הפלה -מה אתן אומרות שכדאי לעשות?

תו123456

New member
הפלה -מה אתן אומרות שכדאי לעשות?

טוב אז העובר שלי נקלט ואז הכל היה טוב ושמח. ואז לא ראו דופק ואז הוא כנראה פרש אי שם בשבוע 6 וחצי. עכשיו אני כביכול בשבוע שמונה וחצי. חוץ מזה שבא לי למות .בא לי יותר שהוא יצא. הרופא אמר להפסיק תמיכה ולחכות עוד שבוע וחצי ולחזור אליו. אף פעם לא היתה לי הפלה לפני.... אני שוקלת האם ללכת כבר למיון ולגמור עם זה.
מישהי עברה משהו דומה ויכולה ליעץ לדעתה? לחכות או ללכת לגמור עם זה עם כדורים או גרידה?
 

yaelushka4

New member
היי

אני גם הייתי במצב הזה , הרופא המליץ על כדורים או גרידה , בכל מקרה לאחר שבוע בערך הכל יצא בדימום (תוכן ההריון)
 
אני עברתי 3 הפלות, כל אחת שונה מהשניה

בראשונה כשלא הי הדופק, אמרו לי להמתין שבוע כי אולי יצא לבד ואכן כך היה. התחיל דימום קל ואחרי יומיים התחילה ההפלה. זו ההפלה הכי קלה שהיתה לי מבין השלוש.
בהפלה השניה כשהפסיק הדופק בשבוע 9 קיבלתי ציטוטק. זה כדור השטן מבחינתי, זה פשוט היה איום ונורא ולא אחזור על זה בחיים.
בהפלה השלישית שהייתה אחרי שהפסיק הדופק בשבוע 8 כבר ביקשתי גרידה וזה היה מהיר וקל אבל בגלל שהיה בפרטי עלה הרבה כסף.
אני לא הייתי מסוגלת להמתין עוד שבוע כמו שהרופאים אמרו עם עובר שידעתי שכבר אין לו דופק, היה לי קשה הרעיון וגם רציתי לגמור עם זה כמה שיותר מהר.
אם אין לך בעיה להמתין אז תמתיני עוד קצת. אם קשה לך עם זה אז ממליצה לבקש הפניה להפלה ולגמור עם זה כמה שיותר מהר.
שיהיה המון בהצלחה ושיעבור בקלות
 
גם

בערך שעתיים אחרי שהחדירו את הכדור התחילו התכווצויות. במשך כמה שעות הייתי צמודה לשרותים כי כל פעם נפלט חלק אחר מתכולת הרחם. הדימום היה אדיר, הכאבים חזקים, אבל מה שהכי הפריע לי היו הצמרמורות. זה פשוט היה נורא. במשך כמה שעות, ביוני, בשיא החום רעדתי בצורה לא הגיונית, לא היה תנור בהישג יד בגלל שהיה כבר קיץ, שכבתי במיטה עם מיליון שמיכות והצטמררתי למוות.
כעבור 3 ימים חזרתי לבי"ח כדי שיגידו לי שלא הכל יצא וצריך לתת עוד מנה של הציטוטק. המנה השניה אומנם לא כאבה ככה ולא היו צמרמורות, אבל הדימום היה נוראי, במשך 10 ימים נשארתי בבית בלית ברירה, היו לי גם שלשולים שלא הפסיקו כל הזמן הזה. למזלי אחרי המנה השניה יצאה כל תכולת הרחם ולא הייתי צריכה גרידה בנוסף.
אחרי הגרידה לדוג', לקחתי יום חופש וזהו, יום אח"כ חזרתי לעבודה. דיממתי עדיין, אבל כמו מחזור וזהו
 
עונה מנסיוני

כשאת כותבת "ללכת למיון ולגמור עם זה", את צריכה לקחת בחשבון שבמיון לא יקבלו אותך לגרידה מיידית ושציטוטק זה תהליך שיכול לקחת כמה ימים או אף כמה שבועות.

מתוך 7 ההפלות שעברתי, 4 הפלות היו עקב דופק שפסק בשבועות מוקדמים - 2 עם ציטוטק, 2 בגרידה.
היה לי נסיון אחד מאוד מוצלח עם ציטוטק, ונסיון אחד מאוד מאוד לא מוצלח שכלל בין השאר אשפוז ללילה בגלל הדימום הכבד וגרידה שבוצעה שבוע וחצי אחרי הציטוטק כדי להוציא את השארית שנותרה.
אחרי הפלת הציטוטק השניה, הגעתי למסקנה שאני מעדיפה גרידה.

