שאיבה ללא החזרה - התייעצות

merav00

New member
שאיבה ללא החזרה - התייעצות

היי לכולם,
אשמח להתייעץ בקשר לשאיבה ללא החזרה. מצטערת מראש על האורך.
ביום א' האחרון (24/2/19) עברתי שאיבה בשעה 10:00 בבוקר, מחזור טיפול ראשון ב-IVF אחרי מספר הזרעות שלא צלחו בחודשים שקדמו לכך, בת 27 ובעלי בן 32. מהיום השני למחזור הזרקתי פרגובריס, בהמשך לאחר כ-6 ימים הוספתי גם צטרוטייד, ו-36 שעות לפני השאיבה (ביום שישי שעבר בלילה) הזרקתי בשעה 22:30 שני מזרקים של דקפפטיל.
בשאיבה ביום ראשון בבוקר נשאבו 16 ביציות, אך מכיוון שערכי האסטרדיול שלי היו גבוהים מאוד (מעל 15,000), כשהתעוררתי לאחר ההרדמה בחדר התאוששות הרופא ניגש אליי ואמר שהחודש לא נעשה את ההחזרה מחשש לגירוי יתר, אלא נקפיא את כל העוברים שייווצרו ונחזיר לאחר קבלת המחזור. הרופא אמר שכ-7 עד 10 ימים לאחר השאיבה אקבל מחזור ואז נתחיל את סבב הבדיקות לפני ההחזרה.
חזרתי הביתה לאחר שעתיים וחצי של התאוששות בסיום השאיבה, לא היו לי כאבים או משהו חריג מלבד קצת עייפות/כבדות ומעט דימום חלש שעבר כבר באותו ערב, כ-12 שעות לאחר השאיבה. יום למחרת אפילו הרגשתי טוב והגעתי לעבודה, כנ"ל בהמשך השבוע - הרגשתי טוב מאוד, התנהלתי כרגיל, לא היו דימומים או כאבים. בסופו של דבר התקשרו לדווח לי שבוצעו 9 הפריות ומתוכן הצליחו להקפיא 7 עוברים.
במשך כ-4-5 ימים לפני השאיבה הנחו אותי לא לקיים יחסי מין וכך באמת היה, לא קיימנו יחסים. לאחר השאיבה שכחתי לשאול את הרופא במעמד השחרור לגבי יחסי מין אחרי שאיבה, אז קראתי קצת בפורומים שונים שרצוי להימנע 2-3 ימים אחרי, ואחר כך אין מניעה אם מרגישים טוב. בכל זאת לא לקחתי את הסיכון, ורק אתמול, יום שישי בבוקר, 5 יממות לאחר השאיבה, קיימנו יחסי מין (זאת לאחר כ-10 ימים ללא יחסי מין, 5 ימים לפני השאיבה ועוד 5 ימים אחרי...).
בסיום היחסים ראיתי הפרשה דמית, ניגבתי בנייר והיה דם בהיר על הנייר אך בכמות די גדולה. מאז אותה הפרשה הדימום לא התגבר או התעצם אך הוא "בא והולך", בעיקר בניגוב, לפעמים בצבע חלש ולפעמים מעט מתחזק. מה שלא ברור לי מכל הסיפור הזה- האם יכול להיות שזה מחזור? או שייתכן שזה דימום כתוצאה מפציעה בעקבות השאיבה והחדירה פשוט פתחה את זה?
יש לציין שהדם אינו בכמות ואינו בצבע של המחזור הרגיל שיש לי. אני כבר לא יודעת אם זה הגיוני שזה מחזור או סתם דימום מפציעה... מישהי חוותה דבר דומה ויודעת להגיד לי? כי אם זה מחזור אז אני צריכה ללכת כבר מחר בבוקר להיבדק, הרי הנחו אותי להגיע ביום השני לווסת...
אודה לכל הארה ועזרה בנושא :)
שבת שלום!
 

HoneyHoney

New member
לא סביר שזה מחזור.

דימום מועט זו תופעה נפוצה אחרי שאיבה בגלל דקירת השחלות. וסת כנראה תקבלי בעוד כשבוע.
 

merav00

New member
תודה,

אך אם זה לא מחזור אז מה הסיבה שהדימום לא נעלם כבר מאתמול?
 

Kapachka

New member
מחזור עם דקא כמבייץ

אחרי שמשתמשים רק בדקא כמבייץ המחזור יכול להקדים מאד, ויכול להגיע שבוע אחרי השאיבה. כך שיתכן שזה תחילת המחזור.
 

a morph

New member
אני הייתי הולגת להיבדק

דווקא יכול להיות שזו תחילת המחזור. אני קיבלתי כשבוע אחרי השאיבה (גם אצלי לא החזירו טריים עקב גירוי יתר), ואצלי המבייץ היה אוביטרל, עם דקאפפטיל זה יכול להקדים כי לדקאפפטיל יש אפקט מדכא הורמונלית.
ואם לא, מקסימום הלכת לבדיקה מיותרת.
 
למעלה