אסטרופם, ליזרוזול/ איקוקלמין ואוביטרל

אסתר160

New member
אסטרופם, ליזרוזול/ איקוקלמין ואוביטרל

שלום לכולם, אני בת 35, במשך 4.5 שנים מנסים להרות ללא הצלחה. לא ניסינו עד היום טיפולים, הורמונים, גלולות וכו'. הבעיה היא כנראה ביוץ מוקדם- בימים 6-7-8 ואני שומרת נידה, לכן מפספסת את הביוץ. לא תמיד זה קורה. הזמן דוחק ופנינו למומחה פוריות, הוא ייעץ לי לקחת כדורי אסטרופם, 2 כדורים ביום, בימים 1-2 של המחוזר. כמו כן איקוקלמין 1 כדור ביום ליום 5-9. כשאמרתי לו שאני חוששת מאיקוקלמין בגלל התופעות וההשלכות, אמר שאקח במקום 1 כדור ליטרוזול כל יום, בימים 5-9 של המחזור. לאחר מכן לבצע מעקב זקיקים ולפי זה יתזמן לי הזרקת אוביטרל ונבצע הזרעה תוך רחמית. האם בשביל טיפול ראשון זה לא יותר מידי הורמונים, בשביל מישהי שלעולם לא לקחה? האם ליטרוזול זה טוב ומוכר מאיקוקלמין? לקרוא באינטרנט על כל זה מפחיד מאוד!!! איזה תופעות ואילו השלכות!!! מה כדאי? איקוקלמין או לוטריזול? מה התופעות של כל אחד? אסטרופם? אשמח לדעת מה עדיף, מאחר ולפי מה שקראתי באינטרנט (מפחיד לקרוא על כל התופעות וההשלכות) בכלל אין התוויה רפואית לפוריות לליטרוזול וזה שייך לסרטן השד. והאם זריקה של אוביטרל עם ההזרעה זה לא מספיק? , אשמח לחוות דעתכם, תודה מראש
 

haych

New member
ניסית לקרוא פעם את העלון לצרכן של אקמול?

תופעות לוואי בד"כ מתארןת מקרי קיצון. רוב האנשים לא סובלים מתופעות לוואי קשות ואם סובלים - לכל תרופה יש תחליף.
אסטרופם להרבה אנשים עושה כאב ראש. עלי זה לא משפיע.
בכדורים האחרים לא השתמשת.
לטרזול היא תרופה מוכרת בטיפולי פוריות.
במקרה שלך אוביטרל והזרעה לא מספיקים, כי את מבייצת מוקדם, את צריכה לעכב את הביוץ.
 

a morph

New member
לא מכירה לטרוזול

איקקלומין זה טיפול נפוץ מאוד.
לגבי כל "התופעות וההשלכות" - לא בטוח בכלל שתחווי איזשהן תופעות דרמטיות, כנ"ל לגבי ההשלכות לטווח הרחוק. בסופו של דבר זו שאלה האם את רוצה להיות אמא. ניסיתם כבר 3.5 שנים (אגב, לא ברור לי למה, אם ידוע שהבעיה היא ביוץ מוקדם ואת שומרת נידה - אין טעם למרוח זמן ולנסות שוב ושוב, זה לא ישנה את התוצאה), ואם כבר פניתם למומחה פוריות וקיבלתם הנחיות - נראה לי הגיוני לפעול על פיהן ולא על פי כל מיני הפחדות באינטרנט.
רק זריקת אוביטרל לא תעזור במקרה שלך כי זה לא ישנה את העובדה שהביוץ שלך קורה בימים שאתם לא מקיימים יחסי מין.
 