מבחינת הסיכון לשאריות - היתה לי שארית גם אחרי הפלת הציטוטק השניה, אבל גם אחרי 2 גרידות, כך שבמקרה שלי הוצאתי את עניין השאריות ממערך השיקולים.
מבחינת הסיכון להידבקויות - היו לי אחרי ההפלה השישית והשביעית (שתיהן היו גרידות), וזה היה מאוד צפוי בעיניי שבשלב הזה יהיו הידבקויות.

משתתפת בצערך
 
וואווווו

איך מתמודדים עם כ"כ הרבה הפלות?
אני אחרי 3 וזה הורג אותי כל פעם מחדש
גם עשיתי כל מיני ברורים לגבי ההפלות ולא נמצאה סיבה
אצלך ידועה הסיבה?
יש מה לעשות כדי למנוע או להפחית סיכוי להפלה?
 
הסיבה לא ידועה

כל ההריונות שלי ספונטניים, אחד מהם הסתיים בידיים מלאות.
מתוך 7 ההפלות, 3 היו יזומות בגלל ממצא גנטי שמורש ממני עם סיכוי של 50% הורשה בכל הריון. הממצא קשור לבעיות קוגניטיביות בלבד ואין לו ביטוי פיזי, כך שהוא לא הגורם להפלות שבהן הדופק פסק מעצמו.
את ההפלות בגלל הממצא שמורש ממני, ניתן למנוע באמצעות IVF+PGD, ולצורך זה עברתי 4 שאיבות. אבל הן הניבו מעט מאוד הפריות: מכל השאיבות ביחד, רק 5 עוברים הגיעו לשלב הבדיקה ומתוכם רק 2 לא נשאו את הממצא. ב-2 ההחזרות לא הושג הריון לכן חזרנו להריונות ספונטניים מתוך תקווה שמתישהו נהיה בצד הטוב של הסטטיסטיקה.
אחרי הפסקת הדופק השניה עברתי בירור קרישיות די מקיף (הריון חמישי, הפלה רביעית. הפסקות הדופק לא היו בהריונות רצופים), וכל התוצאות היו תקינות לחלוטין.

אני מעריכה ש-4 הפסקות הדופק הספונטניות נבעו מעוברים לא תקינים, אבל לא ערכנו להם בדיקות גנטיות, כך שלא ניתן לדעת בוודאות.
 

a morph

New member
משתתפת בצערך על האובדנים ומאחלת לך ידיים מלאות בהקדם!

רק רוצה להע\איר, שממצא גנטי מורש בהחלט יכול להיות אחראי גם להפסקות הדופק. ההתפתחות העוברית מואד מורכבת והרבה גורמים שנראים לנו לא קשורים - כן קשורים בשלבים האלה. יש מחקרים שמראים שבכ-60% מההפלות נמצא ממצא גנטי לא תקין, גם אם הממצא הזה בפני עצמו כן מאפשר חיים. רק לדוגמה, רוב ההריונות עם תסמונת דאון מסתיימים בהפלה בלי שהאישה יודעת מה הסיבה.
 
תודה על האיחול

ברור לי שחלק ניכר מההפלות שמתרחשות בשליש הראשון, מקורן בבעיות גנטיות בעוברים, בין אם בהורשה מאחד ההורים או כתקלה נקודתית בעובר עצמו כמו טריזומיה (דאון היא הטריזומיה הכי מוכרת, אבל יש טריזומיות אחרות).

כשציינתי שהממצא לא גורם להפסקת דופק מוקדמת, התייחסתי אך ורק לממצא הגנטי שלי (מקטע חסר בכרומוזום ספציפי).
הוא לא משפיע על שרידות העובר ברחם או מחוצה לו, אין לו ביטוי פיזי ולכן גם לא ניתן לזהות כלום בבדיקות אולטרסאונד. הדרך היחידה לדעת האם העובר נושא את הממצא הספציפי הזה, היא לבצע צ'יפ גנטי מDNA עוברי שנלקח בבדיקת סיסי שליה או בבדיקת מי שפיר.
 

תו123456

New member
תודה

מה עושים עם ההדבקויות? זה עובר?
וגם כשאת אומרת שהציטוטק זה תהליך שלוקח זמן זה אומר נגיד שצריך חופש מהעבודה כל הזמן הזה? כנל לגבי גרידה?
ובאופן כללי באמת עברת הרבה הפלות מקווה שלא תחווי כאלו יותר
 
הידבקויות מצריכות הפרדה

האבחון של הידבקויות הוא בהיסטרוסקופיה אבחנתית וההפרדה מבוצעת בהיסטרוסקופיה ניתוחית.

