עזרה IVF ראשון

76לילי

New member
עזרה IVF ראשון

שלום ,
אני אמורה להתחיל החודש IVF ראשון, יש לי תור לרופא ביום רביעי וזה יוצא יום מחזור 4! האם זה בעייתי ? לא יכולים להקדים לי אלא באישור של הרופא. אני מפחדת שזה יהיה מאוחר מידי לסבב הזה. חוץ מזה אפשר קצת הסבר והרגעה? תודה !!
 
קצת סדר...

היי שיהיה בהצלחה. .. פגישה עם רופא ובטח שלקראת טיפול 1 היא בדרך כלל לטובת וידוא בדיקות וקבלת פרוטוקול טיפול. אם תחליטו ללכת על פרוטוקול קצר בהגיון שלי זה מאוחר מדי לצאת לדרך כי את צריכה מרשמים קניות וכו ואז תתארגני ותחכי למחזור חדש -מתחילים בדרך כלל טיפול בגירוי החל מיום 3. אם תחליטו שעושים פרוטוקול ארוך אז מתחילים ביום 21 של המחזור הנוכחי . כך או כך שיהיה לך קל !
 

ברברא30

New member
היי

חודש שעבר רציתי להתחיל הייתי ביום שלוש והרופא אמר שלא נתחיל טיפול
הוא אמר שזה מאוחר
אבל כל מקרה לגופו
 

haych

New member
הרופא לא יכול לאשר?

אני כבר לא זוכרת מתי בדיוק מתחילים אבל ראיתי שאת הסבב האחרון התחלתי ביום השני. תנסי להקדים ואם לא יצליח לפחות תקבלי פרוטוקול ותיהי מוכנה לחודש הבא, מקסימום תעשי החודש הזרעה אם זה רלוונטי אליך.

רצית הרגעה - אז אני יכולה להגיד לך שזה ממש לא נורא. לא כתבת רקע ואם הזרקת בעבר, אם כן אז את רגילה ואם לא אז מתרגלים ממש מהר, צריך רק להתגבר על המחסום הרגשי ואז מגלים שזה ממש לא נורא.
השאיבה עצמה היא די כייפית כי ישנים ומתעוררים בסטלה :) ואח"כ נהנים מכיומיים-שלושה חופש מחלה שזה גם כייף להזרק מול הטלויזיה, ולסנג'ר את הבן זוג (אם יש) לעשות את מטלות הבית.
החלק הקשה באמת הוא ההמתנה של השבועיים אחרי ההחזרה... עד אז יש התעסקות בזריקות ומעקבים ואח"כ יש מן רייקנות כזאת, אז כדאי לדאוג ללו"ז עמוס כדי לא להתחרפן ממחשבות. זה מזכיר לי שהייתי אחרי החתונה וכל הזמן הייתי באטרף של התעסקויות ופתאום בבום לא היה לי במה להתעסק


התהליך: מזריקים לפי הוראות הרופא. אפשר להגיע לאחיות שידגימו או שיזריקו בעצמן, אפשר גם להעזר ביוטיוב. אחרי כמה ימים מגיעים לבדיקת דם ולאולטרסאונד זקיקים, ומחכים להנחיות מהצוות הרפואי - האם להמשיך באותו מינון או שמשנים משהו, ומתי להגיע למעקב נוסף. ככה ממשיכים עד שהזקיקים מגיעים לגודל מספק. בד"כ כשיש זקיקים גדולים מזריקים צטרורטייד כדי למנוע מהם לבייץ ולתת הזדמנות לאחרים לגדול. כשהגודל ותוצאות בדיקות הדם מספקות - מזריקים אוביטרל (או תחליף) וכעבור 36 שעות מגיעים לשאיבה, בצום.
מתקבלים בבי"ח, נותנים זרע (או בבית, אם ביה"ח מאפשר), עולים על חלוק מצחיק של בי"ח, מקבלים הסבר מהמעבדה, מדברים עם המרדים, מוודאים מליון פעם שאת זו אכן את (או שזה רלוונטי רק כשמחזירים את העוברים, אני לא זוכרת בדיוק) והולכים לישון.
קמים, בחלק מהמקומות מקבלים עוגיה או כריך ושתיה, הולכים לנוח בבית ומחכים לטלפון למחרת על מספר ההפריות. משתחררים עם הנחיות לגבי התמיכה ההורמונלית שצריך לקחת ועם הנחיות רפואיות שבגדול אומרות לנוח ולבוא אם יש משהו חריג. בהמשך מתקשרים לקבוע מועד להחזרה, בד"כ כשהעוברים בני 3 או 5 ימים.

אם יש שאלות נוספות - בכייף.
 

76לילי

New member
ממש עזרתן

אני אנסה לדבר עם הרופא שיאשר לי להגיע היום ! אפשר להתקשר אליו ב4 מקווה מאוד שיעזור לי. מאוד רוצה להתחיל החודש יש לנו כבר את כל הבדיקות מוכנות ואני קצת חסרת סבלנות כדי להתחיל רק חודש הבא. זריקות מוכרות לי במינון נמוך להזרעות מקווה שזה לא שונה מידי. כדאי שהבעל יגיע גם להחזרה או שאין צורך ? ורק בשאיבה זה קריטי ?מנסה לראות איך לא לטרטר יותר מידי בגלל עבודה. אני עצמאית אולי זה יותר קל
 

אנדי40

New member
אל תתקשרי, פשוט תגיעי.

גם אני הייתי ככה בהתחלה, התקשרתי קודם, לא רציתי להטריד.
היום, אם אני צריכה משהו אני פשוט מגיעה, עם המון סבלנות וחיוך על הפנים.
תגידי שאת חוששת לאבד את החודש הזה ואין לך בעיה לחכות עד שהוא יוכל לקבל אותך ושאת מתנצלת אבל כל ההורמונים האלה משגעים לך את הראש ולכן את חייבת להכנס אליו היום.
 

76לילי

New member
חחחחחחחחחחח ועוד לא התחלתי עם ההורמונים

באמת כבר קרה שמחוץ לרופא פוריות שתי נשים התחילו לריב ממש ואני חשבתי לעצמי שזה שילוב ממש מסוכן של הורמונים ובנות שמחכות ביחד לתור....
 

haych

New member
אותן זריקות, אולי מעט יותר תופעות לוואי בגלל המינון

אבל ממש לא מחייב.

בעל שמגיע להחזרה זה עניין אישי.
קריטי זה בטוח לא. זה כמו הזרעה, אין הרדמה, קמים מיד אחרי והכל אמור להיות טוב.
אני באופן אישי אוהבת שהוא איתי כדי שיקח חלק בתהליך (תכלס שאיבה והחזרה זה המצב היחיד שהוא באמת פעיל, את הזריקות והריצות אני עושה לבד) וגם כדי שיחזיק לי את היד. בהחזרה האחרונה הוא לא היה. לא היה נורא ואחות מקסימה מילאה את מקומו, אבל הרגשתי בחסרונו.
 

76לילי

New member
אז מחכים לחודש הבא

דווקא כל הבדיקות יש לנו אבל צריך לפתוח תיק ולא הייתי מודעת לזה וגם "לנוח" למרות שחודש שעבר כבר נחתי, לקחתי את זה קצת קשה אבל מה אפשר לעשות. אולי במקרה החודש הזה יהיה לנו מזל בטבעי.
בהצלחה לכולן
 

haych

New member
תהני מחודש אחרון של נחת לפני שאת נכנסת לטיפולים

והלוואי שלא תצטרכי בסוף
 
למעלה