אסתר160

New member
תודה על התגובה

הגיוני בהחלט לפעול, פשוט מפחידות ההשלכות של זה :(
 

shirael

New member
לא יודעת לענות על כל השאלות,

אבל כן על האחרונה - אוביטרל עם הזרעה זה לא מספיק, כי את מספרת שהמחזור הטבעי שלך לא "מספק את הסחורה". הוא אולי תקין פיזיולוגית, אבל בגלל הנידה, הוא בתכלס לא מאפשר לך לתפוס ביוץ. כל מה שאוביטרל עושה זה טריגר לשחרור של ביציות בשלות מהזקיקים שבתוכם גדלו. אין לו יכולת לזרז או להאיט את הגדילה הזאת, ולכן לא יעזור שתזריקי אוביטרל ביום שאת רוצה לבייץ בו - נגיד יום 14 למחזור - כשהביוץ שלך כבר חלף מזמן, כמו שאת מספרת, בימים 6,7,8.
&nbsp
אם כך יש לך בדיוק שתי אופציות: או לוותר על שמירת הנידה כדי לתפוס את הביוץ הטבעי ביום שהוא מתרחש (מניחה שהפתרון הזה פחות מתאים לך), או לשנות את המחזור הטבעי כדי שמועד הביוץ יתעכב עד אחרי הנידה. אין אפשרות שלישית. בשביל לשנות מחזור טבעי, שהוא תהליך מאוד משמעותי בגוף, צריך תרופות, ולפעמים לא מעט, כל אחת והגוף שלה. לפעמים יש לתרופות האלה תופעות לוואי אבל לפעמים בכלל לא (אני לקחתי איקקלומין שני סבבים ולא הרגשתי שום כלום, והוא פעל על השחלות מצוין).
&nbsp
"להיכנע" לתרופות לדעתי מרגיש להרבה מאיתנו כמו סוג של תבוסה, אבל זו הפשרה שצריך לעשות. אני חושבת שהרוב יכולות לספר שבסך הכל זה בסוף לא נורא כמו שזה נראה, ושההתמודדות הקשה יותר היא בכלל עם עניינים רגשיים של המתנה וציפיה ואכזבה ולא דווקא מהתרופות וההליכים עצמם.
&nbsp
נ.ב. סליחה על הבורות, אבל מקריאה זריזה באינטרנט ראיתי שזה לא חד משמעי שאסור לעשות הזרעה לפני טבילה, בטח במקרים עם נסיבות מקלות כמו 4 שנים של חוסר פריון. בדקתם בכיוון הזה? זו האפשרות היחידה שתאפשר לך גם לשמור על הנידה וגם לשמור על המחזור הטבעי שלך בלי תרופות למעט אוביטרל.
 

אסתר160

New member
תודה על התגובה- אפשרי לבצע הזרעה

תודה, כן אשפרי לעשות הזרעה בתוך הימים הנקיים שזה לפני הטבילה. האסטרו]ם נועד לדחות את הביוץ לפחות בי-5 ימים, אז יכול להיות שזה הסתדר אחרי הטבילה. ואם לא- אז נזצע לפני הטבילה. איקוקלמין אגב יש מחסור בכל הארץ אז זה לא רלוונטי. ההרגשה שלי נובעת ממקום שמעולם לא לקחתי הורמונים או גלולות לכן זאת פעם ראושנה שלי, והחשיפה לזה באינטרנט זה שלילי לצערי. אבל בהחלט זה מעודד לשמוע את הצד החיובי. אמורה להתחיל היום את הליטרוזול- ב"ה מקווה שיצליח :)
 