גם בציטוטק וגם בגרידה, נותנים בדרך כלל 3 ימי מחלה (כולל יום הפרוצדורה).
בהפלת הציטוטק הראשונה שלי שעברה די בקלות במובן הפיזי, קיבלתי 2 מנות בהפרש של 48 שעות זו מזו וחזרתי לעבודה שבוע אחרי המנה הראשונה.
בשנים האחרונות אני לא עובדת, ולכן עניין ימי המחלה פחות רלוונטי עבורי, אבל לקח לגוף שלי בערך שבועיים להתחיל להתאושש מהפלת הציטוטק השניה, בעיקר בגלל הדימום הכבד שהוביל לחולשה כללית. במשך כמה ימים הדימום פסק ואז חזר ושוב פסק ושוב חזר, ולבסוף בחרתי לעבור גרידה כדי לסיים את הסאגה.

אחד הקשיים עם ציטוטק וגם עם הפלה ספונטנית (שזה המצב שלך כרגע - הפסקת את התמיכה ואת מחכה שהרחם יתרוקן מעצמו), זה שלא ניתן להעריך האם הדימום יהיה קל או כבד, האם יהיו כאבים קלים או קשים. ולכן גם קשה להיערך מבחינת ההיעדרות המתוכננת מהעבודה.

מודה לך על האיחול ושולחת אותו בחזרה אלייך - הלוואי שזו ההפלה הראשונה והאחרונה שלך.
 

בראון10

New member
כדורים.

אם כל הקושי בכדורים, עדיף פעולה לא פולשנית. זה כדור באמת מגעיל, אבל עושה את העבודה. לוקחים בבית חולים, בפיקוח, ואז שולחים הבייתה.
 

a morph

New member
אני עברתי הפלה עם ציטוטק

מבחינת תופעות לוואי, נפלתי בצד הקשה של הסטטיסטיקה - סבלתי מכאבי תופת, שילשולים, צמרמורות ובערך כל דבר שכתוב בעלון לצרכן. אבל הצלחתי להימנע מגרידה ומהסיכון לפגיעה ברירית, ולדעתי זה שווה את זה.
היום אני לא בטוחה שהייתי בוחרת בכדורים, כי כבר יש לי ילדון בבית שצריך את אמא שלו בריאה ומתפקדת, ואני לא יכולה להרשות לעצמי לעבור למצב ניוטרל ל-24 שעות, אבל ההפלה ההיא הייתה לפני הלידה וזה היה שווה את זה.
 

Caitriona

New member
אני חיכיתי להפלה טבעית ואח"כ השלמתי עם ציטוטק

אבל גם אחרי כל זה וסבב של ציטוטק נותרתי עם שארית ועכשיו צריך היסטרוסקופיה.
גם לי אמרו להמתין להפלה טבעית (ראו שק ריק בשבוע 6+) ואכן כך היה כמה ימים לאחר האולטרסאונד- אני הייתי בלי תמיכה.
להבנתי, עדיף לתת לגוף הזדמנות לעשות את שלו, ואז אולי להמשיך לכדורים. זה עדיף על פני התערבות חיצונית, וודאי שעדיף על גרידה.
לגבי הציטוטק- סבב ראשון עבר לי בסדר גמור. כאבים נסבלים, קצת צמרמורות, אבל נורופן סידר אותי.
הסבב השני היה כבר יותר עוצמתי וכלל עליית חום, כאבים חזקים וכו'. אם הייתי עובדת מחוץ לבית סביר להניח שהייתי לוקחת יום-יומיים מחלה, אבל פועל הייתי עם ילד חולה בבית, ואחר הצהריים עוד ילדה ובלילה עוד השלמתי עבודה... בתכלס סבלתי, אבל זה היה סביר.

שולחת לך חיבוק וחיזוק. תעדכני מה קורה
 

תו123456

New member
תודה על התגובה והחיבוק

&nbsp
זה נראה המון זמן של התעסקות עם ההפלה :/ מקווה שההיסטרוסקופיה תסיים את זה...
&nbsp
כרגע אני כבר שישה ימים בלי תמיכה ולא נראה שום דימום... נראה לי שביום חמישי אלך למיון ואבקש התערבות כדורים
&nbsp
 

Caitriona

New member
מאחלת לך שיעבור בקלות ובמהירות

בעיני השלב בו את נמצאת עכשיו הוא הכי קשה- הידיעה שההריון
לא תקין והוא לא יוצא
כאילו הגוף לא משחרר.
עם ההפלה מתחיל תהליך ההחלמה, ככה אני מרגישה. מאחלת לך שהוא יהיה מהיר
 
למעלה