו התמודדות קשה. וכל הכבוד שלקחת אחריות וסמכת על עצמך.
אני הייתי כן מסמסת לרופא הפרטי שעשה לך את השימור פוריות ורואה אם יכול לארגן לך שאיבה למחר, אם את מסוגלת.
 
תודה רבה


זה רעיון טוב. כתבתי לו, נראה אם יהיה אפשר לארגן (אני עוד צריכה לעשות העברת זרע מאיכילוב)
 

Mis Anna

New member
טוב שויתרת

שלישיה זה מעט הצרות שלך. היית חוטפת גירוי יתר קשה.
הייתי שם עם הורמונים יותר גבוהים ונקלטתי אכן עם שלישיה. שק אחד לא התפתח,
2 התפתחו לדופק, הייתי מאושפזת שבועיים עם גירוי יתר קשה מאוד חשבתי אני עומדת למות. ועוד אחרי כל הסבל הזה.ההריון נפל כולו.
עדיין את בסיכון לגירוי יתר אז שימי לב לשתות הרבה ולנוח. פשוט אם לא תקלטי זה לא יחמיר.
אם בכל זאת יש איזה סיכוי לשאיבת חירום לכי על זה.
 
מצטערת לשמוע


איזה קשה. תודה שחלקת ותודה על ההמלצה, אקפיד לשתות הרבה ואני מבררת לגבי אופציה של שאיבה (אם כי אני לא יודעת איך אעמוד נפשית בלחץ הזה)
 
אכן שאיבה

אני עוד לא ממש מעכלת, מלחיץ לקבוע שאיבה מעכשיו לעכשיו כשידעתי שלפני עוד לפחות הזרעה אחת אם לא שתיים. ועוד מתווסף גורם הלחץ של להעביר את הזרע בזמן.
תודה לכן על העצות, בלעדיכן לא הייתי חושבת לנסות לקבוע IVF.
 

איגי84

New member
בהצלחה!

מעולה שתספיקי לעשות שאיבה, חבל סתם לבזבז את הזקיקים. עוד יום של טרטור והרווחת סבב שלם!

אני מסכימה איתך לגמרי שעדיף להיות עם יד הדופק ולא לסמוך על הרופא במאה אחוז. גם אם זה רופא ממש טוב והוא לא טעה עד עכשיו. כולם עושים טעויות, גם הרופאים. הם הרבה פעמים רוצים לחסוך לנו בדיקות מיותרות וטרטור ואנחנו צריכות לשאול (בהנחה שנשאר לנו כוח ללכת לעוד בדיקה) האם זה אכן מיותר או לא.
 

haych

New member
בהצלחה!!

טוב שבדקת, אבל אני שוב רוצה להגיד שאני לא מכירה שבודקים שוב אחרי שנותנים אוביטרל, אז אני לא חושבת שהרופא נהג ברשלנות. יש נשים שמגיבות יותר חזק או בצורה לא אחידה להורמונים ופתאום יש קפיצה בזקיקים. לרוב זה לא המקרה. טוב שהיית עירנית וגם הרופא עוד לומד את התגובות שלך. בפעם הבאה תדעי לציין את זה ולבקש מעקבים יותר תכופים.

IVF מלחיץ בפעם הראשונה, ויש לך גם את הלחץ של הלוגיסטיקה, אבל הפעולה עצמה מהירה וקלה. צפויים כאבים אח"כ. אני מקווה שמישהו מלווה אותך, את תיהי אחרי הרדמה ולא תוכלי לנהוג.
אולי דווקא טוב שזה יצא מעכשיו לעכשיו... אמנם זה מלחיץ שזה בפתאומיות, אבל גם אם היה לך זמן ידוע מראש בטח היית לחוצה ועכשיו יש לך פחות זמן להתעסק בזה כי את מתרכזת בתפעול הלוגיסטי.
הלוואי שה-IVF הזה יביא איתו הריון!
 

אנדי40

New member
מרגש, אוהבת סיפורים של תינוקות שמתחילים ככה.

זאת אחלה התחלה, הייתה שאיבה במקרה, היא לא תוכננה
ותשעה חודשים אחר כך נולד תינוק...

המון בהצלחה.
 

Mis Anna

New member
מאמינה שאת כבר אחרי

המון בהצלחה מאחלת לך עוברים מצטיינים
 
מעולה, חסכת לעצמך עוד חודש של זריקות...

מאחלת לך הפריות יפות!
בהצלחה, ותרגישי טוב
&nbsp
&nbsp
 
למעלה