מפעם

New member
אז ככה

המטרה של האסטרופם בתחילת המחזור היא לדחות קצת את הביוץ.
אם את רוצה להמשיך לנסות בבית בלי לצלול לטיפולים את יכולה להסתפק באסטרופם ולעקוב עם מקלוני ביוץ.
אני לקחתי גם איקקלומין וגם לטרוזול ושניהם היו לי טובים באותה מידה. לשניהם אותה תוצאה עם מנגנון פעולה שונה. לטרוזול נחשב יותר "בריא" ואין הגבלה על מספר הסבבים שאפשר להשתמש בו.
אוביטרל מתזמן ביוץ והזרעה משפרת סיכויים להקלט.
נטילת כדורים זה בקטנה. מעקבים זה לא הכי נוח אבל מאוד יעיל. אוביטרל והזרעה זה עוד התעסקות מתישה אבל כאמור מגדילה את הסיכויים להקלט.
אלה השיקולים, תבחרי בחוכמה. אני הייתי הולכת עם הרופא. נראה שהוא לענין.
העיקר שתבשרי לנו בשורות טובות בקרוב:)
 

justanotherme82

New member
ממליצה לך לעבוד על הצד הפסיכולוגי

נשמע שאת ממש חוששת מטיפולים (4.5 שנים של נסיונות בלי שום עזרה זה המון זמן). כדאי לך לקרוא קצת בפורום על סיפורים של אחרות, אולי להתיעץ בקבוצות פייסבוק ואם את רוצה מוזמנת לפנות בהודעה פרטית ולדבר קצת בהודעות או למצוא פה מישהי שתשב איתך על כוס קפה ותרגיע אותך. בכל מקרה, תשכנעי את עצמך שהשד לא כזה נורא.
בקשר לנידה, אני לא דתיה אבל שמעתי סיפורים על רבנים שהתירו קיצור של זמני נידה במקרים של עקרות הלכתית כמו שלך. כדאי לך לפנות לרב שלך ולבקש פתרון הלכתי ואם הוא לא עוזר אז לרב אחר עד שתמצאי רב שידע לעזור. זה לא הגיוני שבגלל שמירת נידה לא תוכלי להרות, זה נוגד לחלוטין כל עקרון של שמירת נידה.
 

אסתר160

New member
תודה, רב לא מתיר

תודה רבה, רב לא יכול התיר לטבול לפני היום-11 לנשים ספרדיות, זה נוגד את ההלכה. מה שניתן לעשות זה לקחת כדורים שדוחים את הביוץ בי-5 ימים לפחות ולבצע הזרעה וכך אפשרי...תודה רבה :)
 

איגי84

New member
לטרוזול

אני לקחתי לטרוזול ולא היו לי תופעות לוואי (כנ"ל לאחותי). זאת תרופה מאד עדינה. הרופא אמר לי לא לקרוא את העלון אבל כמובן שקראתי
. לא זוכרת שהיה שם משהו מפחיד במיוחד, חוץ מזה שהעלון מיועד לנשים אחרי גיל הפוריות, כי ההתוויה בישראל, כמו שכתבת, היא לטיפול בסרטן השד ולא לפוריות. אין לי מושג למה אין עדיין התוויה ללטרוזול לטיפול בפוריות. מעניין.

שיהיה בהצלחה!
 

אסתר160

New member
תודה ושאלה נוספת..

תודה, משמח לדעת שיש צד חיובי לכדור הזה. אכן אין התוויה וזה מה שמרתיע. אגב האם יש נשים שנוטלות את הכדור גם בזמן ביוץ? כלומר לאו דווקא בימים 5-9?
 

אסתר160

New member
עשיתי מעקב זקיקים- הביוץ קרוב?

בוקר טוב,
ערכתי מעקב זקיקים הבוקר ולהן התוצאות:
מידת שחלה ימנית 24*36. זקיקים בגודל 12*11 מ"מ 9*9 מ"מ.
מידות שחלה שמאלית 18*28
נצפו זקיקים קטנים.
עובי אנדומטריום 4.4 מ"מ.
&nbsp
היום אני ביום ה-6 למחזור. אמורה להתחיל היום ליטרוזול למשך חמישה ימים ובהמשך אוביטרל והזרעה .
&nbsp
זה מתקרב לביוץ?
 

מאי292

New member
היי עבר זמן אבל אשמח

לשמוע איך היה לך עם הלטרזול והטיפול בכלל.
&nbsp
חג שמח
 
למעלה