אננס

אנדי40

New member
אננס

הידעתן שיש עיסוק עם העובדה שאננס עוזר להשתרשות העובר.
גלשתי באינטרנט ואפילו מצאתי דיון על זה בפורום הנוכחי מ-2014.

האם מישהי שמעה על זה?
כי אני סך הכול רציתי לשתות כוס מיץ אננס טבעי ונאמר לי שזה לא מומלץ לנשים בטיפולי פוריות. לא מצאתי סימוכין לכך אבל פתאום חוששת מכוס המיץ התמימה.
 
לא מצאתי מחקרים

האינטרנט אכן מלא בזה, כולל הנחיות מדוייקות (ששונות מאתר לאתר) כמה לאכול ובאילו ימים של המחזור. אבל כשחיפשתי איזשהו מחקר מדעי על זה, לא מצאתי. כנראה היה מתישהו מחקר שמצא סיבה שברומלאין (שיש באננס) יוכל לעזור, וניפחו את זה מעבר לכל פרופוציה. מצד שני, גם לא ידוע לי שזה מזיק (אמרו לך למה לא כדאי?). בכל מקרה אם זה מועיל, סביר שצריך לאכול את האננס עצמו בשביל התועלת, ולא לשתות את המיץ. לכאן או לכאן זה כנראה לא ממש משנה (כלומר אם תשתי כוס אחת של מיץ אננס, זה כנראה לא באמת ישפיע על הטיפול).
 

a morph

New member
לדעתי כל ההמלצות האלה הן בגדר רפואת וודו

למעט דברים באמת בודדים שאסורים או מומלצים רפואית , כל שאר ירקות (תרתי משמע) הם סתם. פשוט סתם.
 
לא לגמרי מסכימה

המחקרים בתחום ממש לא מספקים - מאד קשה לחקור את הדברים האלה. גם הפרוטוקולים שאנחנו עושות - כשמחפשים את המחקרים שהם מבוססים, הם מאד לא משכנעים. כמובן שבגדול זה שלקחת הורמונים עוזר זה מוכח, אבל מעבר לזה ההבדלים בין הגישה של רופא אחד לאחר מאד לא מבוססים, וקשורים לדעתי יותר לתחושת הבטן שמפתח כל רופא לאורך זמן. כלומר מה שמומלץ 'רפואית' גם לא מבוסס יותר מדי.

את הדברים הטבעיים עוד הרבה יותר קשה לחקור. אבל בעיני זה לא אומר שהם לא עוזרים, אלא פשוט שאנחנו לא יודעים מה עוזר ומה לא. אני מסכימה שאנשים לוקחים כל שביב מידע מחקרי ומעוותים ומנפחים אותו באינטרנט, כך שכל ההצהרות שמוצאים על פוריות לא אמינות, אבל זה לא אומר שאין משהו מאחורי חלקן. נהיה קצת אנטי ברפואה לכל דבר שהוא טבעי, כאילו רק תרופות מסונתזות יכולות לעשות משהו, אבל הרפואה התחילה במקור מלבדוק חומרים שקיימים בטבע ולראות מה עוזר.

אני בגישה קצת הפוכה - בגלל שלא יודעים, מעדיפה לנסות דברים שלא אמורים להזיק (בתקווה שמשהו יעזור) מאשר להחליט שהכל שטויות ולא לנסות שום דבר. ניסיתי את הגישה הזו תקופה מסויימת לפני שהתחלתי בטיפולים ואני לא יכולה להגיד בודאות שזה עזר (אני עוד לא בהריון), אבל כן ראיתי שיפור בכל מיני דברים שקשורים לפוריות.

אבל זה באמת עניין של גישה - מקבלת לחלוטין את הגישה של ללכת רק לפי מה שהרופאים ממליצים. זה גם מוריד הרבה כאב ראש.
 

Caitriona

New member
אני גם מכירה את השמועה שאננס עוזר להשתרשות

שמועת ההמשך, אגב, היא שאסור לאכול בשבועות מתקדמים בהריון בגלל שהוא
עלול להוביל לצירים. מכך אני מסיקה שהוא כנראה גורם להתכווצויות.
אני מאאאאווודדד אוהבת אננס אז נהנתי לאכול בזמן הטיפולים לבן שלי.
באופן כללי, אני פחות מתחברת למה לא מועיל בטיפולים מבחינת אוכל (חוץ מאלכוהול בסמיכות לשאיבה) ואני לא בטוחה כמה באמת יש לזה השפעה, אם בכלל.
 
למעלה